שיחה:תש"י

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

חסיד, שם הערך צריך להיות עקרוני ובעברית, כדי שאנשים ימצאו וכו' וכו' כמדובר פעמים רבות. בגוף הערך ניתן לציין את השם כפי שהרבי כינה אותו ולהסביר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:49, 7 ביוני 2010 (UTC)

מדוע? לעניות-דעתי צריך להיות כפי שמלך המשיח כינה ראה תנש"א, תשד"מ, עטר"ת ועוד. וראה הסכמתך לעניין בשיחה:עטר"ת. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
חסיד יקר, באותו דף שיחה, אין הסכמה של חיים, כי אם להפניה בלבד... --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ו בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 05:15, 8 ביוני 2010 (UTC)
הוא כותב במפורש "נראה שכדאי לשנות". ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
אתה צודק. לא חשבתי על כך שהשורות האלו נכתבו כשהערך היה עדיין במצבו הקודם - "תרע"ט". --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ו בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 05:24, 8 ביוני 2010 (UTC)
אז טרם התוודעתי למשמעות של החיפושים בגוגל, בנוגע לקריאת כותרת הדף. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:11, 8 ביוני 2010 (UTC)
וזה מזחיר אותנו לוויכוח הישן: לדעתי חב"דפדיה היא קודם-כל חב"ד ורק לאח"ז אנצקלופדי'. וע"כ ראשית כל אנו חסידים, ורק לאח"ז מתחשבים בגוגל ושאר מרעין בישין. דעותינו ידועות ומוכרות. מה דעת שמואל מונקעס בנושא? ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
נכון ללא ספק. אך לאו דווקא ששם הערך זה המקום בו מתבטא חב"דיותינו. אולי אדרבה, שם הערך הוא עניין טכני ('שם' בעלמא, עניין חיצוני כידוע בחסידות, ששיך לזולת ובמקרה שלנו, זולת שמדבר, כותב ומחפש בעברית). תוכן וגוף הערך, הוא המקום בו עלינו לבטא את חב"דיותנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:42, 8 ביוני 2010 (UTC)
כידוע בחסידות ישנם שני זוויות הסתכלות לעניין ה'שם'. אני נוקט בגישתי ע"פ המבואר דהשם הוא תכלית העניין, ומרמז עליו. כפי שמבאר הרבי ריבוי פעמים בלקו"ש כי שם הפרשי' רומז על תוכנה והוא מדוויק להפליא, כך גם כאן חב"דיותינו מתבטאת ב'שם', שהוא "הגדרת התוכן והמהות' של הערך. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים