שיחת משתמש:חיים נהר
בדף שיחה זה אשמח להיות לאחיעזר ואחיסמך לכל המעוניין ובכל נושא שהוא.
למען הסדר הטוב, כיתבו רק בתחתית הדף או לחצו כאן לנושא חדש. |
תיבת ארכיון
|
שיחזור
האם אני משחית שאתה משחזר את העריכה שלי לפורטול חב"ד? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:05, 22 במרץ 2010 (UTC)
- חס ושלום וחס וחלילה. פשוט לא צריך להוסיף על הרשימות הקיימות בפורטלים, אחרת אנשים לא יכנסו לקטגוריות. כיון שביצעת שני שנויים לא הייתי יכול ל"בטל" את עריכתך ונאלצתי ל"שחזר". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:07, 22 במרץ 2010 (UTC)
- ומה איכפת לך שאנשים ימצאו את מבוקשם בקלות?
- אל תשחזר לפני שנדון! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:11, 22 במרץ 2010 (UTC)
- שחזרתי מכיון שלא הסברת בדף השינויים האחרונים - ולא כנהוג, ובשעת השזחור שלי עדיין לא נימקת בדף השיחה. למה לך מותר לשחזר ללא נידון ולי אסור? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:14, 22 במרץ 2010 (UTC)
- בשחזור לא מופיע אפשרות לנמק. גם לי אסור לשנות ללא דיון, לכן כשיש חילוקי דעות משאירים את המצב הקיים מקדמת דנא ודנים. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:16, 22 במרץ 2010 (UTC)
"בשחזור כן מופיע אפשרות לנמק והא ראיה שאני נימקתי בשזחור שלי --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:21, 22 במרץ 2010 (UTC)
- אתה "ביטלת" עריכה אחת. "שיחזור" משמעו כל השינויים האחרונים שבוצעו ע"י משתמש מסויים. אופציה זו זמינה רק למפעילי מערכת. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:27, 22 במרץ 2010 (UTC)
- אני הולך כעת לשעה אחת. נראה לך שתהיה כאן כשאנ ייחזור? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:28, 22 במרץ 2010 (UTC)
- כנראה שלא. מנחה מעריב. אם אתה פה, אני מרגיש רגוע ללכת. במה העניין? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:30, 22 במרץ 2010 (UTC)
- אני יותר אוהב לעבוד כשאני יודע שאתה חוזר לפה היום מפני כו"כ סיבות. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:32, 22 במרץ 2010 (UTC)
- אחזור, בעז"ה, בלילה הקרוב. לא יודע מתי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:33, 22 במרץ 2010 (UTC)
כל טוב נפגש. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:34, 22 במרץ 2010 (UTC)
- דרך צלחה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:35, 22 במרץ 2010 (UTC)
חוצפא יסגי
רציתי להגיד לך, שעד שלא תחסום את דף המשתמש שלך, יכתבו כאן דברי תורה.
הסיבה לכך כתובה כאן. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 22:15, 22 במרץ 2010 (UTC)
- איפה הדבר תורה? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 22:39, 22 במרץ 2010 (UTC)
- הגמרא אומרת ביבמות מז ע"ב, שאם קיבל עליו הגר להתגייר מטבילין אותו מיד. מאי טעמא - שהויי מצווה לא משהינן. וצריך עיון על מי המצווה, על המטבילין - איזה מצווה זו? על הטובל? הוא עדיין גוי.
אם כי יש ליישב שהכוונה בכללות שאין משהין אדם מלהכנס תחת כנפי השכינה.
עוד צ"ע במה שכתוב שם ארבע מיתות נמסרו לב״ד - באשר תמותי אמות, ב' קברים נמסרו לב״ד - ושם אקבר, מה הוסיפה לה באמרה "שני קברים נמסרו לבית דין"? וכי זה מצווה? איום? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 06:21, 24 במרץ 2010 (UTC)
- על אף זמנך הקצוב עד להפליא, אשמח אם תגיב לדברי התורה, ולו בשורה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 14:38, 24 במרץ 2010 (UTC)
- גם בתירוצך הדרא קושיא לדוכתא, על מי חל החיוב שלא להשהות - הבי"ד או הגוי? אלא שנראה לומר שאין הכוונה שיש כאן חיוב של מצווה ועליו גדר של "לא משהינן", אלא זהו מצד חביבותא דמילתא, שכאשר מגיע לפנינו אפשרות של מצוה, אזי מזדרזין לקיימה ולא מעכבין ואולי לזה נתכוון מר באומרו "בכללות" ועדיין יש חילוק ונימא תרוויהו איתנהו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:46, 24 במרץ 2010 (UTC)
- אשריך חיים שכיוונת לדעתי הקדושה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 14:53, 24 במרץ 2010 (UTC)
- הלוואי תמיד.. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 14:55, 24 במרץ 2010 (UTC)
- אשריך חיים שכיוונת לדעתי הקדושה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 14:53, 24 במרץ 2010 (UTC)
שליט"א
שלום חיים. אני לא משיחסט ולא אנטי משיחסט, ולא איכפת לי אם כותבים על הרבי - שליט"א - או זצ"ל, ואת דעתי כבר הבעתי כאן.
אבל מתוך רצון לברר את הענין אחת ולתמיד:
מה הענין לכתוב על הרבי שליט"א? קודם כל, במה הוא אחרת מחמיו אדמו"ר הריי"צ?
מי שרוצה יכול להתערב בויכוח. --חי חיים 18:36, 23 במרץ 2010 (UTC)
- שאלה כללית מאוד. נתחיל עם זה שהרבי אמר בהתוועדות פורים תשי"א על כך שהוא מודה לאותו חסיד שכתב על אדמו"ר הריי"ץ (לאחר הסתלקותו) "זאל געזונט זיין" ואף הסביר את דבריו ואמר "שכן הוא האמת". עיי"ש. אם-כן מבחינתנו, כחסידים, אנו רואים עניין בכתיבת התואר "שליט"א" על הרבי, למרות ההעלם. אגב, במנהג פנימי זה נוהגים גם הרבה שלא מאמינים בנצחיות חייו של הרבי, במכתבים ופ"נים לרבי ועוד. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:53, 23 במרץ 2010 (UTC)
- ובקיצור: אכן אין שום חילוק בין הרבי לאדמו"ר הריי"צ. והרי זה ככל הצדיקים, שהם חיים ממש, וכמו שהבאתי כאן. את דברי הגאון הקדוש רבי עקיבא איגר. --חי חיים 18:56, 23 במרץ 2010 (UTC)
- שאלת מה עניין לכתוב על הרבי "שליט"א". עניתי. לגבי החילוק בין הרבי לאדמו"ר הריי"צ, ודאי שיש חילוק וגדול. מקד שאלתך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:29, 23 במרץ 2010 (UTC)
- ובקיצור: אכן אין שום חילוק בין הרבי לאדמו"ר הריי"צ. והרי זה ככל הצדיקים, שהם חיים ממש, וכמו שהבאתי כאן. את דברי הגאון הקדוש רבי עקיבא איגר. --חי חיים 18:56, 23 במרץ 2010 (UTC)
- מבלי להביע דיעה לכאן או לשם. אבל, רוב הרבנים המשיחיסטים הולכים לאוהל, וגם השבועון בי"מ, בתחילת דרכו כתב על האוהל, והפסיק רק בגלל דעת הגביר ר' ר.א., ומי שהולך לאוהל אינו יכול לכתוב שליט"א. אז אולי חב"דפדיה צועדת בנתיב של חוג קטן בתוך המשיחיסטים? ואם תרצה שמות אז אומר: הרב וילישנסקי, הרב וולפא, הרב לוי"צ גינזבורג, הרב שווי, כולם הולכים לאוהל, ואינם מתכוונים רק לאדמו"ר הריי"צ... אז, מי נשאר שלא הולך לאוהל? ומהנהלת ומערכת בית משיח, מי לא הולך לאוהל? ובאינפו מי לא הולך לאוהל? פיני · (טובת הזולת) 06:34, 24 במרץ 2010 (UTC)
מעניין שתוך פחות מחצי שעה יש כאן שני תגובות בחב"דפדיה: האחת טוענת כי חב"דפדיה רח"ל נהיו כופרים ואינם מאמינים דים בנצחיות חייו של הרבי, ואילו השניה (מהמשתמש החשוב המבקר ומחלק הפנינים) טוענת כי חב"דפדיה היא קיצונית ביותר והיא רק חוג קטן בתוך המשיחסטים. מי צודק? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 06:39, 24 במרץ 2010 (UTC)
- מה אתה רוצה לומר בזה שהמאמינים האמיתיים בחייו הנצחיים של הרבי שליט"א מה"מ הם "חוג קטן"? גם היהודים הם "חוג קטן" בייחס לאוכלוסיית העולם וגם שבט לוי היה "חוג קטן" בזמן חטא העגל. -- נכתב ע"י 96.239.42.20 ששכח לחתום את שמו.
- רובא דרובא דמתקריא משיחיסטים, הולכים לאוהל, אינם כותבים שליט"א, ומאמינים בנצחיות הרבי. דבריי אינם בכדי להבהיר את דעתי, אלא להעלות את התמיהה כיצד על חב"דפדיה לנהוג. אם חב"דפדיה רוצה לנהוג כדעת מי ממנהליה/חב"דפדים, אז או קי, אבל אם רוצים ללכת לקראת כלל המשיחיסטים, אז צריך לחשוב אחרת.פיני · (טובת הזולת) 07:16, 24 במרץ 2010 (UTC)
- חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה ועיסוקה הוא - הפצת המעיינות בשפה השווה לכל נפש. אין עניינינו להיכנס למנהגים והנהגות, סטטיסטיקות והשוואות. אנו מציגים את הדברים כמו שהם מנקודת מבט חב"דית. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:23, 24 במרץ 2010 (UTC)
- נקודת מבט חב"דית ממוצעת, הכוונה לכתוב שליט"א, ובכך להשתייך למיעוט? (למשל בקטגורית חסידים מדור השביעי כתוב שליט"א ובעצם כל דמות מדור הנוכחי, שגולש רוצה לקרוא, הוא רואה שליט"א. אז תחליט אתה קיצוני או חב"די ממוצע? פיני · (טובת הזולת) 15:09, 24 במרץ 2010 (UTC)
- אתה מדבר על שמות טכניים, שאל את מי שפתח את הקטגוריה. מיותר לציין שזהו מיזם משיחיסטי בעליל, שיבוא לידי ביטוי בכל צומת אפשרית, בהגדרות המשייכות, אך הגדרות אלה הן שוליות לעומת משמעותה של המושג "אנציקלופדיה חב"דית". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:13, 24 במרץ 2010 (UTC)
- נקודת מבט חב"דית ממוצעת, הכוונה לכתוב שליט"א, ובכך להשתייך למיעוט? (למשל בקטגורית חסידים מדור השביעי כתוב שליט"א ובעצם כל דמות מדור הנוכחי, שגולש רוצה לקרוא, הוא רואה שליט"א. אז תחליט אתה קיצוני או חב"די ממוצע? פיני · (טובת הזולת) 15:09, 24 במרץ 2010 (UTC)
- חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה ועיסוקה הוא - הפצת המעיינות בשפה השווה לכל נפש. אין עניינינו להיכנס למנהגים והנהגות, סטטיסטיקות והשוואות. אנו מציגים את הדברים כמו שהם מנקודת מבט חב"דית. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:23, 24 במרץ 2010 (UTC)
- רובא דרובא דמתקריא משיחיסטים, הולכים לאוהל, אינם כותבים שליט"א, ומאמינים בנצחיות הרבי. דבריי אינם בכדי להבהיר את דעתי, אלא להעלות את התמיהה כיצד על חב"דפדיה לנהוג. אם חב"דפדיה רוצה לנהוג כדעת מי ממנהליה/חב"דפדים, אז או קי, אבל אם רוצים ללכת לקראת כלל המשיחיסטים, אז צריך לחשוב אחרת.פיני · (טובת הזולת) 07:16, 24 במרץ 2010 (UTC)
- מה אתה רוצה לומר בזה שהמאמינים האמיתיים בחייו הנצחיים של הרבי שליט"א מה"מ הם "חוג קטן"? גם היהודים הם "חוג קטן" בייחס לאוכלוסיית העולם וגם שבט לוי היה "חוג קטן" בזמן חטא העגל. -- נכתב ע"י 96.239.42.20 ששכח לחתום את שמו.
כל הכבוד לכם! חיזקו ויאמץ ליבכם! המשיכו להיות גם חב"ד (ותמשיכו לחלל שם משיח, אבל זה לא קשור, כי באמת, כל הכבוד שאתם מתעלים מעל שיקולים ק-ט-נ-ו-נ-י-י-ם בהחלט!) יישר כוח. יפתח הגלעדי 20:36, 24 במרץ 2010 (UTC)
אהרן וידר
השבת נפטר רבי אהרן וידר, אב"ד צאנז ניו יורק. שלחתי תגובה לחב"דאינפו במערכת התגובות, שיפרסמו עליו בחבדאינפו על הכתבה הכתובה כאן בחבדפדיה במסגרת שושלת צאנז.
חבל שאין עליו ערך, כך היו חבדאינפו אולי כותבים הפניה לערך הזה. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:41, 24 במרץ 2010 (UTC)
- אתה מוזמן לכתוב. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:46, 24 במרץ 2010 (UTC)
לא הבנת. יש עליו ערך, אבל במסגרת שושלת צאנז. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:47, 24 במרץ 2010 (UTC)
- א"כ אפשר להפנות לשם. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:30, 24 במרץ 2010 (UTC)
אדהכי והכי, שלחתי פניה לחב"ד אינפו, וגם קיבלתי תגובה בדף השיחה שלי כמו שתוכל לראות.
יצרתי ערך נפרד והרחבתי אותו לערך מכובד, ואני עוד באמצע העבודה. בנתיים יש ערך די מכובד, מה שעדיף מערך של שמונה רבנים, התמונות מעורבבים וגם הקישורים חיצונים. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:37, 24 במרץ 2010 (UTC)
- ראיתי. יפה מאוד. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:38, 24 במרץ 2010 (UTC)
- יש לך קשר מיוחד עם חב"ד אינפו לברר מה הענינים שם? או שרק דרך מערכת התגובות - כמוני? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:40, 24 במרץ 2010 (UTC)
- פחות או יותר כמוך. יש לי אפשרות לפנות למנהל האתר, אבל בדרך כלל דרך מערכת התגובות זה עובד מהר יותר. נסה דרך "שלח ידיעה". --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:41, 24 במרץ 2010 (UTC)
- ניסיתי ושלחתי. אני מקווה רק שהם ראו את הערך אחרי ההרחבה ולא לפני. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:42, 24 במרץ 2010 (UTC)
אני מקווה גם שהם יורידו תמונה מהוידיאו בחב"ד אינפו של הרב עם נשיא דורנו ויפרסמו זאת כך יהיה לנו תמונה. - דבר שאנחנו לא יכולים לעשות. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:44, 24 במרץ 2010 (UTC)
- אפשר לצלם מסך, לחתוך ולהוסיף לפחות כתמונה זמנית. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:48, 24 במרץ 2010 (UTC)
- אדרבה, אתה הרי יודע לעשות זאת. תסכים? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 18:48, 24 במרץ 2010 (UTC)
- אני עסוק בעריכת הערך לב. אעשה זאת, אולי, בהמשך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:53, 24 במרץ 2010 (UTC)
משחית
כדאי מאוד שתשים לב ליהודי חשוב, הפועל כעת ברגעים אלו באתר בעבודה הנחוצה של השחתות וירטאליות. --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 19:02, 24 במרץ 2010 (UTC)
- תודה. הוא כבר השחית בעבר ולכן נחסם לשבוע. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:05, 24 במרץ 2010 (UTC)
מחיקת ערכים
ראיתי שאתה מוחק בקביעות ערכים עם דפי הפניה, והסיבה הקבועה שהדבר יוצר אשליה של ערך. האם מחקת רק ערכים שמפנים לדף שגם כן לא קיים או שמחקת גם ערכים שמפנים לדפים קיימים?
אם מחקת גם דפים מהסוג האחרון, הרי שתרשה לי לחלוק על מעכ"ת בענין זה, הרי דפי ההפניה הם דפים חיוניים. פעמים רבות שכותב ערך מסויים לא מודע לכתיב המקובל בחבדפדיה לערך. כגוןפאריס או פריז וכן רבות. האם לקחת זאת בשיקולך?--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 10:39, 25 במרץ 2010 (UTC)
בוט החלפות
הדבר בטיפול?, למה אתה מחכה? מי זה משתמש ישראל שהיה לו את הבוט? --ראשית ואחרית שלום - סוכת (שיחת) שלום 16:55, 25 במרץ 2010 (UTC)