שיחה:ביתא ישראל

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־23:52, 23 באוגוסט 2022 מאת חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (←‏שיוך לקטגוריה)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שמעתי מא' שלוחי כ"ק אד"ש לארץ-הקודש, כי ישנו ביטוי הכולל את 'ביתא ישראל' עם ה'ציונות' ו('תוחלת'?) - כדברים ששיטת חב"ד בעניינם ידועה, ועם זה אין ענין להפגין ולפרסם זאת.

כך כללות הענין, ואין לדוק במילותי ומילותיו.גישמאקער - שיחה, 20:37, י' באייר, ה'תש"ף 20:37, 4 במאי 2020 (IST)

גישמאקער, אתה מתכוון שאכלול זאת בערך, או שאגנוז אותו יחד עם השמועה של הביטוי המעניין?... להתראות - שיחה, 21:17, י' באייר, ה'תש"ף 21:17, 4 במאי 2020 (IST)
לא ביקשתיך לגנוז את הערכים העוסקים בציונות (כמדומני אין דף פרטני בנוגע לתוחלת). כן יש בו פסקה שלימה הסובבת סביב עצם הדיון בנושא. תוכל לעשות זאת גם בדף זה. (להעיר, יתכן שיש דין ודברים בנושא גם עם הרב שאר ישוב? כל הנ"ל מזכרוני. והשם יכפר) גישמאקער - שיחה, 21:59, י' באייר, ה'תש"ף 21:59, 4 במאי 2020 (IST)
להתראות נראה שמצטרך לגנוז את הערך, ראה שיחה:אתיופים--שמואל חייםשיחה 19:33, 23 בדצמבר 2020 (UTC)
א. מהשיחה שם לא השתכנעתי כלל שצריך לגנוז את הערך. ב. יש הבדל עצום בין להיכנס לויכוח לבין להציג את דעת הרבי. ג. אדרבה, היות שמעוותים כיום את דעת הרבי שהרבי 'נגד' האתיופים ואמר שאינם יהודים, לעניות דעתי מוכרחים להוציא את הערך לאור כדי להבהיר שההיפך הוא הנכון, הרבי כלל לא אמר זאת, ואדרבה, הרבי אמר שאינו רוצה לעסוק בנושא כי לא חקר לעומק, אלא שאם יעברו גיור לחומרא לא תהיה כל שאלה עליהם, והרבי הוא זה שדאג להם בלי לחשוש מפוליטיקה, ודעת הרבי שכל אלו שכביכול דואגים להם בגלל פוליטיקה, מטילים עליהם כתם בל ימחה, שלנצח יישאר עליהם הכתם של ספקות וכו'. ד. כיון שאין דן יחידי, לא הוצאתי את זה עדיין לאור ולא טרחתי לסיים להתעסק עם זה, אף שלדעתי כאמור מוכרח ורצוי ומועיל. להתראות - שיחה, 06:45, ט' בטבת, ה'תשפ"א 06:45, 24 בדצמבר 2020 (UTC)
מצטרף ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 17:46 - היום, י"ח בטבת תשפ"א מגיע משיח.

שיוך לקטגוריה[עריכת קוד מקור]

יש למישהו רעיון באיזה קטגוריה להכניס את הערך הזה? להתראות - שיחה, 08:51, ט"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 08:51, 14 ביולי 2022 (UTC)

יהדות או זרמים ביהדות --- זינגען א ניגן - הדברן החסידי - , הקישו בכל הכוח! 9000! 08:55, 14 ביולי 2022 (UTC)
אכן, ישר כח ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • ט"ו בתמוז ה'תשפ"ב • 14:43, 14 ביולי 2022 (UTC)
לא הבנתי את ה"אכן". הרי זה גופא צ"ע אם זרם זה כזרם שלא עובר גיור לחומרא (שזה כיום רובם?) הוא זרם יהודי--חייל של המלך - שיחה, 14:57, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ב 14:57, 15 ביולי 2022 (UTC)
לכאורה הוא התכוון שעיקר הערך לא עוסק במנהגים שלהם, במאכלים שלהם, או בכל דבר אחר, אלא בבירור וביחס כלפיהם בנוגע לעניין השתייכותם ליהדות, אזי המתאים ביותר הוא הקטגוריה 'זרמים ביהדות'. להתראות - שיחה, 07:03, י"ח בתמוז, ה'תשפ"ב 07:03, 17 ביולי 2022 (UTC)
סליחה על האיחור, לא התעמקתי בהבדל ביניהם, כוונתי שזה אכן קשור לאחד מאלו שהזכיר זינגען א ניגן ולא לקטגוריה אחרת. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • כ"ו באב ה'תשפ"ב • 21:52, 23 באוגוסט 2022 (UTC)

הרב אביחיל[עריכת קוד מקור]

להתראות, המענה לרב יוסף העכט הוא במסגרת הסיפור של הרב אביחיל שכמדומני אינו קשור כלל לאתיופים אלא לשבטים אחרים מאפגניסטן וכו' שזה סיפור נפרד ושונה לגמרי (כך משמע מפה: http://www.teshura.com/teshurapdf/Hecht-Marinowsky%20-%20Elul%2019%2C%205780.pdf אך איני מצוי בנושא וייתכן שאני טועה וכן יש דמיון). אם זה כן קשור הרי שיש שם עוד כמה התייחסויות לרב אביחיל באגרות וכו' וכן בנ"ג הרבי עודד אותו לפעול בנידון--חייל של המלך - שיחה, 14:43, ט"ז בתמוז, ה'תשפ"ב 14:43, 15 ביולי 2022 (UTC)

אוקיי. באמת ראיתי את זה רק מתוך מענות קודש שם לא פורט. תודה על התיקון. להתראות - שיחה, 07:01, י"ח בתמוז, ה'תשפ"ב 07:01, 17 ביולי 2022 (UTC)