יחודא תתאה

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

יחודא תתאה הוא כינוי לייחוד של זעיר אנפין ונוקבא.

בניגוד ליחודא עילאה שהוא יחוד תמידי הנצרך לקיום העולמות, יחודא תתאה הוא רק לפרקים.

יחוד ז"א ונוקבא

יחוד זה הינו החיבור הפנימי בין ספירת התפארת וספירת המלכות, כאשר הז"א משפיע מהיסוד למלכות השפעה פנימית. השפעה זו מהווה את תחילת תהליך ההולדה וההשפעה של המלכות. יחוד זה אמנם הוא יחוד נמוך, והינו בסוף הספירות, אך עם זאת, האור הנמשך ממנו הינו אור גבוה ביותר, הנמשך מכתר.

מבואר כי כיוון שעניינה של מלכות הוא דיבור, מיחוד זה נמשכת השפעה הדומה לדיבור, ותוצאות היחוד מרגישים נפרדים ממקורם (בדומה לדיבור שנמשך מהבל הלב אל חיצוניות האדם ונפרד ממנו). ולכן על ידי יחוד זה מקבלים העולמות התחתונים, הנקראים עלמיא דאיתגליא, בהם נדמה כאילו ישנה מציאות נפרדת מאלוקות ח"ו.

משמעותו בעבודה

==בשכמל"ו

בשער היחוד והאמונה

עניינו של הפסוק בשכמל"ו הוא יחודא תתאה. בשער היחוד והאמונה פרק ז' מבואר שיחודא תתאה הוא שילוב שם הוי' בשם אדנות ב"ה.

  ערך זה הוא קצרמר בנושא חסידות. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.