נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ערך זה זקוק לעריכה: ייתכן שהערך סובל מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן הוא לשון ספר יצירה המתאר את הקשר שבין הדרגה הגבוהה ביותר לדרגה הנמוכה ביותר. מבואר כי "סוף מעשה במחשבה תחילה", שהדבר אשר הוא תכלית כל ירידת המדרגות, הוא הדבר שעלה במחשבה בראשון, ולכן ישנו קשר בין שני הדרגות.

בעולמות

מבואר כי עולם העשייה הגשמי, שהוא הדרגה הנמוכה ביותר בסדר ההשתלשלות של העולמות, התהוותו היא מן העצמות.

בספירות

ספירת המלכות, שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת הכתר, שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר אדמו"ר הזקן בסידורו[1] שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות.

הערות שוליים

  1. עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים