עבודת המעשה התבארה על פי משל, שהמצוות הן כשמן הממשיך את האור האלוקי על הפתילה (הנפש הבהמית והגוף). ולא מובן, מדוע נמשלו המצוות לשמן - הלא בכל מקום שמן הוא משל לחכמה
ולא למעשה? בשלושה פרקים אלו מבאר
אדמו"ר הזקן, שהמצוות נקראות שמן כי הן מגלות (משרות) בעולם הזה את חכמת ה' (השכינה).
- פרק נ"א - עניין השראת השכינה: למרות שמציאות ה' שווה בכל העולמות - התגלותו בהם אינה שווה.
- פרק נ"ב - השראת השכינה בעולמות: כל דרגה אחוזה ומקבלת מזו שלפניה, כשלשלת העשויה חוליות חוליות.
- פרק נ"ג - השראת השכינה בעולם הזה: כדי שהנר (הנפש האלוקית) יאיר, צריך אור השכינה לאחוז בפתילה (הגוף ונפש הבהמית) על ידי שמן (מצוות).