חב"דפדיה:אולם דיונים

הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיון 1ארכיון 2





מהדורה חב"דפדית של ספר התניא

פרוייקט נסיוני: תניא - לקוטי אמרים - פרק ב. אנא חוו דעתכם. סומכוס 22:51, 1 נובמבר 2009 (IST)

הועבר משיחה:תניא - לקוטי אמרים - פרק ב

זהו ערך נסיוני לפרק ב' של ספר התניא. איני חושב כי חבדפדיה צריכה להיות מאסף לכל כתבי החסידות, בשביל כך יש את אתר ספריית חב"ד. אלא שאני חושב שספר התניא הוא כל כך יסודי, שראוי הוא להיות בתור ערך. מה גם שהרבה ערכים יסודיים בתורת החסידות צריך להפנות להרחבה בפרקים של ספר התניא, ואם יהיה גרסא שלו בחבדפדיה זה יכול להיות מאוד נוח ללימוד (ראו למשל: נשמות ישראל, נפש האלוקית, אהבת ישראל).

מן הצד השני ידוע הזהירות הדרושה במיוחד בנוגע לספר התניא, ובפרט שלא לשנות מן צורת הדפוס, שהוא בבחינת תורה שבכתב וכו'. כך שיש צדדים לכאן ולכאן, ואשאיר את נושא זה לדיון של החברים כאן, ואשמח לשמוע מאי דעתכם, ויחד להכריע בשאלה זו. בברכה, סומכוס 22:45, 1 נובמבר 2009 (IST)

אולי לצרף צילום של הפרק כפי שהוא מודפס פיני
א. דיון כזה צריך להיות באולם דיונים. ב. לדעתי אין מקום לטקטס של התניא. בשביל זה יש את האתרים שזה עניינים ואפשר לציין לאתרים אלו באמצעות תבנית:מקור. לעומת זאת, בהחלט אפשר לסכם את פרקי התניא וליחד לכל פרק ערך לעצמו. --חיים נהר (שיחה) 23:18, 1 נובמבר 2009 (IST)
ראה את השינויים שביצעתי בערך, בהם הוספתי מין סיכום או הקדמה לפרק. אני חושב שעדיין צריך לשים את לשון ספר התניא עצמו, שכן קשה מאוד לסכם את פרק התניא, והרבה מן הרעיונות המרכזיים של הפרק אינם מובנים בלי לשון הפרק עצמו.
בצורה הנוכחית יש בעיה כי אין הבדל ניכר בין לשון פרק התניא עצמו, לבין הדברים שסביבו, אולם זה אפשר לפתור בעזרת איזה שינוי גרפי. כמו כן נראה שאפשר להוסיף כותרת משנה של "ביאורים בפרק זה" שבו יובאו מהם הנקודות העיקריות עליהם עמדו בביאור של פרק זה. כמו כן צריך להשלים את כותרת משנה "מהדורת הדפוס", וכן לעשות תפריט בצד שיאפשר ניווט בין פרקי התניא. סבורני כי בתוך עבודה מקיפה זו, יש מקום גם ללשון פרק התניא עצמו. בנקודה זו אני חושב שאתה צודק, והכותרת "מהדורה חב"דפדית של ספר התניא" אינה נכונה. גם אם יובא לשון הפרק עצמו, הרי שעיקר הערך צריך להיות המסגרת האינצקלופדית של הפרק, שהרי חבדפדיה אינה ספריית חב"ד. בברכה, סומכוס 19:22, 2 נובמבר 2009 (IST)
נראה שהעניין הוכרע. כפי שכתבתי גם בדף השיחה: "נראה פתרון מצויין. להכניס את גוף הפרק לתוך הערך. שם הערך, לדעתי, ראוי שיהיה שמיש יותר, למשל "תניא - פרק א'", "תניא/פרק א". והשאר לעשות הפניות". --חיים נהר (שיחה) 19:31, 2 נובמבר 2009 (IST)
שיניתי את שם הערך וגם יצרתי תבנית:תניא. בהצלחה רבה! --חיים נהר (שיחה) 21:24, 2 נובמבר 2009 (IST)
כל הכבוד! רעיון מקורי ויפה, וביצוע יותר יפה. רק כדאי להשלים כמה-שיותר-מהר (יותר טוב) את הפרקים החסרים, את הצילומים, סיכומים וכו'. חסיד חב"ד (שיחה)

תורת רבותינו נשיאנו

כהמשך ל"היום-יום" ו"תניא", עלה בדעתי נאך רעיון, ואשמח לשמוע דעתכם.

כידוע, בא' כסלו תשמ"ט הורה הרבי על לימוד מתורת רבותינו נשיאנו בחודש כסלו.
עלה בדעתי, אשר בכל יום מימי החודש נכניס ליקוט, וכמובן בליקוט זה יש עשרות ומואת קישורים לערכים, והסברים

+הוספות לערכים. גם אנ"ש יוכלו לקיים את ההואה יותר בקלות ובנוחות, כאשר יהיה להם הסברים על המושגים.

ניתן להיעזר בלקט מתורת רבותינו נשיאנו ובליקוטים המופיעים בחב"ד אינפו מתוך החוברת. חסיד חב"ד (שיחה)