שיחה:פרשת הספרים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

זקוק לעריכה? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ז' באייר ה'תשע"א, למניינם 05:27, 11 במאי 2011 (UTC)

כן, אבל לא כל כך דחוף. הסרתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ז' באייר ה'תשע"א 06:50, 11 במאי 2011 (UTC)

מקורות

כמה חבל שאין אפי' מקור אחד'...--הנחה - שיחה 12:29, 25 בדצמבר 2014 (UTC)

הצד השני הרגיש שהולך להפסיד כשהמשפט עוד לא התחיל?!...

כתוב בי"ג כסלו מ"ו היה נצחון על הצד השני שרצה שהרבי יבוא להעיד במשפט מכיון שהרגיש שהוא הולך להפסיד... הייתכן?! הרי לפני זה בתחילת הערך כתוב שהמשפט החל בי"ט כסלו מ"ו!!! 81.218.251.251 11:00, 16 בדצמבר 2015 (UTC)

וכי זאת הטעות היחידה?! הערך כולו לא עונה על כללים סטנדרטיים של אנציקלופדיה מאימנה, בכל אופן שיפרתי..--95.86.64.15 18:19, 16 בדצמבר 2015 (UTC)

הרחבה - הדברים של הרבי בענין

הוספתי כמה קטעים ארוכים על היחס של הרבי לענין - הן בתחילת הפרשיה והן בסיומה. עשיתי את זה בעיקר מהזכרון בלי הרבה מקורות, ולכן ייתכן גם שטעיתי קצת - אבל הייתי חייב, ממש הפליא אותי שבערך מפורט זה חסר ענין כל כך עיקרי (ואולי הכי עיקרי). מי שיוכל להרחיב ולהוסיף מקורות וכו', תבוא עליו הברכה. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 12:44, 23 בדצמבר 2015 (UTC)

תיאור הרבי

הרבי בשיחותו הידועה בי"ב תמוז תיאר את האירוע בצורה שונה מהידועה לנו, והיות והרבי לא סיפק מספיק פרטים שנדע בבירור מה כוונתו ואין איתנו יודע על מה יכוונו הדברים. נראה לי שיש לכתוב את השתלשלות הדברים כפי שתיארו העומדים אל אתר והמעורבים בדברים, ולציין שהרבי בשיחתו תיאר עוד פרטים שאינם ידועים (כשהכוונה גם שאין ידוע מה עומד מאחוריהם).--הנחה - שיחה 11:06, 9 בינואר 2017 (UTC)

כוונתך למה שהרבי אמר שהיו שלש שלקחו וכו'? שף ויתיבקאנפרענץ רום 11:37, 9 בינואר 2017 (UTC)
אכן, וכן לכך שהיו שראו אותם בחוץ (אט דער רבי גלייך באוויזען א נס..) לא כפי שמתואר בדברי הימים ועוד.--הנחה - שיחה 11:43, 9 בינואר 2017 (UTC)
האם ברור שזה שראו אותם כשיצאו מתייחס לכל השלשה? (השנים האחרים לא היו קשורים אליו) שף ויתיבקאנפרענץ רום 11:54, 9 בינואר 2017 (UTC)
יתכן שלא, אבל האחד והיחיד שידוע עליו לא נודע על ידי שראו אותו בחוץ אלא מתוך המצלמות וגם אם נרצה לומר שהרבי סיפר במכוון (מטעמים השמורים עמו את הסיפור בדרך רמז כשהכוונה שראו הוא על יד מצמות מה היא ההדגשה נס).
השבת סיפר לי יהודי סיפור מתח בשם אחד שבבחרותו נהג לחדור למזכירות ולגנוב כתבי יד וכיו"ב, ופעם נכנסו הוא וחבירו לספריה ושמעו קול וכו' ונבהלו וברחו, ואח"כ הלכו לרבי בקש תיקון ואמרו שנגעו גם בסידור הבעש"ט ושאל הרבי אם היו במקווה ואחד שאמר שכן נתן הרבי תיקון ולאותו של אמר הרבי שאינן יכול לעזור לו...... (וכפי הנראה אתה אמור לאהוב את הסיפורים האלה, שהתאים אותם המספר לרגל שלשים שנה... כדי שכולם יוכלו להבין מה הרבי התכוון בשיחתו ולא יהי ח"ו חלישות באמונה...)--הנחה - שיחה 12:02, 9 בינואר 2017 (UTC)

א. סיפור דומה אכן קרה, ויודעים גם את השמות (את החלק של המקוה וסידור הבעש"ט שמעתי לראשונה שבוע שעבר, מה שסיפרו שהרבי נתן תיקון על גניבת ספרים שילמדו את כל תורת החסידות. אחד מהם (הלא הוא ר' מ.ל. מהשלוחים בקליפורניה אאל"ט) עשה את זה ושב ורפא לו, והשני ירד מהדרך). גם שמעתי השבוע לראשונה איך תפסו אותם.

ב. ממש לא!!!!! אני שונא כשמתאימים את המציאות לדברי הרבי! שף ויתיבקאנפרענץ רום 12:14, 9 בינואר 2017 (UTC)