שיחת תבנית:אירועים בלוח העברי

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שני דברים שהתרחשו לאחרונה, ולמיטב ידיעתי - ללא דיון מקדים:

  • שינוי התבנית משבועית ליומית.
  • הכללת אירועים לא חב"דיים ולא קשורים בעליל (יא"צ ראשי ישיבות מהדור האחרון וכד').

ושאלתי - למה?!?!?! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:11, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז

הכללת אירועים לא חב"דיים באמצע דיון, והוכנס על דעתו של ידידנו שלום בלבד. להתראות - שיחה 09:53, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
כבר אמרתי כי הענין לא נוגע לי במיוחד (אך לא הוחלט עליו כידוע בשום דיון), ומצידי אפשר למחוק את כל השמות שאינם קשורים לחב"ד, זה לא עקרוני במיוחד. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ו' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 13:55, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
ואני כבר הבעתי את דעתי שעדיף שלא יהיה תבנית מאשר שתהיה תבנית שאינה תואמת במאת האחוזים את הניסוח והסדר בשאר התבניות. להתראות - שיחה 14:17, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
בסדר, אמרתי שאין לי בעיה עם זה. תשימו רק ימי חב"ד וזהו וגם אני אעשה כן, על מה המהומה? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ו' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 15:00, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
לא להסחף, זאת לא מהומה... אגב, לא החלטתי נחרצות שצריך רק ימי חב"ד. אני די בעד שיהיה כתוב באיזה יום התחיל המבול, מתי נפטרה רחל אמנו וכד'. אבל הציק לי חוסר ההבחנה שבזה, כאשר נכנס למשל "רבי ישראל שפירא מבלוז'וב, נפטר", או "נוסד בית המדרש לרבנים בברלין על ידי רבי עזריאל הילדסהיימר, כחלק ממאבקו בהתפשטות התנועה הרפורמית בגרמניה". ולכן צריך להחליט על מדיניות בענין וליישם אותה.
- וגם, טרם קיבלתי תשובה בנושא "שינוי התבנית משבועית ליומית", שלענ"ד מיותר וחסר תועלת. היש לדון בענין? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:27, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז
1. לענ"ד אפשר להתפשר על אישים או ערכים שיש בחב"דפדיה, - כמו שכבר הציע מישהו בעבר, וממילא זה יתן הבחנה ברורה מה קשור לחב"ד ומה לא, למשל ברור שעל אדמור"י גור שיש עליהם ערכים בחב"דפדיה אפשר וצריך לקשר מהתבנית.
2. יתכן שאם התבנית יומית זה יחסוך לנו עבודה, כי אז אין צורך להוסיף בכל שורה ושורה מחדש "בז' חשוון" כי יהיה כתוב בכותרת באיזה יום מדובר. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ו' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 23:51, 7 בנובמבר 2016 (UTC)
  1. אכן גם דעתי נוטה לזה, ואם לא תהיה התנגדות, הבה ונקבע זאת ככלל לתבנית זו שייכתב באיזה מקום בולט, בתקווה שייושם בפועל בצורה מסודרת (עכ"פ מכאן ולהבא).
  2. אני לא חושב שהשיקול של עצלות העורכים להוסיף עוד 2 מילים בשורה (כ-10 שניות עבודה לתבנית) הוא המכריע. לענ"ד השיקול הוא הכבוד לחב"דפדיה, והיום למשל - שיש רק 2 אירועים - זה נראה יבש ומשעמם. קל וחומר כשיהיה תאריך שלא קרה בו כלום (יש כמה בודדים כאלה). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:42, ט' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז

שוב: שבועית או יומית?

אני חושב שתאריך כגון היום, מהווה הוכחה נוספת למה צריך להחזיר את התבנית כך שתהיה שבועית, ודלא כהמחטף שהפך אותה ליומית - כמו שכתבתי לעיל (ולצערי לא זכיתי להתייחסות). שלום, מחכה לשמוע אותך. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:16, א' בכסלו ה'תשע"ז

ובעיקר את שיע.ק, מבצע העניין ללא הודעה מוקדמת. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:19, א' בכסלו ה'תשע"ז
אשמח לשמוע דיעות נוספות לפני שאביע את דעתי. כתית למאור - להתראות לתשומת לבך. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 19:22, 1 בדצמבר 2016 (UTC)
לדעתי, ישנה עדיפות בתבנית יומית, אם כי יש לבלוש היטב על אירועים באותו יום. אם יואילו בטובם לכלול גם אירועים בלוח החסידי מהזמן שקדם להתגלות הבעל שם טוב, זה יקרה פחות... אמנם, תאריך כמו זה (אם הבנתי שהכוונה היא לל' חשוון) אין בכל שנה.. אולי כדאי להעזר בספר של צא"ח (לא זוכר בדיוק, משהו כמו מיום ליום, על תאריכים חסידיים מסביב לשנה...) • כתית למאורבית הבד 10:54, ב' בכסלו, ה'תשע"ז (2 בדצמ' למניינם), ימות המשיח