שיחה:רבי מנחם מענדל שניאורסון (כ"ק אדמו"ר שליט"א)/ארכיון 2

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

1



חייו הנצחיים של הרבי שליט"א!!

הייתכן????? באתר חב"דפדיה היה כתוב כך?? רחמנא ליצלן!!!

מתוך חב"דפדיה:מדיניות וכללי כתיבה - על הרבי יש לכתוב בתואר -הרבי. ההדגשה בדבר נצחיות חייו של הרבי ותפקידו כמלך המשיח יופיעו בערכים הרלוונטיים.

צריך לשים מעקב על פרט זה כך שיופיע כאזהרה למפעילים באופן אוטומטי, או לחסום אפשרות לעריכת פרט זה באופן קבוע.

בברכת יתמו חטאים ולא חוטאים ומלאה הארץ דעה את ה' וראו כל בשר את האמת הנצחית והמוחלטת מיד ממש!! הקהל - שיחה 23:25, 30 בדצמבר 2015 (UTC)

לאחר עוד בדיקה אני מגלה שזה ניסיון חוזר ונשנה ע"י כמה כתובות IP שונות (ייתכן וזה אותו כותב), וכן בעוד מקומות בענין זה. נא לטפל כנ"ל בהקדם!!! יחי המלך! הקהל - שיחה 23:29, 30 בדצמבר 2015 (UTC)

ההתוועדות בפורים והמעצר

ראיתי בסיפורו של חג(של מנחם זיגלבוים) שהוא נעצר בצרפת. דוד מלך ישראל חי וקיים - שיחה

הרבי כמלך המשיח

כדאי להוסיף כותרת בסוף "ראה גם" ולתת קישור לקטגוריה "הרבי כמלך המשיח". --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 01:56, 8 במאי 2011 (UTC)

למען האמת צריך להיות פיסקה שלמה בנושא. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' באייר ה'תשע"א 11:57, 8 במאי 2011 (UTC)
אפשר להפנות לערך המורחב מלך המשיח, שעוסק למעשה כל כולו בנושא זה. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ד' באייר ה'תשע"א, למניינם 18:41, 8 במאי 2011 (UTC)
זו בעיה נוספת, שגם בה צריך לטפל.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' באייר ה'תשע"א 20:15, 8 במאי 2011 (UTC)

שאלה בדבר שליט"א

שאלה לגבי התואר 'שליט"א' הנכתב אחר הרבי או אדמו"ר, ונמשך כפי שהיה בחיי חיותו ממש.
כידוע, דוד מלך ישראל חי וקים (סימן לקידוש החודש שמסר רבי לר' חייא (ר"ה) בפרק אם אינן מכירין - על המשנה מעשה שבאו שנים ואמרו "ראינוהו שחרית במזרח וערבית במערב").
ובספר שושן סודות (על פי אייזנשטיין באוצר ישראל נכתב בידי הרמ"ה בן זמנו ומתנגדו של הרמב"ם) על ברכת שהחיינו לרואה חבירו לאחר ל' יום: וקיימנו - כענין דוד מלך ישראל חי וקיים.
ולמרות זאת בכל הספרים הקדושים רושמים דהע"ה או דוד המלך ע"ה, או במפורש דוד המלך עליו השלום. ואין נשארים בביטוי שליט"א, או דומה לו.
(ובתענית) פר' מאימתי מזכירין:
א"ל רב נחמן לר' יצחק: לימא מר מילתא?
א"ל: הכי א"ר יוחנן - אין מסיחין בסעודה שמא יקדים קנה לושט, ויבא לידי סכנה.
בתר דסעוד א"ל: הכי א"ר יוחנן - יעקב אבינו לא מת
א"ל: וכי בכדי ספדו ספדנייא וחנטו חנטייא וקברו קברייא?!
א"ל: מקרא אני דורש שנאמר:
ואתה - אל תירא עבדי יעקב נאם ה', ואל תחת ישראל -
כי הנני מושיעך מרחוק, ואת זרעך - מארץ שִבְיָם... (ירמיהו, פרשת עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע)
מקיש הוא לזרעו: מה זרעו - בחיים, אף הוא - בחיים!
וגם כאן בכל הספרים הקדושים כולל מגיד דבריו ליעקב של אדומו"ר אדיר הארזים רבי דב בער זצוקלה"ה ממעזריטש
רשום תמיד יעקב אבינו עליו השלום, או יעקב אבינו ע"ה, או יעע"ה.
וכך גם בעניין אליהו הנביא, אמנם כאן אין אומרים עליו השלום, אך אין שום תואר שליט"א, שיחי' וכדו'?
אגב, שימו לב לראשי התיבות בפסוק הנ"ל: מושיעך מרחוק, מארץ שבים...
כט"ס וחג שמח! מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"ב בתשרי ה'תשע"ב 23:26, 10 באוקטובר 2011 (UTC)
שכחתי לשאול את רבני בית שמש (הרב ריפקין, הרב אלישע שפירא, ומו"ר הרב ויינר) הנוסעים מחר לכנס השליחים בתש"ע (770) ולציוּן,
וכבר עבר כמעט חודש.
זו לא שאלה קנטרנית אלא אמיתית. מישהו מכם יכול להתייחס? מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"ג בחשוון ה'תשע"ב 14:20, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
שאלה בסיסית מכדי לשאולה כאן. רבות רבות נכתב על זה וצא (מהאינטרנט) ולמד. כפתיח לסוגיה מצו"ב קישור לקונטרס בשם "יחי המלך המשיח" הסוקר את הנושא. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג בחשוון ה'תשע"ב 14:36, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
תודה! קראתי מתחילתו ועד סופו (לא כולל החלק על הגורל - שאלמד בע"ה בקרוב). את הרוב הכרתי. ועדיין שאילתי ובקשתי במקומה עומדת. ואינה בסיסית כלל. היא מרכזית לשם הערך הכולל '(אדמו"ר שליט"א)' מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"ג בחשוון ה'תשע"ב 15:36, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
על הביטוי שליט"א לאחר הסתלקות ראה שיחת ר"ח סיון תש"י וש"נ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 08:01, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
וש"נ זה ראשי תיבות ושם נכתב? יש לך קישור לשיחה זו? מצאתי רק את זה ושם מופיע לגבי הרבי הריי"צ שנפטר בסמוך: הכ"מ (הריני כפרת משכבו) וכן נ"ע (נוחו עדן או נשמתו עדן) תודה. מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"ד בחשוון ה'תשע"ב 21:01, 21 בנובמבר 2011 (UTC)
ושם-נסמן. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ה בחשוון ה'תשע"ב 13:33, 22 בנובמבר 2011 (UTC)
אם כן, השאלה בעינה עומדת. היכן בשיחת ר"ח סיון יש התייחסות לתואר 'שליט"א'? תודה (וסליחה על האיחור בתגובתי) מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה כ"ג בשבט ה'תשע"ב 09:39, 16 בפברואר 2012 (UTC)
נו? פסח כשר ושמח מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"ד בניסן ה'תשע"ב 05:57, 6 באפריל 2012 (IDT)

באם אפשר

לערוך את הפיסקא הראשונה בסופה [בנוגע לחילוקי הדעות] או למוחקה לגמרי משום שאינה שייכת לעניינה של הפיסקא. ר'ובן - שיחה 09:40, 20 בנובמבר 2011 (UTC)

כשכותבים על אדם ש"התכסה מעניניו" חייבים לציין משהו בהקשר לזה. ערכתי קצת. אם יש לך הערות והצעות טובות יותר - שתף אותנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג בחשוון ה'תשע"ב 14:24, 20 בנובמבר 2011 (UTC)
המשפט "אך כולנו מאמינים..." מיותר עדיף לכתוב משהו על לעיני בשר ועל ריבוי הדעות בלא המשפט כולנו מאמינים. ר'ובן - שיחה 17:21, 20 בנובמבר 2011 (UTC)

המשפט שמחקתי

חיים. לא הבנתי את הסיבה לשחזור עריכתי. אכן ישנה חשיבות רבה לעניין אך האם זה שייך לפתיח???? ר'ובן - שיחה 14:06, 5 באפריל 2012 (IDT)

אכן. סוגיית היחס לרבי לאחר ג' בתמוז, היא נושא מרכזי וראויה לאיזכור קצר בפתיח. יחד עם זאת, חסר התייחסות רחבה לנושא בערך עצמו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט בניסן ה'תשע"ב 11:30, 11 באפריל 2012 (IDT)
והמשפט שאני מחקתי.. נכתב כי בתקופה בה שהה הרבי בצרפת, שימש כמזכיר אדמו"ר הריי"צ וזה מופרך וק"ל. 09:22, 22 ביוני 2012 (IDT)

מענדל

קצת פלא שחרי ההדגשה של הרבי שליט"א כמ"פ 'מענדל בעי"ן' על שמו הק' הערך הרשמי כאן הוא 'מנדל'. האם דנו בזה אי פעם? ההייתה החלטה בנידון? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

לא יודע אם היה דיון, אבל לכאורה הסיבה העיקרית לכך היא בשביל שזה יקפוץ ברשימת התוצאות של גוגל כאשר אשים מבחות מחפשים את שמו של הרבי. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' בניסן ה'תשע"ג • 01:29, 20 במרץ 2013 (IST)
זוננשיין, קלעת. דנו, וזה היה הנימוק להחלטה. בעבר השם היה עם ע'. --chabadnik - שיחה 17:32, 18 באפריל 2013 (IDT)

השחתה!

ניתן לראות בהסטוריית הגרסאות, שנעשתה כאן השחתה (נוספו תארים שאינם מתאימים, ועוד בצורה גרועה וחובבנית שהצריכה אותי לעבור כמה שינויים אחרונים ולבטל). שיחזרתי את העריכות. אולי צריכים לנעול את הערך (ממילא לא נראה לי שבחדשים האחרונים הוסיפו עליו משהו רציני)?--יוסי ג - שיחה 18:07, 18 באוגוסט 2013 (UTC)

עבודת הרבי בצבא האמריקאי

יש מספרים שהרבי עבד בצבא האמריקאי קודם הנשיאות, ואף אגדות נשזרו בזה, לדוגמא:

הטענה שהרבי הוא מי שהמציא את מטוס החמקן הראשון (התוכנית נקראה project yehudi), וזה התפרסם בעלון "הגאולה מענין ועכשווי", אך דא עקא שהמציאות אינה מתאימה לכך, כי ברשימת המשתתפים לא מופיע שמו של הרבי (dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/221102.pdf) וגם השם של הפרוייקט הוא ע"ש "יהודי מנוחין" שהי' קרוב משפחתו של הרבי (ואולי משם נובעת הטעות).

הטענה שהרבי הוא מי שהמציא את הגשר המתנפח וצף, גם זה לא מתאים עם המציאות כי הדבר הומצא כמאה שנים קודם לכן, והטעות נובעת מכך שיש אומרים שהרבי הציע לשרון להשתמש בזה בהגנה על תעלת סואץ. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

בקיאות בשפות

איפה והאם כדאי להכניס את בקיאותו של הרבי בשפות רבות? 173.3.199.145 16:44, 16 בפברואר 2014 (UTC)

היחסים בין הרבי לרבי הריי"צ

"בשעת הטהרה והלוויה, לא ראו אצל הרבי שום התפעלות חיצונית, בשונה ממשך שנת האבלות, אז כמעט בכל מפטיר ובכל שיחה בכה הרבי ממושכות." נגזר מהערך על הרבי הריי"צ. • שנוזעל - שיחה • י"ט באדר א' ה'תשע"ד 10:12, 19 בפברואר 2014 (UTC)

  • הרבי רשם את הנהגותיו במחברות מיוחדות
  • אדמו"ר הריי"צ שלח שלוחים לקבל את פניו והתבטא עליו בביטויים מיוחדים
  • אדמו"ר הריי"צ שלח לו אגרות רבות המבארות את תוכנה הפנימי של חסידות חב"ד, פורסמו ב'התמים' ווארשה
  • כאשר זקני החסידים התלוננו על ההוספות של הרבי במאמרים התבטא בצורה חריפה ביותר
  • ישנו כרך שלם של אגרות קודש אליו, עם ביטויים נפלאים.
  • הרבי 'חיקה' אותו על צעד ושעל.
  • אין שיחה/מאמר של הרבי שאדמו"ר הריי"צ לא מוזכר!
  • גם אחרי הנשיאות הרבי ביקר בציון שלו בתדירות גבוהה מאוד, וזו הייתה היציאה היחידה שלו מגבולות קראון הייטס משנת תשי"ז ואילך.

יש עוד הרבה מה לכתוב. כתבתי רק מה שנזכרתי תוך כדי כתיבה. 173.3.196.1 12:30, 19 בפברואר 2014 (UTC)

אפשר לראות הרבה גם בספר 'סודו של הרבי'. אך חס ושלום לא להעתיק משם מסקנות.. • שנוזעל - שיחה • י"ט באדר א' ה'תשע"ד 15:16, 19 בפברואר 2014 (UTC)

בתבנית

בתבנית הפרטים על הרבי, ההפניה לערך על אביו של הרבי אינה פועלת. נא לבדוק ולתקן.--5778 - משיח נאו! - שיחה 13:52, 2 במאי 2016 (UTC)