שיחה:כח העצמות

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מקומות הדנים אודות כח העצמות שבספירת המלכות

  • תניא אגרת הקודש סימן כ'
  • סה"מ תרס"ו מאמר "כי נער ישראל" (וראה גם במהדורה החדשה (עמוד רי"ג) ועמוד תמו-ז -ט,(-ביאור גדר פעולת המלכות ביש מאין כמו הכתר וסיבתה נעוץ וכו') עמוד תנו-ז,(ביאור בהרחבה עומק שורש המלכות -למעלה מכל הגילוים, ומעלת פעולתה יש מאין על הכתר.) תנח, תקעה, תרצו.
  • סה"מ תער"ב חלק א עמוד קלח, תרכג. חלק ב עמוד תרמז, תרסד, תתטו (פרטי עניינים בכח הא"ס שבמלכות וסיבתה) תתקנו, א'קצז, חלק ג, א'ריד,
  • סה"ם תשט"ו עמוד 349
  • סה"מ תשי"ג [1]

כח העצמות שביש הגשמי

  • סימן כ בתניא.
  • ביאורי הזהר אדמור האמצעי בשלח מג ג
  • ולקחתם לכם תרס"א
  • מצה זו עזר"ת תש"ז
  • מלוקט ב עמוד 27
  • דרך מצוותיך קכט ב ואילך
  • לקוטי שיחות חלק כט ע' 364 (הרמז על זה בלשון הרמב"ם).
  • תורת מנחם התוועדויות תשי"ג חלק א עמוד 235

כח העצמות שבישראל

  • לקוטי שיחות חלק יב עמוד 74. ואילך (ובהערה 30) (שהוא ממש ע"ד כח החידוש שבעצמות)
  • וכרך ז ע' 79. בוצע
  • בחודש השלישי מלוקט ד ע' רסו (? לאו דווקא שזה אותו העניין - ותוכנו ההשוואה שבין מציאות לביטול)
  • לקוטי שיחות חלק ט ע'22 (כח העצמות שאור וחושך שווים)
  • סה"מ תרס"ו עמוד שנד-ה.
  • סה"מ מלוקט חלק ג עמוד 92. (כח העצמות שבעבודת ישראל מצד הכוונה שבזה וגילויה)
  • לקוטי שיחות חלק ל 138 הערה 55
  • לקוטי שיחות חלק כג עמוד 222 (בזה בא לביטוי יפה כח הבן מכח האב)
  • כרך כ עמוד 310 × לא בוצע (לא שייך)
  • התועדויות תשמ"ט כרך ד עמוד 272 הערה 60 (העילוי שבכח העצמות שבישראל על כח העצמות שבעולם וראה לפני זה בגוף השיחה באריכות החידשו שבעבודתם בהמשך לשיחה בחלק יב הנ"ל ולחלק ו עיי"ש). בוצע באופן כללי.
  • ספר המאמרים תשי"ב [2] (כח ניצוח המלחמה מהעצמות דווקא)
  • (להעיר מהמבואר בלקוטי שיחות חלק ח עמוד 59 ובהערה 56 (אלא שאינו מדבר על המשכת העצמות שבנשמות ישראל.))
  • ראה גם מאמר גדולים מעשה צדיקים תרפ"ה.
  • לקוטי שיחות חלק יח שבועות (סוף השיחה אודות בר מצרא)
  • בקשר לביאור במאמר חז"ל גדולים מעשי צדיקים (ראה ביאורו של הרב המגיד באור תורה הובא בריבוי מקומות בתורת החסידות, ובמאמר גדולים וכו' תרפ"ה נתבאר וממקומות המצויינים במאמרים ושיחות הרבי נראה ברור הכוונה שהוא מצד ה"חידוש" שבדבר והחידוש הוא הן בעצם העשייה והן בהמשכת האור ראה שם וראה תקעו ס"ז וראה לקו"ש חלק יב בהערה שם וראה לקו"ש חלק כא ע' 66 (ובהערה שם מקשר כל המאמרים יחד).)

הערות שוליים