שיחה:יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

בקטע "בשנה שלאחר מכן" כדאי לכתוב "מציאותו" כהלשון בשיחה.--M&n 07:28, 15 יולי 2007 (EDT)

ממה אתם מפחדים?

מדוע אתם נועלים את אפשרות העריכה לכלל המשתמשים? האם אתם מפחדים שתהי' אפשרות שמישהו יוכיח שרוב הנכתב בערך זה הוא שטות ושקר גמור???

בושה!!!

איינער 22:17, 4 יוני 2009 (EDT)

אדרבא, תוכיח. ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)

למה שלא יהיה מוגן שכל אחד יבוא ויבלבל לאנשים את השכל ההפך מזה ??

הוספה לערך

ברשות המערכת אולי אוכל להוסיף כמה פרטים חשובים לערך שיוסיפו לערך משמעות.

על פי פסק הרמב"ם[1] יש שני מצבים במלך המשיח.

א. השלב שקודם התגלותו, בזמן הגלות, הקרוי מצב של חזקת משיח (ראה ערך.)

ב. השלב שאחרי התגלותו המליאה, לאחר שגאל את ישראל, קיבוץ גלויות ובנין בית המקדש.

לפי פסק הדין של מאות רבנים, נמצא הרבי במצב של חזקת משיח, שזה הוא סימן להתגלותו הקרובה.

כדי לבוא למצב של "משיח וודאי", על העם לקבל את מלכות המשיח, אותו רואים לפי סימני ה"חזקת משיח", ועל ידי כך לזכות למצב של "משיח וודאי".

וזאת - באמצעות הכרזת הקודש: יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

כמדומני שהדברים נכונים ויוסיפו תועלת רבה בערך. --[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 01:37, 29 בינואר 2010 (UTC)

מעולה - אני בעד.--שניאור 01:43, 29 בינואר 2010 (UTC)
האם לכבודו יש הרשאה לשנות דברים בגוף הערך? לא שאיכפת לי לחכות עד שחיים וחסיד יתעורר שבוע הבא לראות מה שכתוב כאן, אלא שלדעתי בנתיים אפשר להוסיף ואם חיים וחסיד ירצו ישנו הם.--[[משתמש:שלום|ראשית ואחרית שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוכת שלום]] 01:46, 29 בינואר 2010 (UTC)
במחשבה שניה הייתי מוסיף את זה לערך מלך המשיח, או של גאולה. וכמובן ניתן להוסיף פיסקא או כמה מילים כאן, ולתת הפניה.--שניאור 02:27, 29 בינואר 2010 (UTC)
נחכה עוד כמה ימים ונוסיף את זה לערך המתאים על פי החלטת התורמים הכבודים. שבת שלום! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 13:57, 29 בינואר 2010 (UTC)
מתאים ביותר לערך גדרו ההלכתי של הרבי כמלך המשיח. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 20:55, 31 בינואר 2010 (UTC)

הכל כתוב כבר, אב לא יתכן להסביר את שירת יחי אדונינו ללא ההסבר מה פועלים בדיוק על ידי השירה וההצדקה לשיר שזה מבואר כאן. --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 23:35, 31 בינואר 2010 (UTC)


מן החובה להבהיר בצורה הלכתית מסודרת מהות ההכרזה, שהיא: הרמב"ם מבהיר מי הוא בחזקת משיח, ומי הוא משיח וודאי. והרבי כבר מסביר כי "בחזקת" אינו דבר קל כלל וכלל, שהרי - שורפים וסוקלים על החזקות, אלא שמכל מקום אינו ודאי.

על ידי שנתברר לנו מי הוא בחזקת משיח, על ידי הסימנים שהרמב"ם נתן, [או על ידי נביא] לכן עלינו לקבל את קבלת מלכותו של מלך המשיח, וזאת כדי לנגיע למצב של משיח ודאי.

ואגב בזאת נתיישב מה שהרמב"ם מביא את סימני בחזקת משיח, מלבד שימני משיח ודאי, ולמאי נ"מ? אבל לפי הנ"ל מיושב, מכיון שכבר במצב של "חזקת משיח" יש נפקא מינה למעשה - לקבל את מלכותו של המשיח.

דומה כי הדברים פשוטים על פי ההלכה שזה היא כוונתו של הרבי שהוא בחזקת משיח שציווה לשיר את השיר הזה.. אם גם אתם מבינים שזה הוא פשוט שזה הסיבה, ואם כל אחד מבין ככה בפשטות, אז כדאי להכניס את זה בגוף השיחה, למען יבינו זרים מה הוא פשר השיר.

אי אפשר להתחיל לדבר על "קדושת השיר" ועל "הכרזה המהדהדת בכל סדר ההשתשלות" ללא הסביר מה היא פשר ההכרזה... --ראשית ואחרית שלום - סוכת שלום 07:07, 1 בפברואר 2010 (UTC)

דברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר. לא ניתן בכל ערך להכניס את כל התורה כולה. בשביל זה יש "ראו גם". הוספתי. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:01, 1 בפברואר 2010 (UTC)

הערות שוליים

  1. פרק מלכים פרק י"א הלכה ד'

ניסוח...

הניסוח של הערך (בפרט החצי השני) מאד לא מוצלח. ב. כדאי להוסיף פתיח לערך. יחי אדוננו היא הכרזה ושירה של החסידים המבטאת את התפילה לזירוז התגלותו של הרבי כמלך המשיח, יחד עם קבלת מלכותו. (גם הנוסח הזה צריך לעבור שיפוץ). --לל (מדברים) 06:32, 10 ביוני 2010 (UTC)

יחי המלך

לא כולם יסכימו שתוכנם חד המה. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

למה לא?? ר'ובן - שיחה 10:06, 6 באפריל 2012 (IDT)
האיחוד התייחס לתוכן המידע שבערכים ולא לתוכן נושא הערכים. אדרבה, אם ייכתב ערך על הנושא "יחי המלך" כנושא נפרד, נשמח לפתוח ערך נוסף. כרגע אין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ט בניסן ה'תשע"ב 11:44, 11 באפריל 2012 (IDT)

כינוס נשים

צריך להוסיף גם את הכינוס נשים בתשנ"ב ואת ההוראה ללונדון..מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל

פירוש המילות

יחי - שיחיה, ובתרגום לארמית "יצלח". מורה על פעולת העם בחיים של נשוא ההכרזה.

אדוננו - מורה על כך שאנו כעבדים המקבלים את מרותו של האדון לגמרי.

מורנו - שהוא המורה דרך שלנו בעבודת השם ובכלל בחיים.

ורבינו - שהוא רבינו המובהק בתורה ובלימוד החסידות. (שלושת חלקים אלו בעצם הופכים את החסידים לבטלים לגמרי אל הרבי, אך יש עוד שלב:)

מלך - לא רק שהוא עלינו כסמכות תורנית וכו', אלא הוא אף ממש מלך שלבו הוא לבנו, והקשר שלו אל העם הוא בעצם הנפש.

המשיח - והוא שעליו הבטיחה תורה שיעמוד ויגאל את ישראל בסוף גלותם.

לעולם - והיינו, שנצחיותו היא לעולם ובעולם.

ועד - וללא הפסק כלל.

הועתק עד למציאת המקורות.....מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל

ניגון או הכרזה

"יחי אדוננו" אינו רק ניגון אלא ובעיקר הכרזה בה מכתירים את מלך המשיח ומוסיפים בו חיות!