הדפסת התניא
בשבת מברכים חודש אלול תשל"ח, הורה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שלקראת ח"י אלול יתחילו בהדפסת ספר התניא בכל המדינות שעדיין לא הדפיסו בהם את ספר התניא. ב"זאת חנוכה" תשל"ט דיבר הרבי על כך שב"ה הודפסו ספרי תניא ברובם ככולם של מדינות העולם בהם נמצאים יהודים ואפילו מקומות בהם נמצא יהודי אחד ויחיד. במהלך השנים הבאות הודפסו ספרי תניא בכמה מקומות מיוחדים כגון מדינות עויינות וכדו' בנר ז' דחנוכה תשד"מ במהלך כינוס צבאות השם יצא הרבי בשטורעם גדול על מבצע הדפסת התניא וביקש שידפיסו בכל מקום ומקום שעוד לא הודפס, וביקש שיעשו זאת עד סוף חנוכה ולכל הפחות עד כ"ד טבת הילולת אדמו"ר הזקן או עד פורים קטן ולכל היותר עד פורים.
מאז החלה הדפסת התניא בקצב מסחרר, צוותות של מדפיסים נסעו לכל מקום ומקום שיש איזשהו יהודי והדפיסו שם בארץ ובעולם, יצויין כי עד לשנת תשמ"ד עמדו מספר הההדפסות (כפי שניתן לראות ברשימת "דפוסי תניא" המופיעה בסוף ספר התניא) על מאתיים ואחת מהדורות, לי"א ניסן תשד"מ הודפסה כבר מהדורת האלף ובערב ראש השנה תשמ"ה הודפסה כבר מהדורת האלפיים. כיום (תשס"ז) הודפסו כבר קרוב ל5200 מהדורות (!) כמות שלמעט התנ"ך אין ספר בעולם שמגיע אליה.
במענה לשאלת המשיח ענה הרבי הסביר את חשיבות הענין שבהדפסת התניא, בכך שהתניא היא תורה שבכתב של תורת החסידות, שהיא מעיינותיו של הבעש"ט, שע"י הפצתם יבוא משיח צדקנו, ויתירה מזו שתורתו של אדמו"ר הזקן היא הכנה לגאולה שתכלול את כלל ישראל לכן צריך להפיץ את התניא לכל יהודי ובכל מקום שהוא.
ומעלות מיחודות בהדפסת ספר התניא בכל מקום שהוא:
א. הדפסת הספר היא לא רק מים מה"מעיין" אלא המעיין עצמו (משא"כ כאשר מביאים לשם תניא ממקום אחר).
ב. כאשר יהודי ישמע שמדפיסים תניא במקומו ובפרט אם השתתף בזה בממונו או בגופו, הוא יתעניין לדעת מה זה וילמד בה ביתר חשק.
ג. הכל דבר יש מחשבה דיבור ומעשה ולכן בנוסף ללימוד התניא בדיבור והמחשבה וההתבוננות בה בכל מקום ומקום,צריך גם מעשה של הדפסת תניא.
הוראות מעשיות למדפיסי התניא:
א. להשאיר בכל מקום בו מדפיסים, כמה טפסים לתושבי המקום.
ב. ללמוד בגליונות מיד אחר מההדפסה, והיו פעמים בהם לא עשו זאת והרבי הורה לחזור לאותו מקום וללמוד שם מאותם ספרים.
ג. במקרים מסוימים נתן הרבי משקה על מנת לחזור ולהתוועד במקום ההדפסה.
ד. ההדפסה חייבת להיות מתואמת עם הנהלת קה"ת.
כיום האחראי על ההדפסות הוא ר' שלום שי' יעקובסון מקראון הייטס ממנו מקבלים רשות להדפסה ומספר המהדורה אותה הולכים להדםיס, מי שמתעסק כיום בפועל בארץ הקודש עם ההדפסות הוא ר' אלעזר בן אפרים מרחובות.