4,601
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
אשמח להתייחסות רצינית. תודה. | אשמח להתייחסות רצינית. תודה. | ||
לצערי, כשהערך נכתב לא צוינו המקורות. החומר הועתק מ[[יחי המלך המשיח(חוברת)|חוברת שנכתבה בנושא]]. אני מעתיק לך לכאן את החומר כפי שהוא מופיע בחוברת, יחד עם מראי המקומות. (מובאים בסוף, לפי המספור). מקווה שהועלתי. --[[משתמש:chabadnik|chabadnik]] - [[שיחת משתמש:chabadnik|שיחה]] 17:54, 5 יולי 2007 (EDT) | |||
כתוב בספרים 3 שכאשר חושך הגלות מתגבר סימן הוא לכך שהגאולה | |||
קרובה, "שבכל יום סמוך לעלות השחר, החושך מחשיך ביותר מן חשכת | |||
הלילה, ואחר כך אור השחר בוקע ועולה". | |||
מלכות בית דוד דומה ללבנה, פעמים נגלית ופעמים נסתרת. בדורנו - | |||
הדור השביעי לאחרי גילוי אדיר של מלכות בית דוד במשך עשרות שנים, | |||
ואחרי שהרבי שליט"א מלך המשיח מודיע לכל העולם כי עומדים אנו על סף | |||
הגאולה ומלך המשיח כבר התגלה, ומעודד לעיני העולם כולו את ההכרזה על חייו הנצחיים כמלך המשיח - נראה לעינינו ההיפך, וביום ג' תמוז ה'תשנ"ד | |||
נעלם המלך המשיח מעיני עם ישראל. | |||
כתוב בחז"ל 4 שלפני גאולת מצרים נעלם הגואל - משה רבנו למדין, כשם | |||
שגואל ראשון נגלה ונכסה וחוזר ונגלה, כך גואל אחרון, נגלה ונכסה וחוזר | |||
ונגלה. מקורות רבים בנגלה 5 ובנסתר 6 מעידים על ניסיון זה בתקופה של | |||
טרום ההתגלות הסופית. יש להזכיר גם על דברי חז"ל הידועים 7 שמשיח בא | |||
בהיסח הדעת. | |||
הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו, כשבוע לפני כ"ז אדר תשנ"ב 8, רמז על | |||
מצב זה, וזה לשונו הקדוש: "נעשית ירידה לפי שעה (על דרך מה שנאמר | |||
"רגע קטן עזבתיך" 9) ובחיצוניות (רק למראה עיניים), בכדי להביא את העליה | |||
שלא בערך, ולא רק עליה לרגע קטן (כנגד "רגע קטן עזבתיך"), אלא עליה | |||
. נצחית שאין אחריה הפסק כלל". עד כאן לשונו הקדוש 10 | |||
ידוע 11 שבעת עליית משה רבנו להר סיני לאחרי מתן תורה לקבל את | |||
התורה ואת הלוחות, הבטיח להם שיחזור לאחר ארבעים יום. ביום הארבעים, | |||
התעכב משה מלבוא, והשטן הראה להם דמות משה מת בשמים, בני ישראל | |||
לא עמדו בניסיון וחטאו בחטא העגל, רק שבט לוי עמד בניסיון. בכתבי | |||
האריז"ל 12 מובא, כי ניסיון זה יחזור על עצמו קודם ביאת המשיח, כאשר | |||
המלך המשיח עצמו יתעלם. ונאמר במדרש 13 , כי "בתקופת כיסוי המשיח, כל | |||
מי שמאמינו אוכל גחלי רתמים ושרשי מלוחים"! | |||
כמו כן כתוב אודות ניסיון נוסף: בתחילה מתגלה המשיח רק "לעדת | |||
, המייחלים לו" 14 , אך בבוא העת, מתגלה לכל ישראל. ומובא בספרים 15 שבדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח | |||
מתחילה, ויתנגדו לו. כך היה במלכות בית דוד 16 שגדולי ישראל לא הלכו | |||
מתחילה עם המלך שבחר ה', כך גם היו התנגדויות לגדולי ישראל רבים, החל | |||
ממשה רבינו שקרח ועדתו 17 מגדולי האומה חלקו עליו, והמשך ברמב"ם | |||
ובנשיאי החסידות 18 . אך לבסוף יתקיים "ואויביו אלביש בשת" 19 - אלו | |||
החולקים עליו, והם "מבינים ואומרים בודאי זה מלך המשיח" 20 , "אבל כל | |||
המאמין משנה הראשונה כופלים לו שכרו כפלי כפלים". | |||
ומעניין לציין שבשיחת ג' תמוז ה'תנש"א, שנקבע ל'דבר מלכות' ליום ג' | |||
תמוז מעיר הרבי שליט"א מלך המשיח 21 , כי ג' תמוז הוא אחד מהארבעים | |||
יום הראשונים שמשה רבנו היה בהר! ולא במקרה "ג' תמוז" ( 456 ) עולה | |||
בגימטרייא בדיוק "נכסה וחוזר ונגלה", עובדה המראה בהשגחה פרטית כי | |||
זהו בדיוק השלב עליו דיברו חז"ל. כן בהשגחה פרטית "ג' תמוז" בגימטרייא | |||
"עוד משיח חי"! | |||
3) כלי יקר שמות ו, א. | |||
4) ראה שמו"ר ה, כד. במדב"ר י"א, ג. | |||
5) רבינו בחיי שמות ה, כ"ב בסופו. שיר השירים רבה פ"ד וברמב"ן. רות רבה פ"ה. תורת משה שמות ה, כב. | |||
רש"י דניאל יב, יב. ועוד. | |||
6) ראה אור החמה על הזוהר שמות ז, ב. ויקהל ריב, א. ספר הגלגולים פי"ג. וכן יסד ר' אליעזר הקליר | |||
(בסילוק יוצר פרשת החדש). ראה גם המשך "בשעה שהקדימו" תער"ב ח"א ע' תיט-כ. ועוד. | |||
7) סנהדרין צז, א. | |||
8) דבר מלכות פרשת כי תשא ס"ז. ההדגשה איננה במקור. | |||
9) ישעי' נד, ז. | |||
10 ) וראה דברים נפלאים של אדמו"ר האמצעי בהקדמה ל"שער האמונה". | |||
11 ) שמות לב, א ובפרש"י. | |||
12 ) "ארבע מאות שקל כסף" ע' רמ"א. | |||
13 ) במדב"ר יא, ג. | |||
14 ) אגרות הרמב"ן ח"א ע' שכ"ב. וכן בכתבי האריז"ל שעה"ג פי"ג. |