שיחה:יחזקאל סופר: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
 
(8 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 76: שורה 76:
שיטתו היא, שאת החיות (הרוחנית היא לכ"ק אדמו"ר בכ"מ, גם אחר ש'יתגלה' ה'נשיא החדש') וההתקשרות הגשמית ('ללמוד דעת' כלשונו), ניתן לקבל רק מנשיא חי, וזאת משום שצריכים לשמוע את דבריו בפ"מ וכו'. אך כיום, שעדיין 'לא נתגלה הנשיא החדש' לדבריו, גם את ההתקשרות הגשמית אנו מקבלים מכ"ק אדמו"ר, ע"י ה'מן' שהותיר לנו כו' (ופשוט שלשיטתו אא"פ להתקשר '''גשמית''' לנשיא לא ידוע, דא"כ נותרנו אם אותה בעי', דאא"פ ש'ילמדנו דעת' בפ"מ, וא"כ במה אותו נשיא נסתר הינו 'נשיא', הרי אין ממנו לא חיות גשמית ולא רוחנית, אלא רק אחרי ש'יתגלה'). כך הבנתי את שאלתו וביאורו בע' 119.--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 10:15, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 10:15, 3 בנובמבר 2024 (IST)
שיטתו היא, שאת החיות (הרוחנית היא לכ"ק אדמו"ר בכ"מ, גם אחר ש'יתגלה' ה'נשיא החדש') וההתקשרות הגשמית ('ללמוד דעת' כלשונו), ניתן לקבל רק מנשיא חי, וזאת משום שצריכים לשמוע את דבריו בפ"מ וכו'. אך כיום, שעדיין 'לא נתגלה הנשיא החדש' לדבריו, גם את ההתקשרות הגשמית אנו מקבלים מכ"ק אדמו"ר, ע"י ה'מן' שהותיר לנו כו' (ופשוט שלשיטתו אא"פ להתקשר '''גשמית''' לנשיא לא ידוע, דא"כ נותרנו אם אותה בעי', דאא"פ ש'ילמדנו דעת' בפ"מ, וא"כ במה אותו נשיא נסתר הינו 'נשיא', הרי אין ממנו לא חיות גשמית ולא רוחנית, אלא רק אחרי ש'יתגלה'). כך הבנתי את שאלתו וביאורו בע' 119.--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 10:15, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 10:15, 3 בנובמבר 2024 (IST)
===שבירה - מיקוד===
===שבירה - מיקוד===
נחזור ונמקד את הדיון: האם הוא רואה את הרבי כנשיא הדור הנוכחי - נשיא דורנו. 1. כפי שצוטט לעיל הוא כותב בפירוש ש'נסתיים הדור השביעי' (עמ' 116) גם בהמשך הוא מתייחס לרבי כאל נשיא הדור השביעי ולא כאל נשיא דור'''נו'''. 2. בבקשה תקרא את דבריו לפני שאתה מביע דיעה ואם לא דבריו לפחות את דברי שהבאתי משמו. הוא לא כותב 'אולי לא נולד', אלא רק שמא נולד בג' תמוז ולכן הוא עדיין תינוק (ולכן לא יכול להיות בגלוי נשיא הדור) ועדיין לא הגיעה העת. הוא אמנם מביא השערות שונות מי יכול להיות הנשיא, וכיצד אפשר לקבל חיות מנשיא שאינו ידוע מיהו, או גם מנשיאים וצדיקים מדורות קודמים, אך לא מביא שום אפשרות שאין בנוסף להנ"ל נשיא דור בגוף גשמי כיום. אדרבה מאריך ומבאר שיש 2 אפשרויות, משה שמינה את יהושע לפני מותו, ו'יום שמת רבי עקיבא - נולד רבינו (הקדוש). וטוען שאנו בדומה למקרה של רבי עקיבא ורבינו. גם באפשרות זו לא היה יום שלא היה נשיא דור בגוף גשמי. ההבדל הוא האם הנשיא הראשון מינה את השני, או שכשכתמה כהונת הראשון, השני רק נולד, ובפשטות הדור ולא ידעו אודות התינוק בן יומו שהיה נשיא הדור. {{א|לא חתם|שיע.ק}}  20:48, 3 בנובמבר 2024 (IST)  
נחזור ונמקד את הדיון: האם הוא רואה את הרבי כנשיא הדור הנוכחי - נשיא דורנו. 1. כפי שצוטט לעיל הוא כותב בפירוש ש'נסתיים הדור השביעי' (עמ' 116) גם בהמשך הוא מתייחס לרבי כאל נשיא הדור השביעי ולא כאל נשיא דור'''נו'''. 2. בבקשה תקרא את דבריו לפני שאתה מביע דיעה ואם לא דבריו לפחות את דברי שהבאתי משמו. הוא לא כותב 'אולי לא נולד', אלא רק שמא נולד בג' תמוז ולכן הוא עדיין תינוק (ולכן לא יכול להיות בגלוי נשיא הדור) ועדיין לא הגיעה העת. הוא אמנם מביא השערות שונות מי יכול להיות הנשיא, וכיצד אפשר לקבל חיות מנשיא שאינו ידוע מיהו, או גם מנשיאים וצדיקים מדורות קודמים, אך לא מביא שום אפשרות שאין בנוסף להנ"ל נשיא דור בגוף גשמי כיום. אדרבה מאריך ומבאר שיש 2 אפשרויות, משה שמינה את יהושע לפני מותו, ו'יום שמת רבי עקיבא - נולד רבינו (הקדוש). וטוען שאנו בדומה למקרה של רבי עקיבא ורבינו. גם באפשרות זו לא היה יום שלא היה נשיא דור בגוף גשמי. ההבדל הוא האם הנשיא הראשון מינה את השני, או שכשכתמה כהונת הראשון, השני רק נולד, ובפשטות הדור ולא ידעו אודות התינוק בן יומו שהיה נשיא הדור. {{לא חתם|שיע.ק}}  20:48, 3 בנובמבר 2024 (IST)  
: בעמ' 117 תחת הכותרת 'הרבי איתנו', שואל, דלכאו' מדוע צריך בכלל נשיא בגוף גשמי? ומבאר שזהו רק לגבי ההשפעה הגשמית, התוועדויות הוראות וכו' (משא"כ רוחנית). לאחמ"כ שואל, דא"כ עדיין לא נתגלה נשיא חדש בגשמיות ואיך נקבל השפעה בגשמיות? '''כלומר,''' מאחר וכל הצורך והחובה בנשיא חדש הוא מהטעם הנ"ל, כשלא שייך, מי יורינו דרך זו? ומבאר דכ"ק אדמו"ר. כלומר, וודאי שנשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום (בדיוק נשיא נסתלק, דחסרונו משום דאא"פ שיפיע וילמדנו דעת בגמיות), וכל הצורך בו הוא התגלותו והשפעתו הגשמית (דהרי ברוחניות אפשר גם נשיא שנסתלק), ובין לבין ממשיכים לקבל גם ההשפעה הגשמית ע"י המן, כלומר עד להתגלותו אנו בנשיאותו של כ"ק אדמו"ר ('הנשיא השביעי') "'''עד בא העת אשר יבחר ה''''" ו'''"עד... כי יבוא שילה"''' (מה ש'לא יתכן יהי' יום בלי נשיא גשמי' הוא רק לגבי ההוראת דעת וכו', ומכייון שבנדו"ד לא שייך מתרץ הרב סופר ע"י המן)--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 23:16, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 23:16, 3 בנובמבר 2024 (IST)
: בעמ' 117 תחת הכותרת 'הרבי איתנו', שואל, דלכאו' מדוע צריך בכלל נשיא בגוף גשמי? ומבאר שזהו רק לגבי ההשפעה הגשמית, התוועדויות הוראות וכו' (משא"כ רוחנית). לאחמ"כ שואל, דא"כ עדיין לא נתגלה נשיא חדש בגשמיות ואיך נקבל השפעה בגשמיות? '''כלומר,''' מאחר וכל הצורך והחובה בנשיא חדש הוא מהטעם הנ"ל, כשלא שייך, מי יורינו דרך זו? ומבאר דכ"ק אדמו"ר. כלומר, וודאי שנשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום (בדיוק נשיא נסתלק, דחסרונו משום דאא"פ שיפיע וילמדנו דעת בגמיות), וכל הצורך בו הוא התגלותו והשפעתו הגשמית (דהרי ברוחניות אפשר גם נשיא שנסתלק), ובין לבין ממשיכים לקבל גם ההשפעה הגשמית ע"י המן, כלומר עד להתגלותו אנו בנשיאותו של כ"ק אדמו"ר ('הנשיא השביעי') "'''עד בא העת אשר יבחר ה''''" ו'''"עד... כי יבוא שילה"''' (מה ש'לא יתכן יהי' יום בלי נשיא גשמי' הוא רק לגבי ההוראת דעת וכו', ומכייון שבנדו"ד לא שייך מתרץ הרב סופר ע"י המן)--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 23:16, ב' בחשוון, ה'תשפ"ה 23:16, 3 בנובמבר 2024 (IST)
::הדוגמה של המן מבהירה היטב את דעתו. כשם שבדורו החדש של יהושע המשיך משה להשפיע מן. כך חלילה גם בדור החדש עם נשיא דור חדש ממשיך הרבי להשפיע גם בגשמיות. בנוסף לא התייחסת לציטוט שהבאתי לעיל (1). כמו גם להסבר שפירטתי בסעיף 2, שאמנם אינו ציטוט קצר אך הוא מפורש ומובן לכל בר דעת שקורא את דבריו, הוא מביא 2 אפשרויות: או שנולד לפני או שנולד בו ביום ולא מביא את האפשרות שאתה מעלה כאן שאחרי ג' תמוז אין נשיא דור בגוף גשמי. וכפשוט כשמביא את האפשרות לנשיא דור תינוק בן יומו, פשוט שחולק על הדברים שהמצאת בשמו, כביכול נשיא גשמי לא ידוע לא פועל כלום. ליהפך, כותב שהיה כן בעבר, וכך הוא היום. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ג' בחשוון ה'תשפ"ה 23:39, 4 בנובמבר 2024 (IST)
: לשיטתו, שחיות והתקשרות הרוחנית עדיין לכ"ק אדמו"ר, מה מועיל נשיא גשמי שאינו גלוי (הרי איננו יונקים ממנו חיות רוחנית וכה"ג, רק שנצרך ל'לימוד דעת')?--[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 14:14, ה' בחשוון, ה'תשפ"ה 14:14, 6 בנובמבר 2024 (IST)
::זה לא רלוונטי לערך, עדיין לא התייחסת למה שכתבתי לעיל, נחזור ונמקד את הדיון: האם הוא רואה את הרבי כנשיא הדור הנוכחי - נשיא דורנו.--[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ה' בחשוון ה'תשפ"ה 22:54, 6 בנובמבר 2024 (IST)
:::אין לי כח להתווכח איתך. הסברתי כבר 6 פעמים את השתלשלות הביאור לאחמ"כ (בפיסקא 'הרבי איתנו'. ובכלל כמדומני שלא טרחת לעיין שם). ותעיד כמאה עדים כותרת הספר, שבה מופיע הביטוי 'נשיא דורינו'. חסר תוחלת להתווכח עם מי שממילא לא רוצה לקבל את דעתך --[[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] - [[שיחת משתמש:מענדל סופר|שיחה]], 13:58, ו' בחשוון, ה'תשפ"ה 13:58, 7 בנובמבר 2024 (IST)
::::עכשיו סוף סוף אפשר לשים את תבנית {{סוף דיון}} בברכה, [[משתמש:חב"ד בדרך לגאולה|חב"ד בדרך לגאולה]] ~ [[שיחת משתמש: חב"ד בדרך לגאולה|שיחה]] ~ [[יחי|'''יחי המלך המשיח''']]  15:36, 7 בנובמבר 2024 (IST)
:::::לשלימות העניין אוסיף, שהרב [[זלמן גופין]] שלא נמנה על מכריזי היחי לעת עתה, כתב: "בדפים מסויימים יש בו דברים המכחישים ח"ו את כל האמונה שלנו בענין 'דור השביעי' כפשוטו, או בענין'והוא יגאלנו' ועוד...." ובהמשך מכתבו "ההשקפות המובאים בדפים אלו הנ"ל, אינם השקפת חסידי חב"ד כלל! ואין להם כל מקום בליובאוויטש![https://old2.ih.chabad.info/#!g=1&url=article&id=73200]" --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ט' בחשוון ה'תשפ"ה 03:08, 10 בנובמבר 2024 (IST)
19,351

עריכות