27,714
עריכות
מה עם ההתגלות? (שיחה | תרומות) |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 16: | שורה 16: | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ומורי ז"ל היה אומר כי סגולת צום התענית הזה ללובש בו שק ואפר, להפריד מעליו הבגדים הצואים בגד בוגדים, חלק הרע שבו כנודע מדברי הרב כי כל אדם כלול מטוב ורע. וכל אחד כלול מפרצוף שלם, והטוב נקרא "לבוש", וחלק הרע נקרא "בגד". והוא הסוד הנאמר "ומרדכי ידע את כל אשר נעשה ויקרע מרדכי את בגדיו" מלשון "בגד בוגדים בגדו". שהפריד מעליו, אלא שהוצרך להמשיך אור דעתיקא קדישא כדי להפריד הבוגדים...}} | {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=ומורי ז"ל היה אומר כי סגולת צום התענית הזה ללובש בו שק ואפר, להפריד מעליו הבגדים הצואים בגד בוגדים, חלק הרע שבו כנודע מדברי הרב כי כל אדם כלול מטוב ורע. וכל אחד כלול מפרצוף שלם, והטוב נקרא "לבוש", וחלק הרע נקרא "בגד". והוא הסוד הנאמר "ומרדכי ידע את כל אשר נעשה ויקרע מרדכי את בגדיו" מלשון "בגד בוגדים בגדו". שהפריד מעליו, אלא שהוצרך להמשיך אור דעתיקא קדישא כדי להפריד הבוגדים...}} | ||
בדרך אחרת מובא גם בספר | בדרך אחרת מובא גם בספר [[לימודי אצילות]] ל[[מהר"י סרוג]]: "מה בין לבוש לקיפול? הקיפול היא כמו בגד [נ"י הוא הגם] שנתקפל בראשו [נ"י ונ"א לראש] ונשאר למטה שלם משא"כ בלבוש, והנה הקיפול הוא מה שלפעמים פשוט ולפעמי' מתקפל והוא בסוד אור ישר ואור חוזר". נמצא שהבגד הוא סוד קיפול [[עולם המלבוש]] תחתיתו לעליונו, ענין הנקרא בחסידות [[צמצום בבחינת מרובע]], שממנו שורש הצמצום השני שבבחינת עיגול, שהוא שורש הקליפות והרע. נמצא שהלבוש מורה על בחינה שכולה טוב. | ||
ענין זה מובא בכמה ספרי חסידות, כמו למשל בספר [[תולדות יעקב יוסף]]{{הערה|פרשת ויצא - אות ח}}: ובגד ללבוש, שיעשה מן בגד לבוש כנודע סוד חלוקא דרבנן {{הערה|וכן מובא בספר "ייטב לב" פרשת תולדות: וכבר כת[ו]ב בספרים כי הבגדים הגרועים נקראים בגד מטעם זה לשון בגידה, והחשובים נקראים לבוש. וכן מובא בערבי נחל פרשת יתרו}}. | ענין זה מובא בכמה ספרי חסידות, כמו למשל בספר [[תולדות יעקב יוסף]]{{הערה|פרשת ויצא - אות ח}}: ובגד ללבוש, שיעשה מן בגד לבוש כנודע סוד חלוקא דרבנן {{הערה|וכן מובא בספר "ייטב לב" פרשת תולדות: וכבר כת[ו]ב בספרים כי הבגדים הגרועים נקראים בגד מטעם זה לשון בגידה, והחשובים נקראים לבוש. וכן מובא בערבי נחל פרשת יתרו}}. |