הכהן כמורה הוראה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "בגדי " ב־"בגדי "
מ (החלפת טקסט – "חטאת" ב־"חטאת")
מ (החלפת טקסט – "בגדי " ב־"בגדי ")
שורה 36: שורה 36:
[[הקדוש ברוך הוא]], בספר ירמיה, מבטיח שלא ייפסק בריתו עם בני הכהנים<ref>ספר ירמיה פרק לג</ref>, ואפילו בזמן חורבן הבית נחשב תלמודם של הכהנים -בענייני הקרבנות- כאילו מקריבים ומשיגים כפרה עבור החטא<ref>[[ילקוט שמעוני]] (דפוס "המאור") חלק ח דף תקמה (הובא מ[[מדרש ילמדנו]], ובפירוש ה[[זית רענן]] על הילקוט</ref>. בדמות המקראית, נחשב כהן מורה הוראות כברכה מן השמים. וככל הברכות שחוזרות עבור [[קרבן חטאת|חטאת]] העם, גם כהן שיכולתו להורות צדק נמנע מן העם עבור החטא<ref>דברי הימים ב טו, ג</ref>.  
[[הקדוש ברוך הוא]], בספר ירמיה, מבטיח שלא ייפסק בריתו עם בני הכהנים<ref>ספר ירמיה פרק לג</ref>, ואפילו בזמן חורבן הבית נחשב תלמודם של הכהנים -בענייני הקרבנות- כאילו מקריבים ומשיגים כפרה עבור החטא<ref>[[ילקוט שמעוני]] (דפוס "המאור") חלק ח דף תקמה (הובא מ[[מדרש ילמדנו]], ובפירוש ה[[זית רענן]] על הילקוט</ref>. בדמות המקראית, נחשב כהן מורה הוראות כברכה מן השמים. וככל הברכות שחוזרות עבור [[קרבן חטאת|חטאת]] העם, גם כהן שיכולתו להורות צדק נמנע מן העם עבור החטא<ref>דברי הימים ב טו, ג</ref>.  


ב[[ספר תהילים]] ו[[דברי הימים]] מתואר שהכהנים שימשו כמורי צדק דווקא עם לבוש נקי שנקרא '''בגדי צדק'''<ref>תלים קלב, ט ובאבן עזרא שם</ref>. ב[[ספר זכריה]], דמותו של [[יהושע בן יהוצדק]] מתואר כלבוש '''בגדים קרועים''', ובכניסתו לכהן, זכה לבגד נקי לשמש בתפקידו. אולם, לא ברור אם הכהנים זקוקים לבגדים הללו כדי להורות או אפילו אם הם איכשהו קשורים עם [[בגדי כהונה]] הרגילים.  
ב[[ספר תהילים]] ו[[דברי הימים]] מתואר שהכהנים שימשו כמורי צדק דווקא עם לבוש נקי שנקרא '''[[בגד|בגדי]] צדק'''<ref>תלים קלב, ט ובאבן עזרא שם</ref>. ב[[ספר זכריה]], דמותו של [[יהושע בן יהוצדק]] מתואר כלבוש '''בגדים קרועים''', ובכניסתו לכהן, זכה לבגד נקי לשמש בתפקידו. אולם, לא ברור אם הכהנים זקוקים לבגדים הללו כדי להורות או אפילו אם הם איכשהו קשורים עם [[[[בגד|בגדי]] כהונה]] הרגילים.  


==מקורות בתלמוד ודברי חז"ל==
==מקורות בתלמוד ודברי חז"ל==