עורף: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  29 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "רצון העליון " ב־"רצון העליון "
מ (החלפת טקסט – "מבשרי אחזה אלוה" ב־"מבשרי אחזה אלוה")
מ (החלפת טקסט – "רצון העליון " ב־"רצון העליון ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 2: שורה 2:


==העורף כמשל לאחוריים==
==העורף כמשל לאחוריים==
ההפרש שבין בחי' אחוריים לבחי' פנים הוא ע"ד [[מבשרי אחזה אלוה]], שבעורף אין בו התחלקות אברים שעור א' מכסה את כולו. משא"כ בבחי' פנים נראה ונגלה ציור התחלקות האברים [[עינים]] [[ראיה|לראות]] [[אזנים]] [[שמיעה|לשמוע]] כו', ו[[תענוג]] שבבחי' ראיה היא בחי' אחרת משמיעה כו', כך הוא למעלה כביכול שבחי' רצון העליון ב"ה נקרא בחי' אחוריים ואין בו שום התחלקות, ולכך הרצון המלובש במצות כולל כל המצות בשוה שכולן הן בחי' רצונו ית' והרי זה שבח אחד לכולן אלא שהוא שבח גדול מאד כנ"ל, שהרצון עליון הוא למעלה מהחכמה כו' ולכן נקרא העונג והשמחה הנמשך מזה בשם זמירות כמו זמר שמנגנים ניגון א' היפה מאד הרבה פעמים כנ"ל.  
ההפרש שבין בחי' אחוריים לבחי' פנים הוא ע"ד [[מבשרי אחזה אלוה]], שבעורף אין בו התחלקות אברים שעור א' מכסה את כולו. משא"כ בבחי' פנים נראה ונגלה ציור התחלקות האברים [[עינים]] [[ראיה|לראות]] [[אזנים]] [[שמיעה|לשמוע]] כו', ו[[תענוג]] שבבחי' ראיה היא בחי' אחרת משמיעה כו', כך הוא למעלה כביכול שבחי' [[רצון העליון]] ב"ה נקרא בחי' אחוריים ואין בו שום התחלקות, ולכך הרצון המלובש במצות כולל כל המצות בשוה שכולן הן בחי' רצונו ית' והרי זה שבח אחד לכולן אלא שהוא שבח גדול מאד כנ"ל, שהרצון עליון הוא למעלה מהחכמה כו' ולכן נקרא העונג והשמחה הנמשך מזה בשם זמירות כמו זמר שמנגנים ניגון א' היפה מאד הרבה פעמים כנ"ל.  


אבל העונג העליון ב"ה המלובש במצות יש לכל מצוה תענוג פרטי כי העונג הוא פנימי' המכוון המלובש ברצון ואין פנימית המכוון המלובש ברצון מצוה זו מלובש ברצון מצוה אחרת כי לכל מצוה יש כוונה אחרת כנודע וכמו עד"מ בפנים הרי התענוג שבראיה המלובש ב[[עיניים]] אינו דומה כלל לתענוג שבשמיעה שבאזנים וכן תענוג שבטעמים חיך אוכל יטעם כו' כל מין תענוג הוא מהות אחר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/1/1d&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8 לקוטי תורה בשלח א, ד]}}.
אבל העונג העליון ב"ה המלובש במצות יש לכל מצוה תענוג פרטי כי העונג הוא פנימי' המכוון המלובש ברצון ואין פנימית המכוון המלובש ברצון מצוה זו מלובש ברצון מצוה אחרת כי לכל מצוה יש כוונה אחרת כנודע וכמו עד"מ בפנים הרי התענוג שבראיה המלובש ב[[עיניים]] אינו דומה כלל לתענוג שבשמיעה שבאזנים וכן תענוג שבטעמים חיך אוכל יטעם כו' כל מין תענוג הוא מהות אחר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/1/1d&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8 לקוטי תורה בשלח א, ד]}}.