תורתו של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 52 בתים ,  29 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "עצמות " ב־"עצמות "
מ (החלפת טקסט – "תחיית המתים " ב־"תחיית המתים ")
מ (החלפת טקסט – "עצמות " ב־"עצמות ")
שורה 20: שורה 20:


====אופן הלימוד====
====אופן הלימוד====
משיח ילמד תורה באופן של ראיה (על דרך ראית עיני השכל) משום שכאשר האדם לומד על ידי כח ה[[בינה]] בהבנה והשגה, אור ההשכלה מתעלם בלבושי ההשגה ואפילו בדרגת החכמה שהיא נקודת ההשכלה המופשטת עדיין מפרטי ההשגה ולבושיה, עדיין היא בגדר ההשגה המעלימה על מהות הדבר. משאין בכח הראיה שאינה מעלימה על הדבר אלא רואה את מהות הדבר ללא העלומות ולבושים. (שזה הסיבה גם שיכול ב'רגע אחד' לראות דבר שההבנה שלו וההסברה לזולת יימשך שנים רבות משאין כן בראיה הוא ברגע אחד והוא משום שבראיה תופס את הדבר עצמו לא על ידי לבוש) ומשיח שיגלה את התורה כפי שהיא בשרשה בעצמות המאציל יגלה אותה באופן של ראיה כלשון הפסוק{{הערה|ישעיהו ל, כ.}}: "והיו עיניך ראות את מוריך" ובזה יגלה את עצם התורה שיתגלה לכל ישראל בשווה ממש שלכן אחד היעודים הוא ש"לא ילמדו איש את רעהו כי כולם ידעו אותי"{{הערה|ירמיהו לא, לג.}}
משיח ילמד תורה באופן של ראיה (על דרך ראית עיני השכל) משום שכאשר האדם לומד על ידי כח ה[[בינה]] בהבנה והשגה, אור ההשכלה מתעלם בלבושי ההשגה ואפילו בדרגת החכמה שהיא נקודת ההשכלה המופשטת עדיין מפרטי ההשגה ולבושיה, עדיין היא בגדר ההשגה המעלימה על מהות הדבר. משאין בכח הראיה שאינה מעלימה על הדבר אלא רואה את מהות הדבר ללא העלומות ולבושים. (שזה הסיבה גם שיכול ב'רגע אחד' לראות דבר שההבנה שלו וההסברה לזולת יימשך שנים רבות משאין כן בראיה הוא ברגע אחד והוא משום שבראיה תופס את הדבר עצמו לא על ידי לבוש) ומשיח שיגלה את התורה כפי שהיא בשרשה ב[[עצמות ומהות|עצמות]] המאציל יגלה אותה באופן של ראיה כלשון הפסוק{{הערה|ישעיהו ל, כ.}}: "והיו עיניך ראות את מוריך" ובזה יגלה את עצם התורה שיתגלה לכל ישראל בשווה ממש שלכן אחד היעודים הוא ש"לא ילמדו איש את רעהו כי כולם ידעו אותי"{{הערה|ירמיהו לא, לג.}}
(וגם ענין זה שייך לזה שמשיח הוא "מלך" שלימודו עם העם הוא לא על ידי דעת והשגה כי אם בראיה "באור פני מלך").{{הערה|ראה בכל זה בספר שער אמונה ל[[אדמו"ר האמצעי]] פרקים נ"ו עד ס"א.}} על-ידי לימוד באופן זה יוכל ללמד את כל ישראל כולם.{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/tm/16/13/139.htm [[תורת מנחם]] חלק ט"ז עמ' 139].}}.
(וגם ענין זה שייך לזה שמשיח הוא "מלך" שלימודו עם העם הוא לא על ידי דעת והשגה כי אם בראיה "באור פני מלך").{{הערה|ראה בכל זה בספר שער אמונה ל[[אדמו"ר האמצעי]] פרקים נ"ו עד ס"א.}} על-ידי לימוד באופן זה יוכל ללמד את כל ישראל כולם.{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/admur/tm/16/13/139.htm [[תורת מנחם]] חלק ט"ז עמ' 139].}}.


====שייכות הלימוד למשיח דווקא====
====שייכות הלימוד למשיח דווקא====
גילוי זה יהיה על ידי מלך המשיח לפי ששורש נשמת משיח הוא בפנימיות [[עתיק יומין]] ולמעלה יותר ב[[עצמות]] המאציל. והוא יהיה "[[מלכותו של מלך המשיח|מלך]]" שעניינו רוממות והתנשאות עצמית שמורה על דרגתו המרוממת לכן יגלה את פנימיות התורה. מה שאין כן [[משה]] ששורש נשמתו מבחינת החכמה (פנימיות אבא{{הערה|ראה שם בשערי אמונה פרק נ"ו {{הבהרה|שהוא באותו דרגה של פנימיות עתיק עיין שם בהמשך פרק ס' שמשה ומשיח עניינם אחד}}.}}) והוא נקרא "משה רבינו" ולא "מלך" הוא גילה את התורה הנגלית. אולם משיח מפני שורשו הגבוה הוא זה שיגלה את פנימיות התורה משורשו מעצמות המאציל.
גילוי זה יהיה על ידי מלך המשיח לפי ששורש נשמת משיח הוא בפנימיות [[עתיק יומין]] ולמעלה יותר ב[[עצמות]] המאציל. והוא יהיה "[[מלכותו של מלך המשיח|מלך]]" שעניינו רוממות והתנשאות עצמית שמורה על דרגתו המרוממת לכן יגלה את פנימיות התורה. מה שאין כן [[משה]] ששורש נשמתו מבחינת החכמה (פנימיות אבא{{הערה|ראה שם בשערי אמונה פרק נ"ו {{הבהרה|שהוא באותו דרגה של פנימיות עתיק עיין שם בהמשך פרק ס' שמשה ומשיח עניינם אחד}}.}}) והוא נקרא "משה רבינו" ולא "מלך" הוא גילה את התורה הנגלית. אולם משיח מפני שורשו הגבוה הוא זה שיגלה את פנימיות התורה משורשו מ[[עצמות ומהות|עצמות]] המאציל.


אולם יחד עם זה שהוא ישפיע לבני ישראל דעת ותורה הוא עצמו יהיה גבוה מהם מפני ש"לו בעצמו יתגלה הרבה יותר לאין קץ ותכלית ממה שיוכל הוא לגלות לעם" ומצד זה הוא יהיה מלך עליהם ומרומם מהם{{הערה|דרך מצוותיך מצוות מינוי מלך.}}.
אולם יחד עם זה שהוא ישפיע לבני ישראל דעת ותורה הוא עצמו יהיה גבוה מהם מפני ש"לו בעצמו יתגלה הרבה יותר לאין קץ ותכלית ממה שיוכל הוא לגלות לעם" ומצד זה הוא יהיה מלך עליהם ומרומם מהם{{הערה|דרך מצוותיך מצוות מינוי מלך.}}.