בחזקת משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 16 בתים ,  17 במאי 2016
מ
החלפת טקסט – " תשנ"ב " ב־" תשנ"ב "
מ (החלפת טקסט – " הרמב"ם " ב־" הרמב"ם ")
מ (החלפת טקסט – " תשנ"ב " ב־" תשנ"ב ")
שורה 21: שורה 21:
הסיבה לכך היא: משום שכל מעלותיו נובעים מנשמתו שהיא דרגת ה[[יחידה]]{{הערה|פירוש הרמ"ז לזח"ג רס, ב (נדפס במקדש מלך קצ, ב). לקוטי תורה להאריז"ל על הפסוק: (בראשית ה, כב) ויתהלך חנוך. ועוד.}} ולכן גם המלכות שלו היא 'תוצאה' מנשמתו שהיא בדרגת היחידה שעניינה היא לא שהיא מרוממת עצמה מעל כל הדרגות, אלא שהיא 'מובדלת בעצם' משאר הדרגות ומלכתחילה עצם מהותה מובדלת מהם ואינה בגדרם כלל. ולכן גם מלכותו הוא בעצם מהותו שהוא מרומם ומנושא בעצם מכל העם כולו.  
הסיבה לכך היא: משום שכל מעלותיו נובעים מנשמתו שהיא דרגת ה[[יחידה]]{{הערה|פירוש הרמ"ז לזח"ג רס, ב (נדפס במקדש מלך קצ, ב). לקוטי תורה להאריז"ל על הפסוק: (בראשית ה, כב) ויתהלך חנוך. ועוד.}} ולכן גם המלכות שלו היא 'תוצאה' מנשמתו שהיא בדרגת היחידה שעניינה היא לא שהיא מרוממת עצמה מעל כל הדרגות, אלא שהיא 'מובדלת בעצם' משאר הדרגות ומלכתחילה עצם מהותה מובדלת מהם ואינה בגדרם כלל. ולכן גם מלכותו הוא בעצם מהותו שהוא מרומם ומנושא בעצם מכל העם כולו.  


ולכן במלכותו המתגלה על ידי פעולותיו לא מתגלה עומק מלכותו (שבזה מתגלה רק המלכות שמצד הפעולות) ודווקא בזה ש'יעמוד מלך' - לפני הפעולות, מתגלה עצם המלכות. ועל ידי התגלות זו שאר פעולותיו שאחרי זה עניינם להמשיך עניין זה בעולם.{{הערה|לקוטי שיחות חלק כז עמוד 256 הערות 36 ו37.}}{{הערה|שם=תולדות נ"ב|1=התוועדויות תשנ"ב עמוד 320. ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=139 ספר השיחות תשנ"ב חלק א עמוד 133] פרשת תולדות)}}
ולכן במלכותו המתגלה על ידי פעולותיו לא מתגלה עומק מלכותו (שבזה מתגלה רק המלכות שמצד הפעולות) ודווקא בזה ש'יעמוד מלך' - לפני הפעולות, מתגלה עצם המלכות. ועל ידי התגלות זו שאר פעולותיו שאחרי זה עניינם להמשיך עניין זה בעולם.{{הערה|לקוטי שיחות חלק כז עמוד 256 הערות 36 ו37.}}{{הערה|שם=תולדות נ"ב|1=התוועדויות [[תשנ"ב]] עמוד 320. ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=139 ספר השיחות [[תשנ"ב]] חלק א עמוד 133] פרשת תולדות)}}


דרגה זו מכונה [[אוירו של משיח|אוירו (רוחו) של מלך המשיח]]{{הערה|בראשית רבה ב, ד. ח, א.}} שהיא עצם עניינו של משיח. והיא למעלה מ[[אורו של משיח (מושג)|אורו של משיח]]{{הערה|ספר הזהר חלק ג דף לד עמוד ב.}} שעניינו ההתגלות ( - אור) של משיח על ידי פעולותיו.{{הערה|שם=תולדות נ"ב}}
דרגה זו מכונה [[אוירו של משיח|אוירו (רוחו) של מלך המשיח]]{{הערה|בראשית רבה ב, ד. ח, א.}} שהיא עצם עניינו של משיח. והיא למעלה מ[[אורו של משיח (מושג)|אורו של משיח]]{{הערה|ספר הזהר חלק ג דף לד עמוד ב.}} שעניינו ההתגלות ( - אור) של משיח על ידי פעולותיו.{{הערה|שם=תולדות נ"ב}}
שורה 35: שורה 35:


===וילחם מלחמות ה'===
===וילחם מלחמות ה'===
מלחמות אלו יהיו מלחמות גשמיות על אויבי ישראל. אם זאת, ייתכן שהם יתרחשו באופן של [[שלום]]{{הערה|שם=חיי שרה|1=ספר השיחות [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=118 תשנ"ב חלק א עמוד 110] (חיי שרה).}}, ובאופן ניסי על ידי דיבור בלבד כמו שנאמר על המשיח{{הערה|ישעי' י"א ד'.}} "והכה ארץ בפיו וברוח שפתיו ימית רשע". לדוגמא: אומרים לו למשיח: מדינה פלונית מרדה בך! - אומר: יבוא גובאי ויאכלנה{{הערה|פירוש מהר"י קרא על הפסוק.}} ולא בדרך של צבא.
מלחמות אלו יהיו מלחמות גשמיות על אויבי ישראל. אם זאת, ייתכן שהם יתרחשו באופן של [[שלום]]{{הערה|שם=חיי שרה|1=ספר השיחות [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=118 [[תשנ"ב]] חלק א עמוד 110] (חיי שרה).}}, ובאופן ניסי על ידי דיבור בלבד כמו שנאמר על המשיח{{הערה|ישעי' י"א ד'.}} "והכה ארץ בפיו וברוח שפתיו ימית רשע". לדוגמא: אומרים לו למשיח: מדינה פלונית מרדה בך! - אומר: יבוא גובאי ויאכלנה{{הערה|פירוש מהר"י קרא על הפסוק.}} ולא בדרך של צבא.


בין מלחמותיו יהיו גם המלחמות להכרית זרעו של עמלק שמשיח יברר מיהו זרעו של עמלק וילחם עמו ויכריתו ולאחרי שיביא למנוחה בעולם מכל האוייבים יגיע שלב הבא - משיח ודאי - יבנה בית המקדש ויקבץ נדחי ישראל. עניינה הרוחני של מלחמת המשיח בעמלק בעבודת ה', הוא המלחמה הרוחנית של בני ישראל בסוף זמן הגלות, מלחמה זו היא בקרירות שקליפת עמלק מנסה להחדיר ביהודים, וממנה נובעת טענה שההתעסקות בענייני העולם אמורה להיות מתוך התחשבות בעולם ובטבע.{{הערה|לקוטי שיחות חלק א עמוד 212.}}
בין מלחמותיו יהיו גם המלחמות להכרית זרעו של עמלק שמשיח יברר מיהו זרעו של עמלק וילחם עמו ויכריתו ולאחרי שיביא למנוחה בעולם מכל האוייבים יגיע שלב הבא - משיח ודאי - יבנה בית המקדש ויקבץ נדחי ישראל. עניינה הרוחני של מלחמת המשיח בעמלק בעבודת ה', הוא המלחמה הרוחנית של בני ישראל בסוף זמן הגלות, מלחמה זו היא בקרירות שקליפת עמלק מנסה להחדיר ביהודים, וממנה נובעת טענה שההתעסקות בענייני העולם אמורה להיות מתוך התחשבות בעולם ובטבע.{{הערה|לקוטי שיחות חלק א עמוד 212.}}


בשנת תשנ"ב [[בשורת הגאולה#"הגיע זמן גאולתכם"|אמר הרבי]]{{הערה|שם=חיי שרה}}: "משיח כבר החל מלחמות אלו, ובכמה עניינים הוא כבר מנצח".
בשנת [[תשנ"ב]] [[בשורת הגאולה#"הגיע זמן גאולתכם"|אמר הרבי]]{{הערה|שם=חיי שרה}}: "משיח כבר החל מלחמות אלו, ובכמה עניינים הוא כבר מנצח".


==ראו גם==
==ראו גם==
14,699

עריכות