חכים ולא בחכמה ידיעא: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " הרמב"ם " ב־" הרמב"ם "
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – " הרמב"ם " ב־" הרמב"ם ")
שורה 4: שורה 4:
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי חכמתו ובינתו של הקב"ה אינם בגדר של חכמה ובינה של האדם. שכל חכמה של האדם באה בגדר השגה, וחכמתו של הקב"ה אינה בגדר השגה עד שנאמר עליה כי "לא בחכמה ידיעא".
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי חכמתו ובינתו של הקב"ה אינם בגדר של חכמה ובינה של האדם. שכל חכמה של האדם באה בגדר השגה, וחכמתו של הקב"ה אינה בגדר השגה עד שנאמר עליה כי "לא בחכמה ידיעא".


מבואר כי דרגת "חכים ולא בחכמה ידיעא" הוא [[חכמה עילאה]] שהיא ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]]. שעל דרגה זו נאמר לשון הרמב"ם כי "הוא המדע הוא היודע והוא הידוע". שחכמי ה[[קבלה]] הודו לרמב"ם בסוד התלבשות [[אור אין סוף]] ב[[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] של [[עולם האצילות]]. אך למעלה מהאצילות על זה נאמר "כולם בחכמה עשית", שאפילו [[חכמה עילאה]] נחשבת כעשיה גשמית, שאין סוף ברוך הוא מרומם ומנושא רוממות אין קץ למעלה ממהות ובחינת [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]]
מבואר כי דרגת "חכים ולא בחכמה ידיעא" הוא [[חכמה עילאה]] שהיא ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]]. שעל דרגה זו נאמר לשון [[הרמב"ם]] כי "הוא המדע הוא היודע והוא הידוע". שחכמי ה[[קבלה]] הודו לרמב"ם בסוד התלבשות [[אור אין סוף]] ב[[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] של [[עולם האצילות]]. אך למעלה מהאצילות על זה נאמר "כולם בחכמה עשית", שאפילו [[חכמה עילאה]] נחשבת כעשיה גשמית, שאין סוף ברוך הוא מרומם ומנושא רוממות אין קץ למעלה ממהות ובחינת [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]]


==השתלשלותו==
==השתלשלותו==
14,699

עריכות