10,833
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 22: | שורה 22: | ||
* אופן ראשון הוא כאשר הביטחון של האדם מגיע מצד ה[[אהבה]] של האדם ל[[הקב"ה]] שמקורה במידת ה[[חסד]] שלו, אזי אף על פי שבטוח בה', עדיין מכיון ששורש הביטחון הוא מדרגת ה[[חסד]] וכנגד החסד יש גם [[גבורה]] - דין, יש חשש שהגבורה תתגבר על החסד ולכן הביטחון אינו מושלם. | * אופן ראשון הוא כאשר הביטחון של האדם מגיע מצד ה[[אהבה]] של האדם ל[[הקב"ה]] שמקורה במידת ה[[חסד]] שלו, אזי אף על פי שבטוח בה', עדיין מכיון ששורש הביטחון הוא מדרגת ה[[חסד]] וכנגד החסד יש גם [[גבורה]] - דין, יש חשש שהגבורה תתגבר על החסד ולכן הביטחון אינו מושלם. | ||
* למעלה מזה היא מידת הביטחון המגיעה מה[[אהבה]] שמקורה ב[[מוחין]], אהבה זו היא בדרגה שלמעלה מדינים ומנגדים ולכן אין לו חשש וספק שה[[חסד]] יתבטל, והביטחון | * למעלה מזה היא מידת הביטחון המגיעה מה[[אהבה]] שמקורה ב[[מוחין]], אהבה זו היא בדרגה שלמעלה מדינים ומנגדים ולכן אין לו חשש וספק שה[[חסד]] יתבטל, והביטחון הינו מוחלט. | ||
*החסרון בדרגה הקודמת היא שלמרות הביטחון המוחלט במציאות החסדים, אינו בוטח שאכן בפועל זה יומשך אליו למטה. אך כאשר שורש הביטחון הוא מה[[אהבה]] שבדרגת ה[[כתר]], וכמשל מובא על כך משני אוהבים שכרתו ביניהם ברית שלום, שהיא הרי למעלה מהשכל, ודוקא בה אין שינויים. וכן הוא גם באהבתו של ה[[יהודי]] המגיעה מהעצמיות שלו שהרי הבטיח [[הקב"ה]] "אהבתי אתכם אמר ה'" והוא בטוח שה' יעשה וישפיע אך ורק לטובתו. | *החסרון בדרגה הקודמת היא שלמרות הביטחון המוחלט במציאות החסדים, אינו בוטח שאכן בפועל זה יומשך אליו למטה. אך כאשר שורש הביטחון הוא מה[[אהבה]] שבדרגת ה[[כתר]], וכמשל מובא על כך משני אוהבים שכרתו ביניהם ברית שלום, שהיא הרי למעלה מהשכל, ודוקא בה אין שינויים. וכן הוא גם באהבתו של ה[[יהודי]] המגיעה מהעצמיות שלו שהרי הבטיח [[הקב"ה]] "אהבתי אתכם אמר ה'" והוא בטוח שה' יעשה וישפיע אך ורק לטובתו. |