מלך המשיח: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 84 בתים ,  29 בדצמבר 2014
שורה 137: שורה 137:


האמונה בביאת המשיח מיוסדת לא רק על נבואת הנביאים (שהתאמתותם אצלנו הוא על פי האותות והמופתים שעושים) אלא על עדות התורה ו[[משה רבינו]] שנבואתו התאמתה בהחלטיות אצל כל ישראל "שכל ישראל עדים" לנבואתו כשראו אותו במתן תורה עולה ומדבר עם אלקים.
האמונה בביאת המשיח מיוסדת לא רק על נבואת הנביאים (שהתאמתותם אצלנו הוא על פי האותות והמופתים שעושים) אלא על עדות התורה ו[[משה רבינו]] שנבואתו התאמתה בהחלטיות אצל כל ישראל "שכל ישראל עדים" לנבואתו כשראו אותו במתן תורה עולה ומדבר עם אלקים.
כמו"כ בנוסף לאמונה מצד האמונה נבואות הנביאים שניבאו על ביאתו, אמונה זו היא גם אמונה בנצחיות התורה - שיבוא זמן שקיום המצוות יהיה בשלמות נצחיותה היא לא רק שציוויה לא ישתנו, אלא שגם יגיע זמן שקיומה בפועל יהיה בשלימות) לכן האמונה בזה הוא מיסודי הדת וכוללת כל התורה.{{הערה|שם=חי}}
כמו"כ בנוסף לאמונה מצד האמונה נבואות הנביאים שניבאו על ביאתו, אמונה זו היא גם אמונה בנצחיות התורה - שיבוא זמן שקיום המצוות יהיה בשלמות נצחיותה היא לא רק שציוויה לא ישתנו, אלא שגם יגיע זמן שקיומה בפועל יהיה בשלימות){{הערה|שם=חי}}


הכופר באמונה זו הרי הוא כופר בתורה ובנותנה ובכל הנביאים שהתנבאו בזה{{הערה|האם דינו רק כופר או גם אפיקורס ראה {{קישור אוצר 770|99|271|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}}}} הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} מבאר שהאמונה במשיח היא מיסודי הדת והוא אחד מ[[י"ג עיקרים]] אמנם ישנם החולקים עליו{{הערה|שו"ת חת"ם סופר שם}} וטוענים שאמונה זו אינה יסוד הדת והכופר בה הוא ככופר בשאר דברי התורה.{{הבהרה|דרוש הבהרה מה מחלוקתם יש לעיין בזה בברבנאל ראש אמנה - השלישי}}
הכופר באמונה זו הרי הוא כופר בתורה ובנותנה ובכל הנביאים שהתנבאו בזה{{הערה|האם דינו רק כופר או גם אפיקורס ראה {{קישור אוצר 770|99|271|B|לקוטי שיחות כרך י"ח במדבר}}}} הרמב"ם{{הערה|שם=רמ}} מבאר שהאמונה במשיח היא מיסודי הדת והוא אחד מ[[י"ג עיקרים]] אמנם ישנם החולקים עליו{{הערה|שו"ת חת"ם סופר שם}} וטוענים שאמונה זו אינה יסוד הדת והכופר בה הוא ככופר בשאר דברי התורה.{{הבהרה|דרוש הבהרה מה מחלוקתם יש לעיין בזה בברבנאל ראש אמנה - השלישי}}
5,403

עריכות