י"א בחשוון
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י"א בחשוון הוא היום האחד עשר בחודש חשוון.
אירועים ביהדותעריכה
- א'תרנ"ו (- 1665 לפנה"ס) - לפי שיטת ר"א נפטר מתושלח בן חנוך, סבו של נח.
- ב'ר"ח (-1453 לפנה"ס) - לפי אחת השיטות[1] רחל אמנו, בדרכה מפדן ארם לחברון, נפטרה.
- ב'ר"ח (-1453 לפנה"ס) - בנימין בן יעקב, נולד.
- ב'שי"ז (-1444 לפנה"ס) - בנימין בן יעקב, נפטר.
- תקכ"ב (8/11/1761 למניינם) - רבי עקיבא איגר נולד.
- תקנ"ח (31/10/1797 למניינם) - רבי מנחם נחום טברסקי, אבי שושלת צ'רנוביל ומחבר 'מאור עינים', נפטר.
- תקע"ה (25/10/1814 למניינם) - רבי יעקב גינצבורג, מחבר 'זרע יעקב', נפטר.
- תרמ"ד (11/11/1883 למניינם) - רבי אברהם וינברג, אבי שושלת סלונים, מחבר 'יסוד העבודה' 'באר אברהם' ו'חסד לאברהם', נפטר.
- תרמ"ה (30/10/1884 למניינם) - רבי מרדכי מאליק, מחבר 'גדולת מרדכי', נפטר.
ימי חב"דעריכה
נולדועריכה
- תרפ"ה (8/11/1924 למניינם) - הרב אברהם ווינגארטען, ר"מ בישיבת תומכי תמימים ניו יורק.
- תש"ז (5/11/1946 למניינם) - ר' זלמן יהודה דייטש, נגיד ועסקן חסידי תושב קראון הייטס.
- תשכ"ה (17/10/1964 למניינם) - הרב יעקב שוויכה, מראשי ישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד.
נפטרועריכה
- תרס"ט (5/11/1908 למניינם) - ר' שניאור זלמן אהרן שניאורסון, בנו של אדמו"ר המהר"ש, ומנוחתו כבוד בעיר ויטבסק.
- תשנ"ו (4/11/1995 למניינם) - ר' רפאל משה שפרלין, עסקן ואיש חסד תושב קראון הייטס.
- תש"ס (21/10/1999 למניינם) - הרב אברהם ווינגארטען, ר"מ בישיבת תומכי תמימים ניו יורק.
- תשע"ז (12/10/2016 למניינם) - הרב עזריאל שאנאוויטש-שנוביץ עסק בחזרת מאמרים והפצת ספרי דא"ח בניו יורק.
קישורים חיצונייםעריכה
- תכונתה של אשה - ויתור ● י"א חשוון - באתר , י' בחשוון ה'תשע"א
- י"א מרחשון - יום הפטירה של רחל אמנו באתר פורטל חב"ד
הערות שוליים
- ↑ ילקוט שמעוני (שמות, רמז קסב, ד"ה ויהי כל נפש יוצאי ירך יעקב). בפסקתא רבתי (סוף פסקתא ג' "ביום השמיני" דף יא ע"ב) מובא שנפטר בין פסח לעצרת, וכן דעת רש"י בבראשית מח ז).
הפתגם היומי - י"א בחשוון - מלוח היום יום |
---|
בתורה אור דיבור המתחיל פתח אליהו (פרשת וירא) בסעיף המתחיל "והנה הצמצום": "שבחינת עינים היא מקור בחינת כלים", צריך להיות "שהם בחינת עינים ומקור בחינת כלים". שם דיבור המתחיל "ארדה נא" בסעיף המתחיל "והנה בזהר": "דפירוש משוטטות".
לדיבור המתחיל פתח אליהו ישנם הגהות מאבי אדמו"ר שהתחיל לכתבם בחורף רנ"ב. |