בדף שיחה זה אשמח להיות לאחיעזר ואחיסמך לכל המעוניין ובכל נושא שהוא.
למען הסדר הטוב, כיתבו רק בתחתית הדף או לחצו כאן לנושא חדש. |
ארכיון דף השיחה שלי
גודל דף זה 45.63 קילובייט
דפי ארכיון:
|
קלימאוויטש
אני רוצה לכתוב על העיר קלימאוויטש - שכידוע גרו שם הרבה מחסידי חב"ד אך ראיתי שמחקת את הדף האם היה לך ענין בזה? כמו"כ אני אכתוב ואני מקווה שאתה תתקן אותו שיהיה לענין וכפי הראוי להיות בחבדפדיה משה חובב חבד 21:38, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
- הדף נמחק כיון שהוא לא היה ערך אלא הפניה לדף שאינו קיים. נשמח מאוד שתכתוב וכדאי שתירשם וכך נוכל לזהותך. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בתשרי ה'תשע"א 09:38, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
לא יודע למה אבל לפני שהכנסתי את ההודעה התנתק לי השם משתמש שלי ולכן לא זוהיתי ככותב ההערה משה חובב חבד 10:02, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
- תוכל לחתום כעת במקום כתובת האיי.פי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בתשרי ה'תשע"א 10:03, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
אתה יכול למחוק את השאר - משה חובב חבד 21:38, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
- הכנסתי את הדף קלימוביץ ואני מתכונן עכשיו להכניס עוד ערכים נא תסתכל עליהם ותעבור עליהם להגהה. כמו"כ לדעתי הערך אמור ליקרא קלימאוויטש ולא קלימוביטש. כמו"כ הוספתי עכשיו עוד דפים ואני מקווה שתוכל לעבור עליהם כשעברת עליהם תוכל למחוק את הערתי. אבא דער לעבעדיקער, יוסף שלום מקלימאוויטש, יצחק שאול מקלימאוויטש, מאיר זלמן מקלימאוויטש, העילוי מקרוצא, גרשון בער מפאהאר.
- אני מתכונן גם לכתוב על ערכים: קלימאוויטש'ער ניגונים, ברוך הוא אלוקינו, שזה שיר שנשכח מהבעש"ט הק' והרבי הרייץ העיד עליו, אך האם לעשות ערך עליון כמו שירים שנשכחו או לא?).
- כמו"כ ראיתי שיש ערך על ולח לר' נטע מפהר ולדעתי האיות הנכון הוא פאהאר ואם מוספים את הערך פאהאר אמורים להכניס שם את ר' גרשון מפאהאר (בערכים שאני כתבתי אכן כתבתי פאהאר באיות כזה אך אם תרצה תשנה אותם לפי ראות עינך)
- בברכה משה חובב חבד 23:04, 7 באוקטובר 2010 (UTC)
א. התחלתי לעבור על הערך וכבר אמשיך. כדאי שתעקוב אחר השינויים ותלמד את הסגנון האנציקלופדי כאן. ב. הערכים נקראים כפי הנהוג לכתוב בעברית של מדינת ישראל ונקוט האי כללא לגבי כל החילוקים בנושא. שאר האיותים השונים ניתן לעשות דפי הפניה וכך יגיעו לדף הנכון מכל סוגי החיפושים. ג. דפי השיחה נשמרים ולא נמחקים, זאת כדי שמשתמשים חדשים יוכלו ללמוד מתוכם דברים נחוצים. ד. אין צורך בערך "שירים שנשכחו". באם הניגון מופיע בספר הניגונים, אזי כבר יש עליו ערך ובאם אין ידוע הניגון, די בציון בערך קלימוביץ' על אודות הניגון שהיה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בתשרי ה'תשע"א 00:23, 8 באוקטובר 2010 (UTC)
- בערך קלימאוויטש בניגיוני קלימאוויטש צריך לתקן במקום "ניגון שמחה מקלימאוויטש" צריך להיות "ניגוני" בלשון רבים. חוץ מזה אוסיף עוד כמה ניגונים השייכים במקורם לקלימאוויטש. רק שאני צריך עזרה בהם כי אני לא יודע איפה הם נמצאים בניחוח ובספר הניגונים ומאוד מתאים שיכנסו גם עם המקורות הללו כך ידעו אנשים מאיפה זה בא וכו' אנסה לחפש כפי מיטב זכרוני. בדרך אגב אני מחפש את ספר הניגונים כרך השני חלק שני דהיינו משיר ר"י עד שיר שמ"ז - עד שיר ר"י יש לי בפי די עף מאוצר החכמה אך מוזר למה אין שם גם את החלק השני. בברכה - משה חובב חבד 21:49, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- בניגוני שמחה מקלימאוויטש יש שם שני שירים בשיר השני כתוב שבוצע ע"י ניחוח עם המילים הנני מביא לא זכור לי באיזה תקליט זה מופיע תוכל לציין לי? -משה חובב חבד 21:49, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- תיקנתי. הוספתי את כל הערכים על ניגוני קלימוביץ' מספר הניגונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 21:52, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- השיר עצמו ללא המילים מופיע בתקליט מספר 15 אך ללא המילים ולא זכור לי שמופיע עוד בתקליט עם המילים
- אני מציין בניגוני קלימאוויטש את המקור ללא המילים. -משה חובב חבד 22:04, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- בסדר גמור. שיניתי קצת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:05, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- לא בסדר המקור החמישי אינו לניגון השמחה אלא לניגון הנני מביא - תתקן אותו כמו שכתבתי אני - משה חובב חבד 22:28, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- זהו שמו המקורי של הניגון, לפני שהוצמדו לו המילים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:33, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- אבל כך נוצר בילבול כי שמת שם שני ניגונים גם ניגון רח וגם הניגון שמחה לניגון רח אתה קורא ניגון רח (כמקור השני) ואחר כך אתה קורא לשיר השני ניגון שמחה לדעתי צריך להפריד בין ניגון רח לבין הניגון השני (או שתמצא את המקור בספר הניגונים - אני לא מצאתי בנתיים כפי שכתבתי לך חסר לי כרך שני חלק ב) - משה חובב חבד 22:41, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- זהו שמו המקורי של הניגון, לפני שהוצמדו לו המילים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:33, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- לא בסדר המקור החמישי אינו לניגון השמחה אלא לניגון הנני מביא - תתקן אותו כמו שכתבתי אני - משה חובב חבד 22:28, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- בסדר גמור. שיניתי קצת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:05, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- א. אתה צודק. יש שם בילבול בקישורים החיצונים וצריך לברר איזה ניגון זה מה. ב. הקישור שהבאת לוודיאו כבר ישנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:46, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- עכשיו הבנתי. הערך אכן עוסק בשני ניגונים שונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:49, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- יש את ניגון רח ששני הלינקים הראשונים שייכים אליו ובדרך אגב בכל הקלטות זה נקרא הניגון הקלימובצאי דהיינו בה"א הידועה וכנראה שניגון זה נקרא על שם העיר משא"כ שאר הניגונים הנקראים "ניגון שמחה מעיר קלימוביץ", ואח"כ יש את השיר השני (הנני מביא) שהלינקים האחרונים שייכים אליו - ואכן טעיתי כששמתי אותו שוב לא התכוונתי לוידיאו, ועכשיו תיקנתי אותו בחשרה ושמתי את השיר מקלטת מס' 15 כפי שתראה - משה חובב חבד 23:06, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
- עכשיו הבנתי. הערך אכן עוסק בשני ניגונים שונים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בחשוון ה'תשע"א 22:49, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
ניגון ברוך הוא אלקינו
בשיר ההוא תיקנתי בשמות החסידים כפי שתראה את ר' גרשון בער מפאהאר ואת ר' יוסף שלום מקלימאוויטש ור' יצחק שאול תסתכל שם ותראה שמשהו אינו כשורה עם הניסוי אך לא היה לי ברירה תתקן אותו כפי ראות עיניך - כתוב שם בקטע: החסיד רבי שמואל דובער מבוריסוב שמע ניגון זה מהחסיד רבי מרדכי מהורודוק, והחסיד רבי גרשון בער מפאהאר שמע ניגון זה מהחסידים רבי יצחק שאול מקלימאוויטש ורבי יוסף שלום מקלימאוויטש זקני חסידי קלימוביץ'. המילים האחרונים או שצריכים לימחק או שצריכים לתיקון לא הייתי מוחק אותם כי הם מילים שנותנים לינק לערך של קלימאוויטש אך בלי מחיקה זה מוזר כי זה מופיע פעמיים - משה חובב חבד 23:11, 9 באוקטובר 2010 (UTC)
הפניה מניגון שמחה מלקימוביץ'
ראיתי שערכת את הקישור של ניגוני שמחה מקלימוביץ שיופנה לדף ניגוני שמחה, לדעתי הוא אמור להגיע לדף קלימאוויטש כי שם ממילא יש את כל הניגונים של קלימאוויטש, ובדף של ניגוני שמחה אתה אמור לחפש איזה ניגון שייך לקלימאוויטש ואיזה לא. - משה חובב חבד 10:38, 11 באוקטובר 2010 (UTC)
- יש הגיון בדבריך. תוכל לשנות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ג' בחשוון ה'תשע"א 10:40, 11 באוקטובר 2010 (UTC)
- שיניתי - משה חובב חבד 10:50, 11 באוקטובר 2010 (UTC)
ר' ר' אלימלך
מי הם בניו ונכדיו של הרה"ק ר' אלימלך-- נכתב ע"י QQQWWW ששכח לחתום את שמו.
- הוספתי בערך אלימלך מליז'נסק. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' בחשוון ה'תשע"א 14:55, 14 באוקטובר 2010 (UTC)
היברובוקס
כדי לצרף את הספרים מhebrewbooks לתוך הדף שבו הם מצוינים כי לפעמים מי שעובר לhebrewbooks לא מוצא את הספר הרצוי ועוד כדי לסדר את הערכים בצורה יותר נגישה-- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו.
- מסכים ומאשר לך לעשות זאת.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בחשוון ה'תשע"א 13:54, 19 באוקטובר 2010 (UTC)
יצחק גולדברג
ב"ה
שלום חיים, אשמח אם תערוך מעט את הערך על הרב יצחק גולדברג ותכניס אותו ככל שאפשר ללא נגיעות גסות. תודה
- לא הוספת מידע אנציקלופדי, אלא תיאורים, שירות ותשבחות, שללא קשר לנכונותם, אין מקום באנציקלופדיה. (אם אתה ממש רוצה, תוכל להוסיף אותם כאן)--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ב' בכסלו ה'תשע"א 01:20, 9 בנובמבר 2010 (UTC)
פרסום
שלחתי לאינפו היום הפניה לערך אודות רבי ברוך בער לייבוביץ שיום הילולא שלו חל היום יום ה' כסליו. היום ה' בכסלו ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 01:07, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- ייש"כ. מקווה שהם יפרסמו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' בכסלו ה'תשע"א 01:31, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- נראה לי שהם החליטו להתעלם, אולי לא ניסחתי נכון. כדאי, אם כאשר תקום, במקרה ולא יפרסמו, שתטפל בענין ע"י שליחה נאותה ומנוסחת או באופן אחר. היום ה' בכסלו ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 09:09, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- פניתי אליהם בנושא והם הודיעו לי שהם מאוד עסוקים. גם את הידיעה שהכנתי על ימי חב"ד השבוע, הם לא העלו. הכי חשוב זה - סבלנות!. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' בכסלו ה'תשע"א 14:00, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- לאחר שראיתי שהם העלו את כל הידיעות כולל הידיעה על ימי חב"ד ולא העלו על רב"ב, התייאשתי. מכאן ואילך מוטב שאמסור לך את פיקוד העניינים. ביום רביעי י' כסליו חל יומא דהילולא של רבי איסר זלמן מלצר, יש שני אפשרויות: או לפרסם היום על רב"ב וביום רביעי או חמישי על האבן האזל, או לפרסם ידיעה אחת על שניהם. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:30, 15 בנובמבר 2010 (UTC)
- את הידיעה על ימי חב"ד פרשת ויצא הם לא העלו. בפנייתי בנושא, ענו לי שמחמת שיש שם שמחה משפחתית אין פנאי לדבר מזה כרגע ובהזדמנות אחרת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ח' בכסלו ה'תשע"א 00:35, 15 בנובמבר 2010 (UTC)
- לאחר שראיתי שהם העלו את כל הידיעות כולל הידיעה על ימי חב"ד ולא העלו על רב"ב, התייאשתי. מכאן ואילך מוטב שאמסור לך את פיקוד העניינים. ביום רביעי י' כסליו חל יומא דהילולא של רבי איסר זלמן מלצר, יש שני אפשרויות: או לפרסם היום על רב"ב וביום רביעי או חמישי על האבן האזל, או לפרסם ידיעה אחת על שניהם. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ח' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 00:30, 15 בנובמבר 2010 (UTC)
- פניתי אליהם בנושא והם הודיעו לי שהם מאוד עסוקים. גם את הידיעה שהכנתי על ימי חב"ד השבוע, הם לא העלו. הכי חשוב זה - סבלנות!. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' בכסלו ה'תשע"א 14:00, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
- נראה לי שהם החליטו להתעלם, אולי לא ניסחתי נכון. כדאי, אם כאשר תקום, במקרה ולא יפרסמו, שתטפל בענין ע"י שליחה נאותה ומנוסחת או באופן אחר. היום ה' בכסלו ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 09:09, 12 בנובמבר 2010 (UTC)
מקור ל'אמר ה' ליעקב' בחב"ד
הדיון הועבר לדף שיחה:ניגון אמר השם ליעקב
ניגון שלום עליכם
א. האם יש ערך על הניגון שלום עליכם? ב. ואם לאו, האם יש לך מידע עליו? בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בכסלו ה'תשע"א, למניינם 18:32, 17 בנובמבר 2010 (UTC)
- זהו ניגון המופיע בספר הניגונים ומספרים שאדמו"ר הרש"ב היה מנגן בו את "שלום עליכם" שלפני סעודת ליל שבת ומכאן מקור המילים לניגון. את מספר הניגון בספר הניגונים, איני יודע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בכסלו ה'תשע"א 01:00, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
- ניגון שלום עליכם. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- איך לא שמתי לב? בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בכסלו ה'תשע"א, למניינם 23:48, 5 בדצמבר 2010 (UTC)
- ניגון שלום עליכם. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
גוט יו"ט ר' חיים!
מה שלומך הערב? יש התוועדות עם המשפיע עכשיו בישיבה. 1. האם לא תם הדיון בנושא הרב יגאל פיזם - השליח הראשון של הרבי לקריות?! 2. יש עוד עשרות מסמכים בנושא האם יש טעם להעלותם ג"כ? אשמח לקבל תשובתך בהקדם. --אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 02:47, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
- וודאי שתם. כל אחד לצד שלו.. כדאי להעלות כל המסמכים שישנם וניתן לפרסם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בכסלו ה'תשע"א 02:48, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
כל אחד לצד שלו?! הרי מובא כאן מסמכים היסטוריים המפריכים אחת לאחת את כל טענותיו של עולם מלא ובערל?! אתה לא קורא? מה חסר עדיין? אתה יכול לכתוב כאן בצורה מפורשת מה לא ברור עדיין? --simche אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 02:52, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
- הכוונה, כל צד עדיין אוחז שהדיון תם והוכרע לטובתו. בעז"ה בשבוע הבא, אעיין בכל הדיון, אסכם אותו ולאחר שאקבל את הסכמת הצדדים לסיכום - נכריע לפי הכללים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בכסלו ה'תשע"א 02:54, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
אני לגמרי לא מבין! עולם מלא ובערל עדיין עומדים מאחורי דבריהם השקריים?! הלא יש לנו כאן אמירה והצהרה ברורה ומפורשת ומפורסמת בעיתון שיצא אז לפני 29 שנים! שחתום עליה משה אוירכמן בעצמו שהרב פיזם הוא ראשון צעירי חב"ד בקריות והמנהיג הרוחני של צעירי חב"ד בקריות?! מה עוד לא ברור? הלא טענותיהם פשוט התבררו כשקרים מלוכלכים ועיוות המציאות תוך שימוש בביטויים הלקוחים מעולם אחר... ע"פ העובדות שהתבררו, שעולם מלא שיקר במצח נחושה לאורך כל הדיון היה צריך לשלול ממנו את הזכויות בכלל! --simche אין עוד מלבדו! יחי המלך המשיח! 02:58, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
- הרבה פעמים נוצרים אי-הבנות של הצדדים בדיון וסיכום הטענות בקצרה יועיל למקד את הדיון ולהבין זה את זה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בכסלו ה'תשע"א 03:06, 18 בנובמבר 2010 (UTC)
ביטול גרסא תמוהה
גרסא זו בוטלה על ידך בנימוק "עריכות תמוהות". לא הבנתי מה ולמה תמוה. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח בכסלו ה'תשע"א, למניינם 09:50, 25 בנובמבר 2010 (UTC)
- עיין כאן ותבין שהלה רק שיחזר את העריכות שלי ולא הוסיף כלום. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ח בכסלו ה'תשע"א 13:53, 25 בנובמבר 2010 (UTC)
רייץ חזון איש
(מה פשר שם הקובץ?) תודה רבה על העלאת הקובץ הנדיר!! והא מנא לך? בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ה' בטבת ה'תשע"א, למניינם 07:22, 12 בדצמבר 2010 (UTC)
- (ראה הכיתוב לתמונה בערך אברהם ישעיה קרליץ) התמונה פורסמה אמש בחב"ד אינפו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' בטבת ה'תשע"א 17:07, 12 בדצמבר 2010 (UTC)
חתימה
איך עושים בחתימה תאריך עברי במקום \ בנוסף לתאריך של הגויים? תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. - שיחה 19:59, 12 בדצמבר 2010 (UTC)
- שאלה נוספת: למה השעון מזייף? כשכתבתי את השורה הקודמת היה אצלי 16:50, אבל המחשב חתם 19:59? תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. - שיחה 20:02, 12 בדצמבר 2010 (UTC)
- המשתנה: {{ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY}} מציג את התאריך העברי המעודכן. השעון גם אצלי עושה בעיות. כרגע הוא מקדים בעשר דקות. נסה לשחק עם זה בהעדפות שלך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ה' בטבת ה'תשע"א 20:47, 12 בדצמבר 2010 (UTC)
המשך השאלה מדף השיחה של האגרות שליטא\זיע
שלום חיים פניתי אליך למייל שאתה מפרסם בדף המשתמש אך קיבלתי תגובה שהמייל שגוי. אני פונה כאן:
אני זה ששאל בדף השיחה של אג"ק אד"ש מה ההבדל בין הזי"ע לשליט"א וענית: "מדובר בהוצאות שונות ומלקטים שונים ואף בהרבה אגרות אחרות.". אפשר לקבל יותר פרטים (או לחסוך לך זמן – להפנות אותי למקור מהימן (ואני מדגיש מהימן – שכן מטבע הדברים משיחיסט יאמר לי כך ואנטי יאמר לי אחרת ומענינת אותי האמת – אובייקטיבית ככל שהיא תוכל להיות) ובעיקר לעזור לי להחליט איזה סט לקנות (אם אספיק עוד היום).
תודה
- להבהרת הדברים: עד לכרך כ"ב (כמדומה לי) אין הבדל בין ההוצאות. החל מכרך זה, מתקיימים הוצאות מקבילות כאשר כרך כ"ח (לדוגמא) יו"ל הן על ידי חזן/סימפסון (ה"ועד") והן על ידי לוין ("קה"ת") שכשחלק גדול ואולי רוב המכתבים אינם מקבילים. כך שישנה כמות כפולה של מכתבים המופיעים תחת אותו מספר כרך (כ"ח). באם הינך מעוניין שיהיו לך את כל המכתבים שהודפסו כ"אגרות קודש", תצטרך לקנות (עד כרך כ"ב, כמובן, לא משנה ממי ומכרך זה ואילך) את שתי ההוצאות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' בטבת ה'תשע"א 01:30, 13 בדצמבר 2010 (UTC)
עזרה בעריכה
האם יש הגבלה על מספר כותרות מדרגה 1? לא מדובר על ערך בכתיבה (בד"כ משתמשים בדרגה 2 ואילך) אלא על סדר בתוך ארגז החול שלי. אחרי 3 כותרות הוא מתייחס לרביעית כאילו היא לא כותרת, אבל גם לא כמשהו שכתוב תחת הכותרת השלישית. חסיד שוטה - שיחה. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. ו' בטבת ה'תשע"א.
- אין הגבלה במספר הכותרות. בארגז החול שלך, התבנית "ספירות" יוצרת, משום מה, את הבעיה בכותרת. נסה לשחק איתה או להעבירה למקום אחר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ז' בטבת ה'תשע"א 02:38, 14 בדצמבר 2010 (UTC)
מקור שחיפשת בארגז חול שלך
יפה שעה וכו' - זה במשנה אבות פ"ד מי"ז חסיד שוטה - בית מועד. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. י' בטבת ה'תשע"א.
- לא חיפשתי, כיוון שהשהיתי את הפרוייקט. בכל אופן, תודה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בטבת ה'תשע"א 05:17, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
לך לישון | פורטל תורה
זו אזהרה אחרונה לפני חסימה! --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בטבת ה'תשע"א, למניינם 05:39, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- נגד. ישנתי כבר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בטבת ה'תשע"א 05:39, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- כל שינה שאינה כשינת הסוס (שלוש שעות לדעת המחמירים) אינה שינה[מקור?] בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בטבת ה'תשע"א, למניינם 05:42, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- נראה שהיו שלוש שעות ולחומרא, אשלים בשעות הקרובות (הדעה על שלוש שעות מופיעה בספר "ביאור הלכה" למשנ"ב). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בטבת ה'תשע"א 05:44, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- כל שינה שאינה כשינת הסוס (שלוש שעות לדעת המחמירים) אינה שינה[מקור?] בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בטבת ה'תשע"א, למניינם 05:42, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
בעד --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בטבת ה'תשע"א, למניינם 05:51, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- תודה רבה. חבל שאתה לא כאן כל יום.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בטבת ה'תשע"א 05:52, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- רק כשאתה כאן יש לי חשק להיות כאן... אם יש לך זמן פנוי, תוכל לעשות קצת "פרישקייט" לחב"דפדיה, ולגמור את פורטל תורה. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בטבת ה'תשע"א, למניינם 05:58, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- בשמחה. תעדכן אותי איפה אנחנו אוחזים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בטבת ה'תשע"א 05:59, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- עכשיו צריכים כמו שידוע לי, לשלב את הערכים בתוך הפורטל, עם הפניות לקטגוריות: הקטגוריות הבאות: ש"ס, תנאים, אמוראים, וספרי רבותינו על הש"ס. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בטבת ה'תשע"א, למניינם 06:03, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- עשיתי מצוותך. יש עוד משהו? (חוץ מעיצוב סופי) --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בטבת ה'תשע"א 06:13, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- לא. אשמח מאוד את תגמור את העיצוב הסופי, וזכות הרבים תלויה בך! בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בטבת ה'תשע"א, למניינם 22:42, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
- אשתדל לסיים זאת בהקדם. יש עוד מה להוסיף ולשפץ גם במרחב הערכים, שיהיו קשורים זב"ז, על מנת שתושלם המלאכה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בטבת ה'תשע"א 22:45, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
- כלומר? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בטבת ה'תשע"א, למניינם 22:45, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
- למשל, בערך מסכת סוטה עדיין אין תבנית:שס. באופן כללי, הכוונה לעבור על כל הערכים המופנים מהפורטל ולראות שהם סבירים. לשפץ, לשכלל, לחשוב על צורת ההשקה ומיקום ההשקה ועוד. שוב, כאמור, בימים הקרובים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בטבת ה'תשע"א 22:48, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
- כלומר? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בטבת ה'תשע"א, למניינם 22:45, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
- אשתדל לסיים זאת בהקדם. יש עוד מה להוסיף ולשפץ גם במרחב הערכים, שיהיו קשורים זב"ז, על מנת שתושלם המלאכה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בטבת ה'תשע"א 22:45, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
- עכשיו צריכים כמו שידוע לי, לשלב את הערכים בתוך הפורטל, עם הפניות לקטגוריות: הקטגוריות הבאות: ש"ס, תנאים, אמוראים, וספרי רבותינו על הש"ס. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בטבת ה'תשע"א, למניינם 06:03, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- בשמחה. תעדכן אותי איפה אנחנו אוחזים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בטבת ה'תשע"א 05:59, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- רק כשאתה כאן יש לי חשק להיות כאן... אם יש לך זמן פנוי, תוכל לעשות קצת "פרישקייט" לחב"דפדיה, ולגמור את פורטל תורה. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' בטבת ה'תשע"א, למניינם 05:58, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- תודה רבה. חבל שאתה לא כאן כל יום.. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י' בטבת ה'תשע"א 05:52, 17 בדצמבר 2010 (UTC)
- שם הפורטל: כפי שראיתי, עיצבת את הפורטל תורה, בצורה שמהווה גם הפניה לפורטל של תורת החסידות. אם כן, ניתן יהיה להחליף את הפורטל שבתיבת הכלים המפנה לתורת החסידות (בעיקר לחלק הקשה שבו) ולהחליף בפורטל העכשווי. אפשרות אחרת אם לשים את שני הפורטלים, אבל קשה להחליט מה יהיה השם של הפורטל העכשווי. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 23:04, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
- הלו חיים, אני כאן למעלה, אתה שומע אותי? בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג בטבת ה'תשע"א, למניינם 01:20, 30 בדצמבר 2010 (UTC)
- שומע גם שומע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג בטבת ה'תשע"א 01:50, 30 בדצמבר 2010 (UTC)
- אבל הגב אינך מגיב? ראה את תגובתי האחרונה שלא זכתה למענה. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג בטבת ה'תשע"א, למניינם 21:37, 30 בדצמבר 2010 (UTC)
- איזה? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג בטבת ה'תשע"א 21:38, 30 בדצמבר 2010 (UTC)
- אבל הגב אינך מגיב? ראה את תגובתי האחרונה שלא זכתה למענה. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג בטבת ה'תשע"א, למניינם 21:37, 30 בדצמבר 2010 (UTC)
- שומע גם שומע. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג בטבת ה'תשע"א 01:50, 30 בדצמבר 2010 (UTC)
- ברחל בתך הקטנה. בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד בטבת ה'תשע"א, למניינם 05:03, 31 בדצמבר 2010 (UTC)
- לא היה מענה, כיון שלא הייתה שאלה. בכל אופן, אני לא רואה מניעה שיהיו שני פורטלים ולפורטל שלך ניתן לקרוא פורטל:תורת הנגלה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בטבת ה'תשע"א 18:23, 31 בדצמבר 2010 (UTC)
איחוד?
מחקת ולא איחדת? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ' בטבת ה'תשע"א, למניינם 06:33, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
- הוספתי את התמונה ואת הקישור מהערך. הציטוט של כל השיחה נראה לי מיותר. הכותרת בהערת שוליים מספיק מושכת ומי שמתעניין יוכל לעיין בקישור. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ' בטבת ה'תשע"א 12:40, 27 בדצמבר 2010 (UTC)
פרופסור וונדל ג'ונס
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=59026
באיזה קטגורי'ה ניתן לפתוח עליו ערך?
- קטגוריה:ידידי חב"ד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג בטבת ה'תשע"א 21:17, 30 בדצמבר 2010 (UTC)
ניגון כ"א בספר הניגונים ועוד ניגונים
רצתית להוסיף מהנאמר בבטאון התקשרות גליון 527 שעל פי הנאמר שם משמע שהרבי לא הסכים עם המקור שניגון כ"א מיוחס לבעש"ט אך לא יכולתי להוסיף הערת שוליים לצורך הבאת המקור של בטאון התקשרות לכן אנא הוסף אותו, הוספתי לך כאן גם המקור התקשרות גליון 527 משה חובב חבד - שיחה 14:24, 31 בדצמבר 2010 (UTC)
כמו"כ על ניגון והיא שעמדה רציתי להוסיף שיש הטוענים שניגון זה הוא ניגון קרלינאי שחיברו הרה"ק ר' אהרן מקארלין רק בגלל שלא יכולתי להוסיף את המקור כי במקור שרים אותו באתר זמרשת גבר ואישה ולא רציתי להוסיף את המוקר הזה גם בגלל שאינו מקור מוסמך, וגם בגלל הבעייתיות שבדבר אך תן לחכם ויחכם עוד תעיין בלינק המצורף בזה שם יש דיבור בנושא זה, אם תוכל להבין מה שכתוב שם ביידיש תבין. משה חובב חבד - שיחה 14:54, 31 בדצמבר 2010 (UTC)
- תודה על המקורות. אוסיף אותם בתחילת שבוע הבא. שבת שלום! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ד בטבת ה'תשע"א 18:28, 31 בדצמבר 2010 (UTC)
- בוצע. תודה למשה חובב חב"ד, המשך להביא מקורות מועילים כאלו! --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בטבת ה'תשע"א, למניינם 08:54, 2 בינואר 2011 (UTC)
מה שלומך
הי חיים, מה שלומך? --chabadnik - שיחה 01:32, 4 בינואר 2011 (UTC)
- שלומי ניבט מתוך עריכותיי במקום. השאלה הקשה היא מה שלומך? היכן כבודו?? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח בטבת ה'תשע"א 01:34, 4 בינואר 2011 (UTC)
מה נשמע
המשחיתים חזרו לחב"דפדיה, שלא יהיה משעמם. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בטבת ה'תשע"א, למניינם 10:55, 5 בינואר 2011 (UTC)
נא לא למחוק את הקישור שהצבתי בערך פאה נכרית
תחת הקישור הקיים (שמוביל לאתר דוסינט), הוספתי קישור חדש להורדה ישירה, מאתר נקי וכשר. חבדבד - שיחה 16:31, 11 בינואר 2011 (UTC)
- א. האתר לא נותן הורדה ללא רישום. ב. צריך אישור מהמחבר שאין בזה הפרת זכויות יוצרים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' בשבט ה'תשע"א 16:40, 11 בינואר 2011 (UTC)
- א. האתר נותן הורדה גם ללא רישום. האם אינך בקי ברזי רפידשר? אין שום צורך בהרשמה, אתה לוחץ על הורדה חינמית, ממתין כמה שניות וההורדה מתחילה. ב. המחבר, דהיינו הרב וולפא, הצהיר פעמים רבות שהוא מוכן למכור את הספר במחיר הקרן לכל החפץ, וכל כוונתו היא שיתפרסמו הדברים. הצילום הוא גם באיכות בינונית ומטה, כך שבוודאי אין כאן הפרת זכויות יוצרים, אלא רק זיכוי הרבים. חבדבד - שיחה 19:28, 11 בינואר 2011 (UTC)
- אני מקווה שהקובץ יישמר שם ולא שהם מוחקים אחרי תקופה. לגבי הזכויות, תקוותי שאכן אין בזה הפרת הזכויות. חובה לוודא זאת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ז' בשבט ה'תשע"א 00:35, 12 בינואר 2011 (UTC)
- א. ב"רפידשר" הקובץ לא נמחק לעולם, וזה אחד היתרונות של האתר - לבד מהעובדה שהוא אתר כשר ללא פרסומות פוגעניות.
- ב. בערך פאה נכרית יש לינק לראיון עם הרב וולפא. בסוף הראיון הוא אומר:
- אני מקווה שהקובץ יישמר שם ולא שהם מוחקים אחרי תקופה. לגבי הזכויות, תקוותי שאכן אין בזה הפרת הזכויות. חובה לוודא זאת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ז' בשבט ה'תשע"א 00:35, 12 בינואר 2011 (UTC)
- א. האתר נותן הורדה גם ללא רישום. האם אינך בקי ברזי רפידשר? אין שום צורך בהרשמה, אתה לוחץ על הורדה חינמית, ממתין כמה שניות וההורדה מתחילה. ב. המחבר, דהיינו הרב וולפא, הצהיר פעמים רבות שהוא מוכן למכור את הספר במחיר הקרן לכל החפץ, וכל כוונתו היא שיתפרסמו הדברים. הצילום הוא גם באיכות בינונית ומטה, כך שבוודאי אין כאן הפרת זכויות יוצרים, אלא רק זיכוי הרבים. חבדבד - שיחה 19:28, 11 בינואר 2011 (UTC)
"אשמח לשווק את הספרים במחיר הקרן, לכל מי שרוצה לפעול במבצע זה, ואף לשלוח ספרים ללא שום תמורה במקרים כאלו שהדבר נחוץ. צריך לזכור שזהו מבצע שהרבי אמר עליו שהוא יצליח בזה "במסירות נפש", ואין ספק שכל אחת מנשות חב"ד תרצה להיות שותפה של הרבי בענין חשוב כל כך". לאחר קריאת הדברים, כל אחד יכול להבין שהרב וולפא לא מקפיד על פרסום קובץ PDF עם צילום הספר באיכות בינונית, וכל מטרתו הקדושה היא להפיץ את הענין לכל בית ישראל. הרי הוא אמר שהוא מוכן לשלוח ספרים חינם! ואם כן בוודאי לא אכפת לו מקובץ המסתובב באינטרנט, לטובת אלה המתעצלים לקרוא ספרים. חבדבד - שיחה 21:23, 12 בינואר 2011 (UTC)
- אכן הדעת נותנת שהסכמתו לשלוח הספר חינם ("במקרה שהדבר נחוץ") בצירוף עם היות הקובץ באיכות בינונית, שאינו מקפיד על כך. אך עדיין אין זה ודאי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ז' בשבט ה'תשע"א 22:00, 12 בינואר 2011 (UTC)