לעניות דעתי - אין "מצוה" להתייחס לכל הקשת הרחבה של הנושא. כחסידים, כדאי לגעת בעניינים החיוביים המאפיינים כל חסיד, בלי להיכנס לכל ה... של הענין. כך לענ"ד, אשמח לשמוע דעתם של האחרים. יואל
- צודק. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
- יש כאן קצת הגזמה, אדם שיצא במוצהר שהרבי לא מלך המשיח ואף בזמנו פרסם דברים כגון שצריך למנות רבי חדש וכו' וכו' מביאים אותו כאן כאילו הכל בסדר עם איזה רבע התייחסות לכך שיש לו דעה "הנחשבת חריגה" במקום לכתוב על זה איזה פרק חריף ביותר בנושא. --מענדי ר. - שיחה 20:54, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
- הוא לא מאמין בעצמו למילה ממה שכתוב שם.. ואגב, כמה וכמה שמעו זאת מפיו.. • כתית למאור • בית הבד 21:47, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
- יש כאן קצת הגזמה, אדם שיצא במוצהר שהרבי לא מלך המשיח ואף בזמנו פרסם דברים כגון שצריך למנות רבי חדש וכו' וכו' מביאים אותו כאן כאילו הכל בסדר עם איזה רבע התייחסות לכך שיש לו דעה "הנחשבת חריגה" במקום לכתוב על זה איזה פרק חריף ביותר בנושא. --מענדי ר. - שיחה 20:54, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
"אתה הראית לדעת..."
כמדומה לי ששם הספר הוא "כי במשיח אי אפשר כבר לגעת". אין לפני כרגע את הספר, האם מישהו יכול להוסיף מידיעותיו? חסיד חב"ד (שיחה)
התוכן של הספר ככל הידוע לי אינו "לבאר את גדרו של משיח", אלא כפי שהיה כתוב קודם לכן "בנושא הרבי כמלך המשיח". הוא לא מדבר שם על "מדוע הרבי משיח" אלא על הצורך להכיר בו.--יוסי ג. בשם משתמש:ד. שטרן
הערה
אני הבנתי שכיום הוא חזר בו כבר מדעותיו הקודמות (מפי כו"כ מאנ"ש והת')... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:56, ו' בטבת, ה'תשפ"א
בפועל שמעתי שהוא עדיין נותן לאנשים את הספר במאי קמיפלגי...-- נכתב ע"י מה עם הארמון? ששכח לחתום את שמו.
זה ש'שמעת' לא מראה ולא מחייב שאכן זה מה שנעשה שהרי יש לו שונאים וכידוע הדין שאם יש שונאים בעיר אזי אין מתייחסים לשמועות. ובמובן מסויים השכל הפשוט אומר שאדרבה ודאי שזה שקר והבל וק"ל. אני הק' שמעתי ממנו בעצמי שחזר בו מדבריו בספר 'במאי קמיפלגי' והוא עצמו לא מבין מדוע כתב דברי הבל כאלו. בברכת 'וכל הזדים מהרה יכרתו'. --זיכער - שיחה, 14:53, ט"ו באב, ה'תשפ"ב 14:53, 12 באוגוסט 2022 (UTC)
- ואילו אני שמעתי שכבר אז הוא לא באמת האמין במה שכתב, אלא כתב מסיבה צדדית ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • ט"ו באב ה'תשפ"ב • 15:46, 12 באוגוסט 2022 (UTC)
- ואני שמעתי את המחבר חוזר על דעותיו הכפרניות הללו (בעניין מממלא מקום לרבי רח"ל וכו) לפני כחודש וחצי במעמד כמה וכמה תמימים בבית כנסת מרכזי של קהילת חב"ד חשובה. קיצער לא חזר בו ולא נעליים--חייל של המלך - שיחה, 18:45, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 18:45, 13 באוגוסט 2022 (UTC)
- האמת היא, שדעותיו של נשוא הערך מורכבות יותר מההגדרות השטחיות בהן מתייגים אותו רוב חסידי חב"ד (שלא קראו את ספרו בעיון). ולכן בכל פעם משמעים ממנו דברים אחרים, לפי המצב והעניין. בברכה, בא מועד • שו"ת • כ"ו באלול ה'תשפ"ב ליצירה | 14:33, 22 בספטמבר 2022 (UTC)
- בחוברת שהוציא לקראת הקהל פ"ג איזכר את כ"ק אדמו"ר עם התואר "נשיא דורנו", כי לא ידח ממנו נידח...--ונזכה זע'הן זיך מיט'ן רבי'ן בב"א. - שיחה, 08:31, כ"ג באייר, ה'תשפ"ג 08:31, 14 במאי 2023 (UTC)
- אין שום סתירה בין השימוש בתואר "נשיא דורנו" לבין השיטה אותה פורש בספריו הידועים. אלא שמעולם לא הכרת את שיטתו אלא מהשמועות המסתובבות ולא מהמקורות (לא שאני ממליץ לקרוא...). בא מועד • שו"ת • כ"ד באייר ה'תשפ"ג ליצירה | 06:21, 15 במאי 2023 (UTC)
- חב"דפדי פעיל, אני סבור שדבריו של רי"ס מספיק חמורים ללא שתוסיף עליהם את מה שאתה רוצה לחשוב עליו. ידוע המנהג הנלוז להוציא שם רע על כל מי שלא מוצא חן בעינינו, אך אני לא סבור שזו דרכה של חב"ד, וודאי לא של מי שרוצה ומנסה לחיות משיח. אני מצפה לציון מדויק לעמוד בה טוען הרי"ס את הדברים אותם אתה מייחס אליו. בא מועד • שו"ת • י' בסיוון ה'תשפ"ג ליצירה | 07:52, 30 במאי 2023 (UTC)
- לא הוספתי, זה מה שהיה כתוב שם לפנ"ז. ומישהו מחק. ♦ נכתב על ידי חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד • 12:12, י"א בסיוון, ה'תשפ"ג (31 במאי למניינם), ימות המשיח
- חב"דפדי פעיל, אני סבור שדבריו של רי"ס מספיק חמורים ללא שתוסיף עליהם את מה שאתה רוצה לחשוב עליו. ידוע המנהג הנלוז להוציא שם רע על כל מי שלא מוצא חן בעינינו, אך אני לא סבור שזו דרכה של חב"ד, וודאי לא של מי שרוצה ומנסה לחיות משיח. אני מצפה לציון מדויק לעמוד בה טוען הרי"ס את הדברים אותם אתה מייחס אליו. בא מועד • שו"ת • י' בסיוון ה'תשפ"ג ליצירה | 07:52, 30 במאי 2023 (UTC)
- אין שום סתירה בין השימוש בתואר "נשיא דורנו" לבין השיטה אותה פורש בספריו הידועים. אלא שמעולם לא הכרת את שיטתו אלא מהשמועות המסתובבות ולא מהמקורות (לא שאני ממליץ לקרוא...). בא מועד • שו"ת • כ"ד באייר ה'תשפ"ג ליצירה | 06:21, 15 במאי 2023 (UTC)
- בחוברת שהוציא לקראת הקהל פ"ג איזכר את כ"ק אדמו"ר עם התואר "נשיא דורנו", כי לא ידח ממנו נידח...--ונזכה זע'הן זיך מיט'ן רבי'ן בב"א. - שיחה, 08:31, כ"ג באייר, ה'תשפ"ג 08:31, 14 במאי 2023 (UTC)
- האמת היא, שדעותיו של נשוא הערך מורכבות יותר מההגדרות השטחיות בהן מתייגים אותו רוב חסידי חב"ד (שלא קראו את ספרו בעיון). ולכן בכל פעם משמעים ממנו דברים אחרים, לפי המצב והעניין. בברכה, בא מועד • שו"ת • כ"ו באלול ה'תשפ"ב ליצירה | 14:33, 22 בספטמבר 2022 (UTC)
- ואני שמעתי את המחבר חוזר על דעותיו הכפרניות הללו (בעניין מממלא מקום לרבי רח"ל וכו) לפני כחודש וחצי במעמד כמה וכמה תמימים בבית כנסת מרכזי של קהילת חב"ד חשובה. קיצער לא חזר בו ולא נעליים--חייל של המלך - שיחה, 18:45, ט"ז באב, ה'תשפ"ב 18:45, 13 באוגוסט 2022 (UTC)
שיטתו של הרב סופר בעניין נשיאותו של כ"ק אדמו"ר בדורנו הנכחי
לכבוד עורכי חבדפדי"ה, בערך זה נכתב ששיטתו של רי"ס היא, שח"ו דורנו הוא דור שמיני והרבי אינו נשיא דורינו ויש למנות רבי חדש וכו'. וכן נכתב בנוגע לספרו 'יתבררו ויתלבנו' - "שלילת ההנהגה". הדברים להוייתן הינם שקר גס ולה"ר גמור, וכל מי שבקי בדעתו מבין זאת. וראיה פשוטה ביותר לזה: בדף השער של ספר 'יתבררו ויתלבנו' הנ"ל (נמצא גם באוצר החכמה, למי שאין בבית...), הכותרת היא: '"פקיחת העיניים במשנתו האמיתית והשלימה של הוד כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע נשיא דורינו, בעניין משיחיות לאחר הסתלקות" והרי הוא מצהיר במפורש בכותרת לספרו, אף ללא קריאת תוכן דבריו, שכמובן שכ"ק אדמו"ר הוא נשי"ד, מחלוקתו היא רק לעניין 'משיחיותו וכו היינו האם גם לאחר ג' תמוז יש להתייחס אליו כמשיח (ובזה אכן עוסקים כל ספריו, ואין מילה לגבי דור שמיני ורבי חדש באף אחד מהם). אני מקווה שהטעות (...) הזו תתוקן בהקדם האפשרי, בהצגתה באתר זה לאלפי אנשים ישנה הוצאת שם רע שיקרית וש"ד כפשוטה של הרב סופר.-- נכתב ע"י מענדל סופר ששכח לחתום את שמו.
- נכון שהוא כותב את התואר נשיא דורנו אך משום מה מפורסם שסובר אחרת, (ראה לדוגמה בדף
- שיחה:יחזקאל סופר בויקיפידה: "הרב סופר הוא היחיד שכתב בגלוי ובמפורש :שצריך למנות יורש ושהרבי אינו המשיח. דעותיו ורעיונותיו ידועים ומפורסמים :והדישה בזה מיותרת. כשאתה מעטה ערפל בנושא הברור כשמש בצהרי יום :קייצי, אתה מוכיח שאינך מתמצא בתחום ועדיף שתטה אוזן ובכך לקדם את :הערך. חיים נהר • שיחה • ח' בניסן ה'תשע"א 14:49, 12 באפריל 2011 :(IDT)").
- בינתיים הוספתי תבנית מקור. --ברכת הגאולה שיחה 17:12, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 17:12, 28 באוקטובר 2024 (IST)
- מה הפירוש 'פרסומים בשמו'? אתה מעדיף תגובה בחבדפדי"ה ללא מקור ע"פ דבר שהמחבר כותב במפורש בכותרת ספרו? אם אתה רוצה לראות את שיטתו האמיתית בזה שחור ע"ג לבן במפורש - עיין בפרק ז' ('אז דיברת בחזון לחסידך') בספרו 'במאי קמיפלגי'. מכיוון שאני מניח שהספר אינו ברשותך, הרי כאן קישור לספר באוצר החכמה (ע' 243) https://tablet.otzar.org/#/book/193282/p/43/t/17301369527091234/fs/0/start/0/end/0/c.
בין השאר הוא מקדיש שם פרק שלם (י') אודות 'אופן ההתקשרות לנשיא דורינו אחר ג' תמוז'. בכל מקרה, אף אם הפרסומים הנ"ל נכונים, מוכח בבירור שחזר בו מהם .--מענדל סופר - שיחה, 19:54, כ"ו בתשרי, ה'תשפ"ה 19:54, 28 באוקטובר 2024 (IST). אגב, ישנם תגובות רבות (שם, וגם פה, שמשום מה בחרת להתעלם מהן) שמהם עולה בבירור שחזר בו מאז (ואם בכ"ז יש לך ספק בעניין, שב ואל תעשה עדיף, בלי להיכנס לספק לה"ר) ראה לדוגמא: יש לך מקור לכך שהרב כהן אמר זאת עליו? עכ"פ זה שמישהו השמיע פעם דעה מחוץ לקונצנזוס אינו אומר בהכרח שזה צריך להיכתב בוויקיפדיה. זה העניין של פרופורציות. נרו יאיר • שיחה • ו' בניסן ה'תשע"א • 22:49, 10 באפריל 2011 (IDT)
- מענדל סופר תרגע, הכול טוב. אתה יכול לקשקש כמה שאתה רוצה, אך כגודל קשקושיך כך גם גודל ההתעקשות שלנו לא לשנות את הערך בעקבות דעתו הידועה של קרוב משפחתך בעניין משיח ונשיאותו של הרבי. אז אל תנסה להתעקש שישנו את הערך כי הערך לא הולך להשתנות בכהוא זה. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 21:06, 28 באוקטובר 2024 (IST)
תירגע אתה בבקשה, ואל תקרא להוכחותיי המוצקות 'קשקושים'. במקום להתחמק ולתקוף כדרכך בקודש אאנא התייחס לגוף דברי. שמעתי פעם ממשהו חכם ש"אתה לא חייב להסכים עם האתר, אבל לכבד את משתמשיו זה בהחלט כן".--37.60.47.97 21:25, 28 באוקטובר 2024 (IST)