משתמש:ערנסקייט/סידור חדש

גרסה מ־19:43, 4 באוקטובר 2020 מאת חסיד ליובאוויטש (שיחה | תרומות) (חסיד ליובאוויטש העביר את הדף סידור חדש לשם משתמש:ערנסקייט/סידור חדש בלי להשאיר הפניה: אין שום חשיבות לערך, הערך בלי מקורות ועריכתו פגומה.)
ערך זה זקוק לעריכה: ייתכן שהערך סובל מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.


רקע

לאחר ג' תמוז תשנ"ד, החלו קה"ת להוציא סידורים אשר השתנו מגרסתם הקודמת והביאו לשינויים עיקריים בסידורים החדשים. מכיוון השינויים שהוסיפו או הורידו, נוצר פולמוס סביב עניין זה.

פולמוס

ידוע שבחסידות חב"ד ישנו וויכוח על הסידורים שיצאו לאחר ג' תמוז תשנ"ד ע"י קה"ת.

השינויים

ידוע שישנם מס' שינויים בין הסידורים, מהם, ומהמרכזיים שבהם:

  1. הגהות הרבי-הסידורים הישנים עברו הגהה ע"י הרבי על כל תו ופסיק, מה שמשבח את הסידור הישן לעומת החדש.
  2. הנהגות-בהוצאות החדשות ישנם בתחתית הסידור הנהגות של הרבי בשעת התפילה, למרות שהרבי אסר זאת בפירוש, ממניע שדבר זה ימנע מהחסידים ללמוד את הלכות התפילה כראוי ויסמכו על ההנהגות שבסידור.
  3. סדר התפילה - סדר התפילה והעימוד שונו ע"י ההוצאה החדשה. כגון בספירת העומר, שבמקום שיהיה בסוף הסידור (וידוע כמה וכמה טעמים בדבר) הוא נמצא לאחר תפילת מעריב.
  4. ניקוד - בסידורים החדשים ישנם בעיות בניקוד כאשר מעת לעת טעו המוציאים לאור בניקוד ושינו אותו בכמה מקומות בתפילה.

הצד השני

אך למרות הכל, רבות מחסידי חב"ד סוברים שאין בעיה בסידורים אלו למרות כל הסיבות. הם סוברים שהרבי לא אסר לקה"ת לעשות סידורים אלו, והם אף עוזרים מכיוון ה'הנהגות', העימוד החדש, וכיו"ב.