אם אינני טועה, כתב העת הראשון שיצא בהכרזת הקודש "יחי" על השער היה העיתון "ישראל שלנו" של שמואל שמואלי, כבר בחודש אייר בשנת תנש"א
קצת מוזר
זה קצת מוזר העסק הזה הרי יצחק יהודה הולצמן עזב את העיתון. אז איך הוא רשום בתור עורך של חדשות חב"ד?
עזב - לא ידעתי אני פשוט לא כ"כ מתמצא שם. חסיד חב"ד* הצטרפו למיזם כולל חב"ד* אידישעפדיה* הוא לא עזב, והוא משמש עד היום ככתב רק שלא באופן סידרתי
תמונה?
איזה תמונה להעלות לערך - לוגו, שער, מכתב הרבי?
- אבקש דעתכם. חסיד חב"ד* אידישעפדיה
שופר של הרבי
הצעתי לרשום בקצרה את המקור לביטוי, מבלי להיכנס למחקר עיוני בנושא. יהיה בזה מספיק כדי לבטא את ההסתייגות המתאימה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' באדר א' ה'תשע"א 01:47, 10 בפברואר 2011 (UTC)
- ככה יותר טוב? --שיע 02:35, 10 בפברואר 2011 (UTC)
- הייתי מוריד גם את המילים "ישנה טענה בלתי מוכחת" וכתוב בפשטות: "הרב הלפרין, מייסד העיתון, סיפר שהרבי אמר לו ביחידות שהעיתון הוא השופר שלי{מקור}". לדעתי, כך הוא תיאור העובדה לאשורה, מבלי להביע דעות מחקריות. מה דעתך? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' באדר א' ה'תשע"א 12:38, 10 בפברואר 2011 (UTC)
- צודק. אסור לערבב רגשות עם עובדות. עדיין אני חושב שחשוב לציין את העובדה, שהרעיון צץ רק לאחר ג' תמוז ופתיחת 'בית משיח'. לפחות בהערה. מה דעתך? --שיע 16:43, 11 בפברואר 2011 (UTC)
- הטוב ביותר הוא להיצמד לעובדות ולרשום "בשנת ??? כתב הרב הלפרין..." וכו'. ההיקשים והמשמעויות יהיו ברורים לכל מעין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' באדר א' ה'תשע"א 13:42, 13 בפברואר 2011 (UTC)
- צודק, אבל אני לא יודע באיזו שנה נכתבה הטענה לראשונה. --שיע 00:24, 17 בפברואר 2011 (UTC)
- בינתיים זה בסדר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ג באדר א' ה'תשע"א 02:48, 17 בפברואר 2011 (UTC)
- צודק, אבל אני לא יודע באיזו שנה נכתבה הטענה לראשונה. --שיע 00:24, 17 בפברואר 2011 (UTC)
- הטוב ביותר הוא להיצמד לעובדות ולרשום "בשנת ??? כתב הרב הלפרין..." וכו'. ההיקשים והמשמעויות יהיו ברורים לכל מעין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' באדר א' ה'תשע"א 13:42, 13 בפברואר 2011 (UTC)
- צודק. אסור לערבב רגשות עם עובדות. עדיין אני חושב שחשוב לציין את העובדה, שהרעיון צץ רק לאחר ג' תמוז ופתיחת 'בית משיח'. לפחות בהערה. מה דעתך? --שיע 16:43, 11 בפברואר 2011 (UTC)
- הייתי מוריד גם את המילים "ישנה טענה בלתי מוכחת" וכתוב בפשטות: "הרב הלפרין, מייסד העיתון, סיפר שהרבי אמר לו ביחידות שהעיתון הוא השופר שלי{מקור}". לדעתי, כך הוא תיאור העובדה לאשורה, מבלי להביע דעות מחקריות. מה דעתך? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ו' באדר א' ה'תשע"א 12:38, 10 בפברואר 2011 (UTC)
נר החמישי
אהרון דוב בעצמו הודה בפה מלא בזמנו אז שכל הסיפור של סוד הנר החמישי מצוץ ושהוא רצה לעורר את הקהל אחרי ג' תמוז, הוא אמר את זה מיד אחרי שפירסמו את הכתבה נגד הסיפור בבית משיח היום הוא כבר לא מודה בזה אבל יש עדים ששמעו ממנו שהוא המציא את זה. איך אפשר להאמין לו על ה"שופר" המסכן?! תתיעצו בחברי הועדה הרוחנית של החבדפדיה ונראה מה תהיה תגובתם??? -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- והיכן כתוב שמאמינים לו? --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג באייר ה'תשע"א, למניינם 12:43, 27 במאי 2011 (UTC)
אין לכם מה לעשות?
ורובא דרובא של הערך הוא במקום אובייקטיביות עוסק באם כן היה יחי ומתי ולמה ולטעמייהו ולשטתייהו אין לכ מה לעשות? פוליטיקה!!! יש נוחלין - שיחה 01:57, 29 במאי 2011 (UTC)
עדכון
מישהו פה שמע משהו על כך שהגליון הפסיק לצאת לאור? נראה שלא... -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
- א. אישית נמנעתי מלהוסיף זאת בשל ההיסטוריה ההפכפכה של העיתון, כאשר לא יוצא לאור מספר פעמים בשנה/שנים האחרונות. אני סבור שעדיף להוסיף אירועים לאנצקלופדיה רק לאחר שיש עליהם פרפסקטיבת זמן, מינימום חודש חודשיים. אחרת יכול להיות שתעדכן שהעיתון הפסיק לצאת ואחרי שבוע הוא כבר יוצא שוב, והעדכון הזריז יצא שכרו בהפסדו. ב. באמת כבר הגיע הזמן לעדכן. נשמח אם תעשה זאת. כפי שאתה וודאי יודע חב"דפדיה חופשית לא רק לקריאה, אלא גם לכתיבה ועריכה. --שיע 23:16, 26 בפברואר 2012 (IST)
מוסף 'קינדערלאך'
כפי שהתבקשתי בדף המשתמש שלי, הריני לפתוח דיון. ר' שייע שליט"א, מדוע ולמה להשמיט את העובדה שהוצאתו לאור של זה החלה מייד לאחר הפסקת הוצאתו לאור של זה. אפשר לנסח בצורה יותר מדוייקת, אבל מדוע לא לציין? 67.85.189.182 14:43, 5 בנובמבר 2013 (UTC)
- לפי ידעתי במקום ההוצאה לאור של תורתך שעשועי יצאה (על ידי צא"ח) ממתק לשבת ורק לאחר כחצי שנה (אולי יותר) הופיעה קינדערלאך --חיים - בכל יום שיבוא 16:15, 5 בנובמבר 2013 (UTC)
אולי אפשר לכתוב שקינדערלאך יצאה לאור בגלל שתורתך שעשועי הפסיק--אליהו - מלך המשיח כאן 16:23, 5 בנובמבר 2013 (UTC)
- אין שום קשר בין העיתונים, אלו שתי הוצאות שונות, כותבים שונים, מערכת שיווקית שונה, מנויים נפרדים, והם אפילו לא התחילו לצאת מיד עם הפסקתו ההו"ל של 'תורתך שעשועי'. העניין הוא, שפעמים רבות פרוייקט חדש, מנסה לנכס לעצמו וותק (כמו כל החנויות שכותבתו מאז 1890 וכדו'), רק שבמקרה זה עדיין לא הוצג ולו בדל של שמידע שיתמוך בכך שיש קשר בין העיתונים. --שיע • שיחה ב' בכסלו ה'תשע"ד 16:43, 5 בנובמבר 2013 (UTC)
- חוץ מהעובדה הבסיסית שאם היה קיים עיתון ילדים "מתון" באותו סגנון, עם אותו תוכן, המיועד לאותה רמה של ילדים, ועם סדר מדורים דומה להפליא, לא היתה שום סיבה להקמת העיתון. נשמע שלא ראית אף פעם מבפנים לא עיתון זה ולא עיתון זה. אני הייתי קורא מושבע של תו"ש ואני לא רואה שום חילוק בינו לבין קינדערלאך חוץ מאי אלו מתיחות פנים. 67.85.189.182 00:58, 15 בנובמבר 2013 (UTC)
- הנה ההצהרה ש'ממתק לשבת' הוא המחליף של 'תורתך' ואף יו"ל על ידי אותו צוות. לגבי הדימיון בין העיתונים, ואין זה מפתיע שעיתון אחד מעתיק מעיתון שי"ל לאור קודם לו, אין זה מפתיע גם שזו אותה רמה, בהתחשב בכך שמדובר באותו קהל יעד. הנקודות החשובות הם האם יש קשר מנהלתי בין העיתונים, אם כתב בית משיח עובר לכתוב עיתון חדש, זה לא הופך להיות ממשיכו של בית משיח. אך אם הנהלת בית משיח פותחת עיתון חדש, הוא ממשיכו של בית משיח. גם אם צוות הכותבים ימשיך לכתוב בעיתון אחר ויטען שהוא הממשיך. ק"ו כאן, שלא ההנהלה, לא המנויים ואף לא כל צוות הכותבים עברו לעיתון החדש. --שיע • שיחה ט"ז בכסלו ה'תשע"ד 14:49, 19 בנובמבר 2013 (UTC)
- חוץ מהעובדה הבסיסית שאם היה קיים עיתון ילדים "מתון" באותו סגנון, עם אותו תוכן, המיועד לאותה רמה של ילדים, ועם סדר מדורים דומה להפליא, לא היתה שום סיבה להקמת העיתון. נשמע שלא ראית אף פעם מבפנים לא עיתון זה ולא עיתון זה. אני הייתי קורא מושבע של תו"ש ואני לא רואה שום חילוק בינו לבין קינדערלאך חוץ מאי אלו מתיחות פנים. 67.85.189.182 00:58, 15 בנובמבר 2013 (UTC)
זרעו בחיים
אינני מבין אם אנו דוגלים בנצחיות חייו של נשיא דורנו, למה יש מידע על המוסף זרעו בחיים- שיצא לרגל יום הילולא, ק"ו ששמים תמונת שער (בקישור) ששם כתוב מפורש ביטויים הפוכים מחי וקיים..--מענדוש - שיחה 09:50, 30 באפריל 2014 (UTC)
מכתב מהרבי
לפנינו צילום ממכתב של הרבי לרגל הוצאתו לאור של גליון החמש מאות, מתאריך י' כסלו תשנ"ב (מספר חודשים לפני כ"ז אדר):
בפתח המכתב נכתב:
לכבוד מערכת "כפר חב"ד", שבועון חסידי חב"ד בארצנו הקדושה ת"ו,
הרבי סימן את המילים "שבועון חסידי חב"ד" ועשה סימון למחוק אותם.
בהמשך הרבי מחק גם את המילים "והובטחנו שדברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב ופועלים פעולתם".
ולסוף הרבי מחק את כל הקטע שבו נכתב:
ויזכו - כפתגם רבותינו נשיאינו - לבשר בעיתונם על ביאת משיח צדקנו, תיכף ומיד ממש.
בדיקה
ארכיון
יש היכן שהוא ארכיון הגליונות (יתכן שללא כי לא רוצים שידעו על ה'יחי'...) אשמח למידע בנושא --95.86.107.3 11:22, 20 באפריל 2020 (IST)