ב' באדר
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
- הבהרה: ערך זה עוסק גם בב' באדר א' וגם בב' באדר ב'
ב' באדר הוא היום השני בחודש אדר.
אירועים ביהדות
- תקס"ב (אדר ראשון) - רבי יום טוב (מהרי"ט) אלגאזי, הראשון לציון וראש ישיבת המקובלים בית אל בירושלים, נפטר.
- תשל"ז - רבי ישראל אלתר, האדמו"ר מגור ומחבר ספר 'בית ישראל', נפטר.
ימי חב"ד
אירועים
- תרצ"ח (אדר ראשון) - החל גל מעצרים בברית המועצות, בו נעצרו עשרות חסידים.
- תשע"ד (אדר שני) - התקיים בנתניה ערב ההשקה בו החל לפעול מיזם אופנועי הגאולה לפרסום בשורת הגאולה, ביוזמת שליח הרבי הרב מאיר צמח.
נולדו
- תש"ג (אדר ראשון) - הרב ישראל שמעון בקרמן, חסיד חב"ד מכפר חב"ד ומחברי צעירי אגודת חב"ד ארץ הקודש.
- תשי"ג - הרב שניאור זלמן גודמן, משלוחי הרבי לארץ הקודש ושליח באשדוד.
נפטרו
- תשמ"ו (אדר ראשון) - הרב משה פנחס כ"ץ, חבר אגודת חסידי חב"ד בארצות הברית וגבאי ראשי ב-770.
- תשע"ד (אדר שני) - ר' דניאל יצחק מוסקוביץ, שליח הרבי בשיקגו, אילנוי, וחבר ה'מרכז לעניני חינוך'.
- תשע"ד (אדר שני) - ר' לייב שיינר, שליח הרבי בבוסטון.
הפתגם היומי - ב' באדר א' - מלוח היום יום |
---|
רבינו הגדול - הזקן - סידר לפני אנשי-שלומינו העבודה במוח ולחפש את האמת, לבקר כל תנועה, שתהיה רק כפי האמת ובאה על ידי עבודה. ועבודה זו אינה כמו שטועים בזה טעות גמור לחשוב שצריך לפרק הרים ולשבר סלעים, איבערקערען די וועלט (= להפוך את העולם). האמת הגמור הוא, אשר כל עבודה ופועל, איזה שיהיו, בכוונה אמיתית די ומספיק: א ברכה בכוונה, דעם ווארט אין דאווענען כדבעי בהכנת הלב ובידיעה לפני מי אתה עומד, א פסוק חומש בידיעה שהוא דבר ה', א פסוק תהלים, ומידה טובה לקרב ליבו של חברו באהבה וחבה (= ברכה בכוונה, מילה זו בתפילה כדבעי בהכנת הלב ובידיעה לפני מי אתה עומד, פסוק חומש בידיעה שהוא דבר ה', פסוק תהלים ומידה טובה לקרב לבו של חברו באהבה וחיבה).
אמת הדבר, אשר בכדי להגיע לזה צריכים יגיעת רבה ועצומה, פשוט לערנען א רבוי און פארשטיין (= ללמוד בריבוי ולהבין) - כל אחד לפי ערכו - ואז ה' בעזרו שיהיה כפי האמת. |
הפתגם היומי - ב' באדר ב' - מלוח היום יום |
---|
הברכה צריכה לאיזה דבר שתאחז בו, וכמו המטר על שדה חרושה וזרועה, או היורה ומלקוש על תבואת השדה והכרם. אבל בשדה בור לא חרושה ולא זרועה, אין המטר יורה ומלקוש מביאים תועלת. |