שם הערך
אולי יש לדון בשם הערך. עד להחלטה, אני מקשר בערכים לכאן--בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 18:45, 10 ביוני 2013 (UTC)
- בעצם, נעשה את זה אחרי שתביעו את דעתכם והשם יהיה מוחלט.--בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 18:50, 10 ביוני 2013 (UTC)
- מה הבעיה בשם הנוכחי? מה האפשרויות הנוספות? • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' בתמוז ה'תשע"ג • 22:39, 10 ביוני 2013 (UTC)
- כדאי אולי לחשוב על שם שאנשים עשויים לחפש בגוגל. בכל אופן, אין לי רעיון. • שנוזעל - שיחה • ג' בתמוז ה'תשע"ג 04:08, 11 ביוני 2013 (UTC)
- אפשר גם משיח שבדור. הופ - יש כפילות --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ג' בתמוז ה'תשע"ג, למניינם 04:09, 11 ביוני 2013 (UTC)
- כדאי אולי לחשוב על שם שאנשים עשויים לחפש בגוגל. בכל אופן, אין לי רעיון. • שנוזעל - שיחה • ג' בתמוז ה'תשע"ג 04:08, 11 ביוני 2013 (UTC)
- מה הבעיה בשם הנוכחי? מה האפשרויות הנוספות? • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' בתמוז ה'תשע"ג • 22:39, 10 ביוני 2013 (UTC)
הוספת עניינים
- על פי חסידות עניינו של משיח הוא יחידה כך גם הראוי להיות משיח הוא נשיא הדור (נשיא תורת החסידות דווקא) (משיחות הרבי)
- המשיח פועל כבר בזמן הגלות 'לפני התגלותו' - מוכח משיחותיו של הרבי.
- מקום שהותו ציטוט ממלך המשיח:
זיהוי המשיח
ביאורים ותכונות שונות נאמרו על האיש שראוי להיות משיח. בגמרא[1] מובאים דברי רב זירא שזיהה את זהותו של המשיח[2] באומרו שאילו המשיח מין החיים הרי הוא רבי יהודה הנשיא ואילו מין המתים הוא דניאל. בסיבת הזיהוי ביאורים שונים יש אומרים א. סבלו של רבי וחסידותו.[3] ב.שלטונו בזמן הגלות המעידים על תכונת מלכותו.[4] ועל פי זה בכל דור היה משוער בקרב אנשי הדור מיהו הראוי להיות משיח בדורם -[5].
הרבי מבאר[6] שנשיא הדור (הנשיא של תורת החסידות[דרושה הבהרה][7]) הוא המשיח שבדור[דרושה הבהרה].
מקום שהותו
בהיותו בגלות, נמצא מלך המשיח בפתחה של רומי[8], שם הוא ממתין לגאול את ישראל.
האברבנאל מבאר[9] שהפסוק "הנה מלכך יבוא לך" מוכיח שהמשיח יבוא מחוץ לארץ, וכך מפרש בזוהר[10] "מכיוון שעד עתה אינו במקומו אלא בנכר".
הרבי הזכיר פעמים רבות את העובדה שמקומו של המשיח קודם שגואל את ישראל הוא בחוץ לארץ. לדוגמה[11]: "...שמשיח יבוא מחוץ לארץ, יחד עם רוב מנין ורוב בנין של בני ישראל שנמצאים בחוץ לארץ..." --הנחה - שיחה 17:54, 22 ביולי 2015 (UTC)
הערות שוליים
- ↑ סנהדרין צח ב
- ↑ ראה שרש"י שם שני ביאורים לביאור אחד זיהה אותם כמשיח לביאור השני לא בא לתת זיהוי אלא לומר שמעלותיו של המשיח הוא כאנשים אלו.
- ↑ רש"י שם
- ↑ מהרש"א שם וראה לעיל "מלכותו בגלות"
- ↑ 'שדי חמד' - פאת השדה, מערכת הא' כלל ע'.
- ↑ ספר השיחות תשנ"ב חלק ב' עמ' 470.
- ↑ ספר השיחות תשנ"ב חלק ב' עמ' 472.
- ↑ מס' סנהדרין?.
- ↑ ישועות משיחו עיון ראשון פרק ג'
- ↑ ח"ג, ס"ט, א'
- ↑ שיחת י"ט כסלו ה'תשט"ז, בלתי מוגה