בית החיים
בית החיים (נקרא גם בשם 'בית עלמין' או 'בית הקברות') הוא מקום אשר בו קוברים את הנפטרים.
הסיבה לכינוי 'בית החיים' תוך שימוש בלשון
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין סגי נהור הוא בכדי שלא לומר מילים שליליות.
אוהל
ערך מורחב – אוהל (קבר הצדיק) |
אוהל הינו מבנה שהוקם במקום קבורת צדיק. מטרת האוהל היא הגנה על האנשים שמגיעים לקבר הצדיק מפני פגעי מזג האויר.
ציון
הקבר כשלעצמו נקרא "ציון", כלומר, לציין שכאן קבור צדיק זה[1].
אוהל הבעל שם טוב
נמצא במזיבוז, בתוך מבנה אשר מסביבו נמצאים עוד מתלמידיו, לא ידועים שמות כולם. מחוץ למבנה ישנם עוד קברים של תלמידיו.
בשנים האחרונות הוקם בצידו מספר מבנים ובמרכזם מבנה ראשי עם חדר אוכל כשר, מקוה ואולם תפילה על ידי עמותת באהלי צדיקים.
אוהל המגיד ממעזריטש
נמצא באמצע בית החיים באניפולי נטמן כשלצידיו שני תלמידיו תושבי העיר - רבי זושא מאניפולי ורבי יהודה לייב הכהן (אשר שניהם גם חתומים על ההסכמות לתניא).
אוהל האדמו"ר הזקן
נמצא בעיר האדיטש באמצע בית החיים על שפת נהר, הוקם ע"י האדמו"ר האמצעי עם חדר לבית כנסת צמוד, כיום שופץ המקום ונבנה מעל בית החיים מבנה מרכזי של הכנסת אורחים ע"י הר' מנחם מענדל דייטש. כמו כן ישנם עוד מבנים בעיר השייכים ל"הכנסת אורחים - האדיטש".
אוהל האדמו"ר האמצעי
נמצא בבית החיים בניעז'ין.
אוהל הצמח צדק ואדמו"ר המהר"ש (והרבנית רבקה)
נמצא בבית החיים בליובאוויטש, קבורים הם א' על יד השני.
מבחוץ נמצא קברה של הרבנית רבקה נקברה ע"פ הוראת כ"ק אדמו"ר הריי"צ ולאחר מכן הסכים ע"י האדמו"ר הרש"ב.
אוהל הרבניות
נמצא בליובאוויטש, ובו קבורות הרבניות הצדקניות: מרת סטערנא (אשת האדמו"ר הזקן), מרת שיינא (אשת האדמו"ר האמצעי) ומרת חיה מושקא (אשת הצמח צדק).
אוהל הרבי הריי"צ
נמצא בבית החיים מונטיפיורי אשר בקווינס (שכונה בפאתי נ.י.) במרכז חלקת חב"ד.
ערך מורחב – אוהל הרבי הריי"צ |
תחיית המתים
שיקום בתי קברות עתיקים
שיפוץ אוהלי רבותינו נשיאינו
ערך מורחב – שיפוץ אוהלי רבותינו נשיאינו |
קבורה בקומות
חלקות חב"ד
בכמה בתי חיים ברחבי העולם ישנן חלקות חב"ד:
- ניו יורק - חלקת אגו"ח, בבית החיים על שם מונטיפיורי ברובע קווינס שבניו יורק, בסמיכות מקום לאוהל הרבי הריי"צ. (החלקה מחולקת לנשים וגברים).
- ירושלים - חלקת חב"ד בבית החיים בהר הזיתים.
- צפת.
- חברון - חלקת כולל חב"ד.
הערות שוליים
- ↑ יתכן ששם זה רומז לכך שהצדיק אינו יותר מ"סימן בעולם" לאלוקות, וכפי שאמר רשב"י על עצמו[דרוש מקור: נדרש מקור גם לדברי רשב"י וגם לעצם הפירוש]