צריך עיון

עכשיו אני שם לב שיש לעיין קצת איך לתווך את הביאור שהוספתי עכשיו (מלקו"ש חכ"ג יב-יג תמוז), עם הביאור המובא בערך (בפרק 'ההבדל בין ההשגחה על ישראל ושאר העולם', מלקו"ש ח"ל וישלח).

בטוחני שלהרה"ג הנחה יהיה מה לומר בעניין. -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:56, י"ז בתמוז ה'תשע"ז

עד שיענה הרב הנ"ל. הרי הלקו"ש חכ"ג הובא בח"ל שם. ופשוט לכא' שחכ"ג בא לבטא העקרון: שכל פרט נוגע וממילא השגחה על כל פרט (שזה חידוש הבעש"ט) והביארו בח"ךל בהערה מוסיף שבתוך זה גופא יש חילוק דרגות בהתאם למשמעות הפרט כנ"ל. חכם באשי - שיחה 14:03, 11 ביולי 2017 (UTC)
יישר כח על המענה!
לא שמתי לב שמביא שם מחכ"ג. ועדיין קשה לי להבין ההתאמה ביניהם, ולכאורה גם זו הכוונה בכך שמביאו בלשון "ולהעיר ג"כ ממשנ"ת בלקו"ש חכ"ג" - שזו משמעות של סתירה מסויימת. כי אין לומר שבחכ"ג כל החידוש הוא רק שיש השגחה על כל פרט (שזהו פשט דברי הבעש"ט ולא ביאור הרבי), אלא החידוש שם הוא שבכל פרט יש השגחה מיוחדת, מבלי הבט על מדרגתו, כי כל פרט איזה שיהיה נוגע לכוונה העליונה באותה מידה.
אם נאמר שגם ע"פ הביאור דחכ"ג יש חילוקי דרגות, יפול כל הביאור שם - שהרבי הריי"צ קיבל מזה כח למאסר, כיון שזה עורר אותו לכך שגם במאסר יש אלוקות כמו בגאולה.
והערה לסיום לחכם באשי, אם כבר נפגשתי עם כבודו לאחר הפסקה ארוכה - הריני לבקשך להסתובב קצת ימינה ושמאלה כאן באתר, להפנים עד כמה המצב קשה ועד כמה חב"דפדיה זקוקה ליהודים עם ראש על הכתפיים, ואז לנסות להגיע לכאן יותר... -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 15:54, י"ז בתמוז ה'תשע"ז
חזרה לדף "השגחה פרטית".