שיחת משתמש:חיים נהר
בדף שיחה זה אשמח להיות לאחיעזר ואחיסמך לכל המעוניין ובכל נושא שהוא.
למען הסדר הטוב, כיתבו רק בתחתית הדף או לחצו כאן לנושא חדש. |
ארכיון דף השיחה שלי
גודל דף זה 17.89 קילובייט
דפי ארכיון:
|
מחיקת התמונות ההמונית
בעקבות מחית התמונות ההמונית שביצעת, נותרו עשרות ערכים חשובים ללא תמונה. כך לדוגמא נתקלתי בדף של אדמו"ר הריי"צ, שם נמחקה התמונה העליונה בראשית הדף. אם יש לך כח ואפשרות, אולי כדאי לעבור שוב על כל הערכים שהיו מקושרים לתמונות שנמחקו, ולבדוק אם יש תמונה אחרת להכניס במקומם. זוננשיין - שיחה 19:52, 4 במרץ 2013 (IST)
- תוכל לעשות זאת בעצמך. ראה עזרה:העלאת תמונות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג באדר ה'תשע"ג 08:32, 5 במרץ 2013 (IST)
מקור השם של הרוגוצ'ובר
בערך על הרוגוצ'ובר כתבת שנוסף לו השם 'חיים', והמקור לכך - גליון התמים. (ההערה הראשונה בערך). חיפשתי ולא מצאתי את זה בגליונות, אשמח אם תפנה אותי למקור המדוייק כדי שאוכל לציין זאת. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' בניסן ה'תשע"ג • 01:34, 20 במרץ 2013 (IST)
- איני יודע מקור מדוייק. הסתמכתי על הדיון בדף השיחה. עיי"ש. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' בניסן ה'תשע"ג 10:08, 20 במרץ 2013 (IST)
- ובכן, ראיתי את הדיון בדף השיחה ומממש לא השתכנעתי. עשיתי חיפוש מדוקדק בגליונות גם על השם 'רוגוצ'ובר' וגם על השם 'רוזין' ולא מצאתי מאומה. מי שכתב את ה'מקור' הזה הוא משתמש אנונימי, שלא מופרך בעיני שרצה לנסות את מידת מהימנותה של חב"דפדיה וכיוצא בזה. לעניות דעתי, כל עוד ואין מקור מוסמך, ולא מצאנו את זה כתוב בשום מקום - יש למחוק. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' בניסן ה'תשע"ג • 13:23, 20 במרץ 2013 (IST)
- בזמנו לא התרשמתי מהאנונימי כעוין. בכל מקרה, נסה לחפש "רוזי'ן" או "מכירת חמץ". מסכים אני לעניות דעתך וזהו עקרון יסוד חשוב מדרגה ראשונה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' בניסן ה'תשע"ג 13:29, 20 במרץ 2013 (IST)
- חיפשתי. לא נמצא. אני מוחק עד שמישהו יביא הוכחה יותר מוצקה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' בניסן ה'תשע"ג • 13:43, 20 במרץ 2013 (IST)
- למניעת איבוד מידע, גם המוטל בספק - מומלץ לפרט המחיקה והנימוק בדף השיחה של הערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' בניסן ה'תשע"ג 13:55, 20 במרץ 2013 (IST)
- חיפשתי. לא נמצא. אני מוחק עד שמישהו יביא הוכחה יותר מוצקה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' בניסן ה'תשע"ג • 13:43, 20 במרץ 2013 (IST)
- בזמנו לא התרשמתי מהאנונימי כעוין. בכל מקרה, נסה לחפש "רוזי'ן" או "מכירת חמץ". מסכים אני לעניות דעתך וזהו עקרון יסוד חשוב מדרגה ראשונה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' בניסן ה'תשע"ג 13:29, 20 במרץ 2013 (IST)
- ובכן, ראיתי את הדיון בדף השיחה ומממש לא השתכנעתי. עשיתי חיפוש מדוקדק בגליונות גם על השם 'רוגוצ'ובר' וגם על השם 'רוזין' ולא מצאתי מאומה. מי שכתב את ה'מקור' הזה הוא משתמש אנונימי, שלא מופרך בעיני שרצה לנסות את מידת מהימנותה של חב"דפדיה וכיוצא בזה. לעניות דעתי, כל עוד ואין מקור מוסמך, ולא מצאנו את זה כתוב בשום מקום - יש למחוק. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' בניסן ה'תשע"ג • 13:23, 20 במרץ 2013 (IST)
בקשה לשינוי שם ערך
את שם הערך "אומן" יש לשנות לכתיב הנכון "אמן", נערך על כך דיון בדף השיחה שם ולא היו מתנגדים. תודה.--יוסי ג - שיחה 14:34, 20 במרץ 2013 (IST)
- התייחסתי שם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' בניסן ה'תשע"ג 15:48, 20 במרץ 2013 (IST)
דפוסי ליקוטי שיחות
בדף השיחה מתקיים דיון למחיקת הערך אותו אתה יצרת, מבקשים את תגובתך-דעתך. ר'ובן - שיחה 13:01, 5 באפריל 2013 (IDT)
- האמת שלא יצרתי את הערך, רק העברתי לשם את המידע מהערך "ליקוטי שיחות". לגוף הדיון, צריך לחשוב האם ישנו למידע ערך אנציקלופדי ואולי אפשר לסגננו קצת שונה וכו'. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בניסן ה'תשע"ג 22:01, 6 באפריל 2013 (IDT)
יבאר לי רבינו
מדוע בחרת לקשר את כל האפשרויות של 'ספר החקירה - דרך אמונה" לאדמו"ר הריי"צ? מילא לאדמו"ר הצמח צדק, אבל לקשר את כל האפשרויות לאדמו"ר הריי"צ?! - איך קורה כזה דבר... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ל' בניסן ה'תשע"ג • 02:02, 10 באפריל 2013 (IDT)
- טעות דמוכח. כנראה נעשה ב"הדבק" שגוי. אין לי הסבר אחר. תודה על שימת הלב והתיקון. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בניסן ה'תשע"ג 08:05, 10 באפריל 2013 (IDT)
איך נהוג לציין קרדיט?
ראיתי בערך על עוזיאל חזנוב שהקרדיט מצויין בצורה מאוד מודגשת. לפי מה שידוע לי, את הקרדיט מציינים בדף השיחה, ואילו בגוף הערך רק מציינים ל'לקריאה נוספת' או ב'קישורים חיצוניים'. אשמח להבהרה בנושא. ואם תשאל למה אני שואל דוקא אותך, כי בדף השיחה שלי כתוב שתשמח לענות לי בכל הזדמנות... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ל' בניסן ה'תשע"ג • 16:38, 10 באפריל 2013 (IDT)
- לרוב מספיק לציין בתקציר העריכה. מידע מ"בית משיח", "חב"ד אינפו" ו"חב"ד בישראל" - אפילו זה לא צריך, אך בכל זאת נהוג לציין מפאת כבוד. הציון ב"לקריאה נוספת" הוא כאשר במקור ישנו הרחבה של מידע חיוני שאין מקומו באנציקלופדיה (כמו סיפורים וכו'). אכן, אני שמח לענות וזה מופיע גם בדף המשתמש שלי. רק לדייק "בכל המצטרך" לא "בכל הזדמנות". --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באייר ה'תשע"ג 10:19, 11 באפריל 2013 (IDT)
- סליחה על הטעות המהותי. רק שאשמח להבהרה נוספת מהבלשן המרכזי של חב"דפדיה מה ההבדל המהותי בין "בכל המצטרך" לבין "בכל הזדמנות. • זוננשיין - תמיד בשמחה • א' באייר ה'תשע"ג • 14:06, 11 באפריל 2013 (IDT)
- א. אתה מתנצל לפני שהבנת? (כל הכבוד..). ב. "טעות מהותית" ('טעות' נקבה) ולא "טעות מהותי". ג. הטעות היא לא מהותית. ד. 'מצטרך' מתייחס לצורך. 'הזדמנות' מתייחס לזמן. הוי אומר: אני שמח לענות לכל צורך, אך איני מתחייב שתמיד תהיה לי ההזדמנות לענות. למשל, עכשיו מתשובתי המפורטת אתה יכול להבין שההזדמנות קיימת. בפעם אחרת, כשלא תהיה תשובה או שתהיה קצרה, תבין שאין הזדמנות או שהיא באה בקושי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באייר ה'תשע"ג 14:17, 11 באפריל 2013 (IDT)
- א. אכן. ב. טעות הקלדה. ד. לא חשבתי אחרת... • זוננשיין - תמיד בשמחה • א' באייר ה'תשע"ג • 17:03, 11 באפריל 2013 (IDT)
- א. אתה מתנצל לפני שהבנת? (כל הכבוד..). ב. "טעות מהותית" ('טעות' נקבה) ולא "טעות מהותי". ג. הטעות היא לא מהותית. ד. 'מצטרך' מתייחס לצורך. 'הזדמנות' מתייחס לזמן. הוי אומר: אני שמח לענות לכל צורך, אך איני מתחייב שתמיד תהיה לי ההזדמנות לענות. למשל, עכשיו מתשובתי המפורטת אתה יכול להבין שההזדמנות קיימת. בפעם אחרת, כשלא תהיה תשובה או שתהיה קצרה, תבין שאין הזדמנות או שהיא באה בקושי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באייר ה'תשע"ג 14:17, 11 באפריל 2013 (IDT)
- סליחה על הטעות המהותי. רק שאשמח להבהרה נוספת מהבלשן המרכזי של חב"דפדיה מה ההבדל המהותי בין "בכל המצטרך" לבין "בכל הזדמנות. • זוננשיין - תמיד בשמחה • א' באייר ה'תשע"ג • 14:06, 11 באפריל 2013 (IDT)
פרי הארץ
יש לי את הספר מהדורה ראשונה רציתי לדעת כמה זה שוה אם יש לך מושג תענה לי בבקשה למייל shkleinman@gmail.com
איזו התרגשות!
ממש מוחים דמעה... ברוכים השבים, ומקווים ליותר. • שנוזעל - שיחה • כ"ב בתמוז ה'תשע"ג 20:33, 30 ביוני 2013 (UTC)
- למרות ההתכתבות באימייל, והמסקנא שכל משפט בסגנון זה רק עלול לגרום לך להתנזר יותר, אני מצטרף לדברי שנוזל... • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ב בתמוז ה'תשע"ג • 22:16, 30 ביוני 2013 (UTC)
- הבכייה היא בהקשר לשלושת השבועות?... בכל מקרה חזרתי לרגע אחר שפגשתי את שימעל'ה ונתתי דעתי שלעסקן כמותו מגיע ערך מכובד. אך דא עקא שקפצו עלי רוגזם של עיסוקים אחרים וכבודו של שימעל'ה ימתין עד שאתפנה, עימו הסליחה... --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ג בתמוז ה'תשע"ג 20:22, 1 ביולי 2013 (UTC)
בקשה אישית
אני יודע שאין לך הרבה זמן, אך לא אמנע מלבקש את עזרתך לערך הרבי כמלך המשיח על מנת להצעידו לערך מלא ואיכותי עד לערך מומלץ. השקעתי הרבה באסיפת החומרים והמקורות מפני חשיבות הרבה שיש בערך זה, אולם יש עדיין הרבה עבודה בעיקר בניסוח יותר אנציקלופדי ולמחוק את המיותר. תודה! --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 21:46, 5 ביולי 2013 (UTC)
- זהו אחד הערכים המורכבים והקשים ביותר לכתיבה. כבר בפיסקה הראשונה צריך להכריע האם הרבי מוגדר, מוכר או שנפסק עליו שהינו מלך המשיח. נוסף על כך, היות שהערך מורכב מהרבה הנחות יסוד, צריך קודם לכתוב את הערכים שעוסקים באותם הנחות ורק אחר כך להשקיע בערך המסכם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ט בתמוז ה'תשע"ג 08:21, 7 ביולי 2013 (UTC)
- אם תוכל קצת לפרט, מה בדיוק צריך להרחיב ואם תוכל גם קצת לעזור--בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 16:47, 7 ביולי 2013 (UTC)
- זהו שזה הרבה מאוד, הרבה מעבר לאפשרי. לכן הצעתי להתחיל קודם בערכים המרכיבים ולאט-לאט לבנות מרחב ערכים מהם יהיה ניתן לבסס את הערך החשוב עליו אתה מדבר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באב ה'תשע"ג 11:36, 8 ביולי 2013 (UTC)
- הערך כבר קיים, והוא נפלא. אם נתחיל קודם לבנות את הערכים הבסיסיים ורק אחר כך נתקדם, נשאר לנצח איפה שאנחנו עכשיו. ואם תרצה, הערך הזה הוא גם סוג של בסיסי שעליו בנויים הרבה אחרים. אז לפי מה קובעים? פשוט מאוד, עושים מה שבא. • שנוזעל - שיחה • א' באב ה'תשע"ג 13:30, 8 ביולי 2013 (UTC)
- שנוזעל, "נפלא" שווה ל"ערך מלא ואיכותי" או לא? אם כן, הרי שאתה חולק על יצחק וצריך לתאם עמדות. אם לא, מה ההבדל ביניהם ולאן אנו שואפים? לא הבנתי למה בניית הערכים הבסיסיים תחילה, תשאיר אותך לנצח איפה שאתה עכשיו. גם לא הבנתי איך הערך הזה הוא "סוג של בסיסי שעליו בנויים הרבה אחרים" וממילא גם לא את המסקנה מהנחת היסוד הלזו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באב ה'תשע"ג 13:41, 8 ביולי 2013 (UTC)
- אנחנו חוזרים שוב ושוב לאותו דיון. עדיין אין לנו מספיק כח אדם בשביל לכבוש את היעד שאנחנו רוצים. כל צעד וכל התקדמות שווה לנו, ואם בינתיים יש לנו ביד רק את אל"ף, כי אין לנו את הכלים להעביר את האות ב' - אז נתחיל עם האות אל"ף. אין מה לעשות, כרגע הערך הזה מספיק מכובד בשביל להריץ אותו כמו שהוא, אם כי ללא ספק כולם מסכימים שאפשר לשפר ולהרחיב עוד ועוד. • זוננשיין - תמיד בשמחה • א' באב ה'תשע"ג • 13:45, 8 ביולי 2013 (UTC)
- אם "אין מספיק כוח אדם בשביל לכבוש את היעד" למה הניסיון "להריץ" ערכים? לא עדיף להמשיך לכתוב ערכים אל"פים? מצד שני יכול להיות שאתה מעדיף לקדם צעדים בערך אחד ספציפי. מצויין. גישה מקובלת. אני רואה את הדברים קצת אחרת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באב ה'תשע"ג 13:49, 8 ביולי 2013 (UTC)
- לפעמים הדובר שלי עושה עבודה טובה... • שנוזעל - שיחה • א' באב ה'תשע"ג 13:50, 8 ביולי 2013 (UTC)
- אני באופן אישי לא התחלתי בכתיבת ערכים מסוג זה כי שיערתי שלא אצליח להגיע לתוצאה מושלמת ומקיפה, אבל אני דוגל בכך שכל אחד עושה את מה שהוא נהנה ממנו, ומשקיע במה שחשוב בעיניו, והיות שיש כאן משתמש מסור שהשקיע שעות רבות בערך חשוב, אני מתנגד לכל משפט/תגובה שמורידה לו את המורל... • זוננשיין - תמיד בשמחה • א' באב ה'תשע"ג • 13:53, 8 ביולי 2013 (UTC)
- לפעמים הדובר שלי עושה עבודה טובה... • שנוזעל - שיחה • א' באב ה'תשע"ג 13:50, 8 ביולי 2013 (UTC)
- אם "אין מספיק כוח אדם בשביל לכבוש את היעד" למה הניסיון "להריץ" ערכים? לא עדיף להמשיך לכתוב ערכים אל"פים? מצד שני יכול להיות שאתה מעדיף לקדם צעדים בערך אחד ספציפי. מצויין. גישה מקובלת. אני רואה את הדברים קצת אחרת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באב ה'תשע"ג 13:49, 8 ביולי 2013 (UTC)
- אנחנו חוזרים שוב ושוב לאותו דיון. עדיין אין לנו מספיק כח אדם בשביל לכבוש את היעד שאנחנו רוצים. כל צעד וכל התקדמות שווה לנו, ואם בינתיים יש לנו ביד רק את אל"ף, כי אין לנו את הכלים להעביר את האות ב' - אז נתחיל עם האות אל"ף. אין מה לעשות, כרגע הערך הזה מספיק מכובד בשביל להריץ אותו כמו שהוא, אם כי ללא ספק כולם מסכימים שאפשר לשפר ולהרחיב עוד ועוד. • זוננשיין - תמיד בשמחה • א' באב ה'תשע"ג • 13:45, 8 ביולי 2013 (UTC)
- שנוזעל, "נפלא" שווה ל"ערך מלא ואיכותי" או לא? אם כן, הרי שאתה חולק על יצחק וצריך לתאם עמדות. אם לא, מה ההבדל ביניהם ולאן אנו שואפים? לא הבנתי למה בניית הערכים הבסיסיים תחילה, תשאיר אותך לנצח איפה שאתה עכשיו. גם לא הבנתי איך הערך הזה הוא "סוג של בסיסי שעליו בנויים הרבה אחרים" וממילא גם לא את המסקנה מהנחת היסוד הלזו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באב ה'תשע"ג 13:41, 8 ביולי 2013 (UTC)
- הערך כבר קיים, והוא נפלא. אם נתחיל קודם לבנות את הערכים הבסיסיים ורק אחר כך נתקדם, נשאר לנצח איפה שאנחנו עכשיו. ואם תרצה, הערך הזה הוא גם סוג של בסיסי שעליו בנויים הרבה אחרים. אז לפי מה קובעים? פשוט מאוד, עושים מה שבא. • שנוזעל - שיחה • א' באב ה'תשע"ג 13:30, 8 ביולי 2013 (UTC)
- זהו שזה הרבה מאוד, הרבה מעבר לאפשרי. לכן הצעתי להתחיל קודם בערכים המרכיבים ולאט-לאט לבנות מרחב ערכים מהם יהיה ניתן לבסס את הערך החשוב עליו אתה מדבר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' באב ה'תשע"ג 11:36, 8 ביולי 2013 (UTC)
- אם תוכל קצת לפרט, מה בדיוק צריך להרחיב ואם תוכל גם קצת לעזור--בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 16:47, 7 ביולי 2013 (UTC)