שיחה:תש"י
חסיד, שם הערך צריך להיות עקרוני ובעברית, כדי שאנשים ימצאו וכו' וכו' כמדובר פעמים רבות. בגוף הערך ניתן לציין את השם כפי שהרבי כינה אותו ולהסביר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:49, 7 ביוני 2010 (UTC)
- מדוע? לעניות-דעתי צריך להיות כפי שמלך המשיח כינה ראה תנש"א, תשד"מ, עטר"ת ועוד. וראה הסכמתך לעניין בשיחה:עטר"ת. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- חסיד יקר, באותו דף שיחה, אין הסכמה של חיים, כי אם להפניה בלבד... --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ו בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 05:15, 8 ביוני 2010 (UTC)
- הוא כותב במפורש "נראה שכדאי לשנות". ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- חסיד יקר, באותו דף שיחה, אין הסכמה של חיים, כי אם להפניה בלבד... --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ו בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 05:15, 8 ביוני 2010 (UTC)
- אתה צודק. לא חשבתי על כך שהשורות האלו נכתבו כשהערך היה עדיין במצבו הקודם - "תרע"ט". --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ו בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 05:24, 8 ביוני 2010 (UTC)
- אז טרם התוודעתי למשמעות של החיפושים בגוגל, בנוגע לקריאת כותרת הדף. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:11, 8 ביוני 2010 (UTC)
- וזה מזחיר אותנו לוויכוח הישן: לדעתי חב"דפדיה היא קודם-כל חב"ד ורק לאח"ז אנצקלופדי'. וע"כ ראשית כל אנו חסידים, ורק לאח"ז מתחשבים בגוגל ושאר מרעין בישין. דעותינו ידועות ומוכרות. מה דעת שמואל מונקעס בנושא? ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- נכון ללא ספק. אך לאו דווקא ששם הערך זה המקום בו מתבטא חב"דיותינו. אולי אדרבה, שם הערך הוא עניין טכני ('שם' בעלמא, עניין חיצוני כידוע בחסידות, ששיך לזולת ובמקרה שלנו, זולת שמדבר, כותב ומחפש בעברית). תוכן וגוף הערך, הוא המקום בו עלינו לבטא את חב"דיותנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:42, 8 ביוני 2010 (UTC)
- כידוע בחסידות ישנם שני זוויות הסתכלות לעניין ה'שם'. אני נוקט בגישתי ע"פ המבואר דהשם הוא תכלית העניין, ומרמז עליו. כפי שמבאר הרבי ריבוי פעמים בלקו"ש כי שם הפרשי' רומז על תוכנה והוא מדוויק להפליא (להזכירכם: אבותינו במצריים נגאלו כיוון שלא שינו את שמם!), כך גם כאן חב"דיותינו מתבטאת ב'שם', שהוא "הגדרת התוכן והמהות' של הערך. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לשנות את הכתיב של השם, זה לא נקרא "שינו את שמם". נראה לי שכדאי שנחליט שהמילים הראשונות של הערך (המודגשות) הם השם האמיתי של הערך ושם הדף, הוא רק עניין טכני וכך יגיעו אלינו יותר אנשים וילמדו לשמור על שמם המקורי כדי שנצא מהר ממצרים (ע"ד ה"טנק" שהוא שינוי ע"פ גדרי העולם ומושך אנשים, וכאשר הם עולים, הם רואים שזה בעצם בית חב"ד נייד וכיו"ב). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:03, 8 ביוני 2010 (UTC)
- נמחקה תשובתי עקב התקלה, ועיקרה: חיים שכנע אותי חלקית, ואחכה לדעות נוספות. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- מוצאת חן בעיני תשובתו הלמדנית של חיים, ולכאורה הוא צודק. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ז בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 23:19, 9 ביוני 2010 (UTC)
- מצטרף לחיים, אני נותן ערך עליון להפצת המעינות ואם ע"י זה ששם הערך יהיה תש"י יגיעו אליו יותר אנשים, כדאי לשנות מהסגנון הפנים חב"די. בנוגע לוויכוח הישן של חיים וחסיד: -לענ"ד- וודאי שהמטרה, התכלית, והעיקר זה ה'חב"ד' שב'פדיה'. אך אנחנו כאן בשביל לתת את חב"ד החוצה, וכמו ששליח מעביר למקורבים שלו את המסרים העמוקים ביותר בשפה שלהם, כך גם בנדו"ד. --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 12:16, 29 ביוני 2010 (UTC)
- את דעתי כבר הבעתי והיא נמחקה, כזכור, נהניתי מהסברו של חיים על ה'שם' ואני מצטרף אליו. בנוגע ל-28, יש להאריך בזה ואכ"מ. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לסיכום, כולם בעד לשנות את שם הערך, לא? --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 10:36, 6 ביולי 2010 (UTC)
- כך משמע. נאריך בעניין באולם ההתוועדויות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:55, 6 ביולי 2010 (UTC)
- לסיכום, כולם בעד לשנות את שם הערך, לא? --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 10:36, 6 ביולי 2010 (UTC)
- מוצאת חן בעיני תשובתו הלמדנית של חיים, ולכאורה הוא צודק. --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ז בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 23:19, 9 ביוני 2010 (UTC)
- נמחקה תשובתי עקב התקלה, ועיקרה: חיים שכנע אותי חלקית, ואחכה לדעות נוספות. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- לשנות את הכתיב של השם, זה לא נקרא "שינו את שמם". נראה לי שכדאי שנחליט שהמילים הראשונות של הערך (המודגשות) הם השם האמיתי של הערך ושם הדף, הוא רק עניין טכני וכך יגיעו אלינו יותר אנשים וילמדו לשמור על שמם המקורי כדי שנצא מהר ממצרים (ע"ד ה"טנק" שהוא שינוי ע"פ גדרי העולם ומושך אנשים, וכאשר הם עולים, הם רואים שזה בעצם בית חב"ד נייד וכיו"ב). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 20:03, 8 ביוני 2010 (UTC)
- כידוע בחסידות ישנם שני זוויות הסתכלות לעניין ה'שם'. אני נוקט בגישתי ע"פ המבואר דהשם הוא תכלית העניין, ומרמז עליו. כפי שמבאר הרבי ריבוי פעמים בלקו"ש כי שם הפרשי' רומז על תוכנה והוא מדוויק להפליא (להזכירכם: אבותינו במצריים נגאלו כיוון שלא שינו את שמם!), כך גם כאן חב"דיותינו מתבטאת ב'שם', שהוא "הגדרת התוכן והמהות' של הערך. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- נכון ללא ספק. אך לאו דווקא ששם הערך זה המקום בו מתבטא חב"דיותינו. אולי אדרבה, שם הערך הוא עניין טכני ('שם' בעלמא, עניין חיצוני כידוע בחסידות, ששיך לזולת ובמקרה שלנו, זולת שמדבר, כותב ומחפש בעברית). תוכן וגוף הערך, הוא המקום בו עלינו לבטא את חב"דיותנו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 19:42, 8 ביוני 2010 (UTC)
- וזה מזחיר אותנו לוויכוח הישן: לדעתי חב"דפדיה היא קודם-כל חב"ד ורק לאח"ז אנצקלופדי'. וע"כ ראשית כל אנו חסידים, ורק לאח"ז מתחשבים בגוגל ושאר מרעין בישין. דעותינו ידועות ומוכרות. מה דעת שמואל מונקעס בנושא? ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- אז טרם התוודעתי למשמעות של החיפושים בגוגל, בנוגע לקריאת כותרת הדף. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:11, 8 ביוני 2010 (UTC)
בה
הערה קטנה לדברי חיים נהר ( עדיין איתנו בחבדפיה ? ) העניין שהשם הוא המהות כתוב כבר בשער היחוד והאמונה ספא וודאי לא אשתמטתיה אלא איידי דאתיא לי מנשיד דור השביעי חביבא ליה זלדגן - שיחה, 12:14, י"ב בשבט, ה'תשפ"ד 12:14, 22 בינואר 2024 (UTC)