שיחת תבנית:אחרונים
כמדומני שהמהר"ם מלובלין גם שייך לכאן, הוא היה רבם של השל"ה ואביו של הש"ך... גם צריך לדון אם להכניס מקובלים כמו השל"ה, הרמ"ק והאריז"ל? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח 18:13, ז' באב, ה'תש"ף
- חלוקת קונטרסים - מה דעתך בנידון??? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 19:43, ח' באב, ה'תש"ף
- באופן כללי אחרונים זה יותר בקטע של נגלה (לכן בויקי הכניסו רק את הרבי, הצמח צדק ואדה"ז), המהר"ם נראה לי מתאים להכניס אותו, לגבי המקובלים יש לדון ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 20:11 • ח' באב תש"פ
- אדמו"ר האמצעי כתב בנגלה "פסקי דינים" והגיע לידינו רק ספר אחד. מאדמו"ר המהר"ש יש לנו תשובות בודדות. אדמו"ר הרש"ב - לית מאן דפליג! רשדב"ל הוציא שו"ת תורת שלום מתוך אג"ק הרש"ב. אדמו"ר הריי"צ - הגיעו לידינו תשוחבות בודדות בהלכה ומנהג, וכן תשובה ארוכה שכתב בצעירותו - כולם הופיעו ביגדיל תורה נ.י. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 20:18, ח' באב, ה'תש"ף.
- מצאתי בהשגח"פ: " בא’ ממאמריו אומר הרבי שישנם עניינים מכל הרביים בענייני נגלה. כשנכנס אחד מאנ”ש ליחידות אמר-שאל את הרבי, שאינו מוצא עניינים בנגלה מאדמו”ר הריי”צ? פתח הרבי את מגירתו והוציא משם חבילה די עבה של דפים ואמר: אלו הם חידושיו של כ”ק מו”ח אדמו”ר ברמב”ם. (מפי הרה”ח מ.ד. דוברסקין)". קודש לנשיא הדור! - שיחה, 20:54, ח' באב, ה'תש"ף.
- לכן בחב"דפדיה הם נכנסו, בויקי הם לא מייחסים חשיבות לפי המציאות אלא לפי מראית העינים שלהם, רבנים עם ספרים רציניים (ע"פ הבנתם) בנגלה נכנסו לתבנית ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 21:15 • ח' באב תש"פ
- כבר סוכם כאן עשרות פעמים שויקי לא דוגמא לדברים כאלו... בנוגע למקובלים, אולי כדאי להסתפק בתבנית:מקובלים? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 08:32, ט' באב, ה'תש"ף
- לכן בחב"דפדיה הם נכנסו, בויקי הם לא מייחסים חשיבות לפי המציאות אלא לפי מראית העינים שלהם, רבנים עם ספרים רציניים (ע"פ הבנתם) בנגלה נכנסו לתבנית ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 21:15 • ח' באב תש"פ
- באופן כללי אחרונים זה יותר בקטע של נגלה (לכן בויקי הכניסו רק את הרבי, הצמח צדק ואדה"ז), המהר"ם נראה לי מתאים להכניס אותו, לגבי המקובלים יש לדון ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 20:11 • ח' באב תש"פ
שנים
תבנית זו מסודר בסדר לא הגיוני. יש לחלק בין תקופת האחרונים שהגיעה עד אמצע שנות הת"ר, לבין תקופת אחרוני האחרונים, ותקופת אחרוני זמנינו. כרגע, אין לזה טעם, ובפרט שישנם רבים שלא זכו כלל לציון (כהרגוצ'ובי).
ובקצרה, יש לחלק את התבנית לתחילת ימי האחרונים עד זמנו של אדה"ז בערך. ולאחר מכן, את הגדולים עד ת"ש, ולבסוף מת"ש ואילך. כנלענ"ד • כתית למאור • בית הבד 10:20, ט' באב, ה'תש"ף (30 ביולי למניינם), ימות המשיח 10:20, 30 ביולי 2020 (UTC)