לדלג לתוכן

החודש הזה תשמ"ז: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
ולכן נאמר "החודש הזה לכם '''ראש''' חדשים" כי בחודש [[ניסן]] נמשך גילוי [[עצמות אור אין סוף]], ולכן "בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל" {{הערה|ראש השנה י"א א'}}, כי עניין ה[[גאולה]] הוא, שאז תתגלה ה[[עצמות אין סוף]] בלי לבוש ממש.
ולכן נאמר "החודש הזה לכם '''ראש''' חדשים" כי בחודש [[ניסן]] נמשך גילוי [[עצמות אור אין סוף]], ולכן "בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל" {{הערה|ראש השנה י"א א'}}, כי עניין ה[[גאולה]] הוא, שאז תתגלה ה[[עצמות אין סוף]] בלי לבוש ממש.
==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
*[[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3140123|מאמר החודש הזה לכם תשמ"ז - טקסט.]]
*[https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3140123|מאמר החודש הזה לכם תשמ"ז - טקסט.]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
[[קטגוריה:מאמרי אדמו"ר שליט"א]]
[[קטגוריה:מאמרי אדמו"ר שליט"א]]

גרסה מ־22:50, 2 באוגוסט 2025

המאמר 'החודש הזה לכם' תשמ"ז - נאמר בש"פ ויקהל פקודי תשמ"ז, והוגה כשנה לאחר מכן לקראת ב' ניסן תשמ"ח.

רקע

המאמר החודש הזה לכם' תשמ"ז בב' ניסן תשמ"ח התוועדות שבת פרשת ויקהל פקודי, ופרשת החודש מברכים חודש ניסן תשמ"ז, והוא מיוסד על מאמר שאמר אדמו"ר הרש"ב, שנאמר בשנת תרע"א (אעת"ר), ושגם בה הייתה אותה קביעות כמו בתשמ"ז.

שנה לאחר אמירת המאמר, הוא הוגה ויצא לאור לקראת ב' ניסן תשמ"ח. הנקודות העיקריות במאמר הן: א. מעלת גילוי האלוקי המתלבש בעולמות להחיותם, ב. מעלתת הגילויים שבתורה הנעלים הרבה יותר מן הראשונים.

תוכן המאמר

המאמר מבאר את הפסוק "החודש הזה לכם ראשי חדשים, ראשון הוא לכם לחדשי השנה", על פי דברי אדמו"ר הרש"ב במאמר משנת תרע"א הנ"ל, שבחומש בראשית ובפרשיות של חומש שמות לפני פרשת החודש,

מדובר בגילויים האלוקים שבעולמות, כולל'אור הקו', שאמנם הוא עצמו בבחינת בלי גבול, וגם לאחר שמתלבש בכלים אינו נתפס בהם, אבל מכל מקום הוא בגדר גבול, כיון שנמשך על ידי הצמצום. ומפרשת החודש ואילך, מדבר אודות הגילוים האלוקיים של התורה, שהוא גילוי עצמות אור אין סוף שלפני הצמצום.

ומוסיף, שבאור השייך לעולמות, נכלל גם שורש המדידה שב'אור הקו' שהוא באור אין סוף שלפני הצמצום, ואפילו עליית רצון, כי גם הם בבחינת אור שבבחינת 'המשכה וגילוי', ולכן גם המשכתם היא על ידי הצמצום. ואילו הכוונה בנתינת התורה היא - להמשיך גם את האור שלפני כל הצמצומים.

במאמר מובא ביאור נרחב אודות הצמצומים שלפני ה'צמצום הראשון', ומסיק שהגילויים שבתורה מתחילים בעיקר בפרשת החודש, הם לפני כל צמצומים אלו, והם מעצמות אור אין סוף ממש.

ולכן נאמר "החודש הזה לכם ראש חדשים" כי בחודש ניסן נמשך גילוי עצמות אור אין סוף, ולכן "בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל" [1], כי עניין הגאולה הוא, שאז תתגלה העצמות אין סוף בלי לבוש ממש.

קישורים חיצונים

  1. ראש השנה י"א א'