החודש הזה תשמ"ז: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 10: שורה 10:


מדובר בגילויים האלוקים שבעולמות, כולל'[[אור הקו]]', שאמנם הוא עצמו בבחינת בלי גבול, וגם לאחר שמתלבש בכלים אינו נתפס בהם, אבל מכל מקום הוא בגדר גבול, כיון שנמשך על ידי ה[[צמצום]]. ומפרשת החודש ואילך, מדבר אודות הגילוים האלוקיים של ה[[תורה]], שהוא גילוי [[עצמות]] [[אור אין סוף]] שלפני ה[[צמצום]].
מדובר בגילויים האלוקים שבעולמות, כולל'[[אור הקו]]', שאמנם הוא עצמו בבחינת בלי גבול, וגם לאחר שמתלבש בכלים אינו נתפס בהם, אבל מכל מקום הוא בגדר גבול, כיון שנמשך על ידי ה[[צמצום]]. ומפרשת החודש ואילך, מדבר אודות הגילוים האלוקיים של ה[[תורה]], שהוא גילוי [[עצמות]] [[אור אין סוף]] שלפני ה[[צמצום]].
ומוסיף, שב[[אור]] השייך לעולמות, נכלל גם שורש המדידה שב'[[אור הקו]]' שהוא ב[[אור אין סוף]] שלפני הצמצום, ואפילו עליית רצון, כי גם הם בבחינת [[אור]] שבבחינת 'המשכה וגילוי', ולכן גם המשכתם היא על ידי ה[[צמצום]]. ואילו הכוונה בנתינת ה[[תורה]] היא - להמשיך גם את האור שלפני כל הצמצומים.
במאמר מובא ביאור נרחב אודות ה[[צמצומים]] שלפני ה'[[צמצום הראשון]]', ומסיק שהגילויים שב[[תורה]] מתחילים בעיקר ב[[פרשת החודש]], הם לפני כל צמצומים אלו, והם מ[[עצמות אור אין סוף]] ממש.
ולכן נאמר "החודש הזה לכם '''ראש''' חדשים" כי בחודש [[ניסן]] נמשך גילוי [[עצמות א"ס ב"ה]], ולכן "בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל" {{הערה|ראש השנה י"א א'}}, כי עניין ה[[גאולה]] הוא, שאז תתגלה ה[[עצמות אין סוף]] בלי לבוש ממש.