מחלוקת: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{לעריכה}}
'''מחלוקת''' היא אחת מהדברים המרחקים את ה[[גאולה]].


דבר זה ברור הוא, מכיון שהחורבן נגרם על ידי שנאת חינם, וכאשר בטל הסיבה בטל ממילא המסובב, ולכן מיד כאשר תבטל שנאת החינם והמחלוקת מכלל ישראל יבוא [[משיח]], וכל סיבת עיכובו היא אכן בשביל בעלי המחלוקת המרבים שנאת חינם.
'''מחלוקת''' בין יהודים היא אחת מהדברים המרחקים את ה[[גאולה]].


גם התקוטטות ומחלוקת עם ה[[רשעים]], היא דבר שאינו הגון, מכיון שהמתאבק עם מנוול מתנוול גם כן<REF>[[ליקוטי אמרים - פרק כ"ז]].</REF> כמותו<REF>הרבי, בשיחה לר' [[צבי כהנא]].</REF>.
הרבי הבהיר בשיחה מסוימת, כי מכיון שהחורבן נגרם על ידי שנאת חינם, וכאשר בטל הסיבה בטל ממילא המסובב, ולכן מיד כאשר תבטל שנאת החינם והמחלוקת מכלל ישראל יבוא [[משיח]], וכל סיבת עיכובו היא אכן בשביל בעלי המחלוקת המרבים שנאת חינם.
 
באותה שיחה הוסיף הרבי, כי גם התקוטטות ומחלוקת עם ה[[רשעים]], היא דבר שאינו הגון, מכיון שהמתאבק עם מנוול מתנוול גם כן<REF>[[ליקוטי אמרים - פרק כ"ז]].</REF> כמותו<REF>הרבי, בשיחה לר' [[צבי כהנא]].</REF>.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־07:06, 14 ביוני 2010

מחלוקת בין יהודים היא אחת מהדברים המרחקים את הגאולה.

הרבי הבהיר בשיחה מסוימת, כי מכיון שהחורבן נגרם על ידי שנאת חינם, וכאשר בטל הסיבה בטל ממילא המסובב, ולכן מיד כאשר תבטל שנאת החינם והמחלוקת מכלל ישראל יבוא משיח, וכל סיבת עיכובו היא אכן בשביל בעלי המחלוקת המרבים שנאת חינם.

באותה שיחה הוסיף הרבי, כי גם התקוטטות ומחלוקת עם הרשעים, היא דבר שאינו הגון, מכיון שהמתאבק עם מנוול מתנוול גם כן[1] כמותו[2].

הערות שוליים