בחכמה אתברירו – הבדלי גרסאות
אין תקציר עריכה |
מ החלפת טקסט – " " ב־" " |
||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
ספר [[זוהר (ספר)|הזוהר]] מסביר שהן [[בריאת העולם]] והן [[עבודת השם|העבודה]] המביאה אותו לתכלית שלימותו לשמה נברא תלויות ב[[עבודת הבירורים|בירורים]] שנעשים ע"י ה[[חכמה]] – '''בחכמה אתברירו'''. | ספר [[זוהר (ספר)|הזוהר]] מסביר שהן [[בריאת העולם]] והן [[עבודת השם|העבודה]] המביאה אותו לתכלית שלימותו לשמה נברא תלויות ב[[עבודת הבירורים|בירורים]] שנעשים ע"י ה[[חכמה]] – '''בחכמה אתברירו'''. | ||
היינו, ישנם שני סוגי בירור{{הערה|כל הערך נכתב על | היינו, ישנם שני סוגי בירור{{הערה|כל הערך נכתב על פי ספר הליקוטים בערכים "בירור" ו"חכמה".}}: '''א.''' מלמעלה למטה – לצורך בריאת העולמות, ו'''ב.''' (לאחר שנבראו העולמות) מלמטה למעלה – לצורך זיכוכם שהאור האלוקי יוכל להתגלות בהם והם יוכלו להתאחד איתו. | ||
הראשון נעשה '''רק''' ע"י החכמה, והשני מגיע לתכלית שלימותו ע"י החכמה. | הראשון נעשה '''רק''' ע"י החכמה, והשני מגיע לתכלית שלימותו ע"י החכמה. | ||
==[[מלמעלה למטה]] – לצורך בריאת העולמות== | ==[[מלמעלה למטה]] – לצורך בריאת העולמות== | ||
"נתאווה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים" | "נתאווה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים" - בקיום [[תורה]] [[מצווה|ומצוות]] [[עולם העשייה הגשמי|בעולם הזה]] דווקא, המוגבל בכל ענייניו. מאחר ו[[אור אין סוף]] הוא בלתי מוגבל, אז כדי "שיהיה מקום לעמידת העולמות" "סילק הקב"ה את אורו הגדול על הצד" בכמה מיני [[צמצום הראשון|צמצומים]] עצומים. | ||
דרך ואופן הצמצומים הנ"ל הוא ע"י '''בירורים'''. היינו, כשמאירה חכמה ד[[אדם קדמון|א"ק]] באורות עולם ה[[כתר]] נכלל הטוב שבהם ב[[קדושה]], והפסולת יורדת ל[[עולם האצילות|אצילות]]. אח"כ מאירה החכמה בעולם האצילות ופועלת שהטוב נכלל בקדושת האצילות והפסולת יורדת לבריאה. לאחר מכן מאירה החכמה בבריאה, הטוב שבה נכלל בקדושת הבריאה והפסולת יורדת ליצירה – וכן הלאה, עד שהפסולת הנמוכה ביותר מהווה את העולם הזה הגשמי. | דרך ואופן הצמצומים הנ"ל הוא ע"י '''בירורים'''. היינו, כשמאירה חכמה ד[[אדם קדמון|א"ק]] באורות עולם ה[[כתר]] נכלל הטוב שבהם ב[[קדושה]], והפסולת יורדת ל[[עולם האצילות|אצילות]]. אח"כ מאירה החכמה בעולם האצילות ופועלת שהטוב נכלל בקדושת האצילות והפסולת יורדת לבריאה. לאחר מכן מאירה החכמה בבריאה, הטוב שבה נכלל בקדושת הבריאה והפסולת יורדת ליצירה – וכן הלאה, עד שהפסולת הנמוכה ביותר מהווה את העולם הזה הגשמי. | ||