בחכמה אתברירו – הבדלי גרסאות

Mdafula (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
מ החלפת טקסט – " " ב־" "
 
שורה 1: שורה 1:
ספר [[זוהר (ספר)|הזוהר]] מסביר שהן [[בריאת העולם]] והן [[עבודת השם|העבודה]] המביאה אותו לתכלית שלימותו לשמה נברא תלויות ב[[עבודת הבירורים|בירורים]] שנעשים ע"י ה[[חכמה]] – '''בחכמה אתברירו'''.
ספר [[זוהר (ספר)|הזוהר]] מסביר שהן [[בריאת העולם]] והן [[עבודת השם|העבודה]] המביאה אותו לתכלית שלימותו לשמה נברא תלויות ב[[עבודת הבירורים|בירורים]] שנעשים ע"י ה[[חכמה]] – '''בחכמה אתברירו'''.


היינו, ישנם שני סוגי בירור{{הערה|כל הערך נכתב על פי ספר הליקוטים בערכים "בירור" ו"חכמה".}}: '''א.''' מלמעלה למטה – לצורך בריאת העולמות, ו'''ב.''' (לאחר שנבראו העולמות) מלמטה למעלה – לצורך זיכוכם שהאור האלוקי יוכל להתגלות בהם והם יוכלו להתאחד איתו.
היינו, ישנם שני סוגי בירור{{הערה|כל הערך נכתב על פי ספר הליקוטים בערכים "בירור" ו"חכמה".}}: '''א.''' מלמעלה למטה – לצורך בריאת העולמות, ו'''ב.''' (לאחר שנבראו העולמות) מלמטה למעלה – לצורך זיכוכם שהאור האלוקי יוכל להתגלות בהם והם יוכלו להתאחד איתו.


הראשון נעשה '''רק''' ע"י החכמה, והשני מגיע לתכלית שלימותו ע"י החכמה.
הראשון נעשה '''רק''' ע"י החכמה, והשני מגיע לתכלית שלימותו ע"י החכמה.


==[[מלמעלה למטה]] – לצורך בריאת העולמות==
==[[מלמעלה למטה]] – לצורך בריאת העולמות==
"נתאווה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים" - בקיום [[תורה]] [[מצווה|ומצוות]] [[עולם העשייה הגשמי|בעולם הזה]] דווקא, המוגבל בכל ענייניו. מאחר ו[[אור אין סוף]] הוא בלתי מוגבל, אז כדי "שיהיה מקום לעמידת העולמות" "סילק הקב"ה את אורו הגדול על הצד" בכמה מיני [[צמצום הראשון|צמצומים]] עצומים.
"נתאווה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים" - בקיום [[תורה]] [[מצווה|ומצוות]] [[עולם העשייה הגשמי|בעולם הזה]] דווקא, המוגבל בכל ענייניו. מאחר ו[[אור אין סוף]] הוא בלתי מוגבל, אז כדי "שיהיה מקום לעמידת העולמות" "סילק הקב"ה את אורו הגדול על הצד" בכמה מיני [[צמצום הראשון|צמצומים]] עצומים.


דרך ואופן הצמצומים הנ"ל הוא ע"י '''בירורים'''. היינו, כשמאירה חכמה ד[[אדם קדמון|א"ק]] באורות עולם ה[[כתר]] נכלל הטוב שבהם ב[[קדושה]], והפסולת יורדת ל[[עולם האצילות|אצילות]]. אח"כ מאירה החכמה בעולם האצילות ופועלת שהטוב נכלל בקדושת האצילות והפסולת יורדת לבריאה. לאחר מכן מאירה החכמה בבריאה, הטוב שבה נכלל בקדושת הבריאה והפסולת יורדת ליצירה – וכן הלאה, עד שהפסולת הנמוכה ביותר מהווה את העולם הזה הגשמי.
דרך ואופן הצמצומים הנ"ל הוא ע"י '''בירורים'''. היינו, כשמאירה חכמה ד[[אדם קדמון|א"ק]] באורות עולם ה[[כתר]] נכלל הטוב שבהם ב[[קדושה]], והפסולת יורדת ל[[עולם האצילות|אצילות]]. אח"כ מאירה החכמה בעולם האצילות ופועלת שהטוב נכלל בקדושת האצילות והפסולת יורדת לבריאה. לאחר מכן מאירה החכמה בבריאה, הטוב שבה נכלל בקדושת הבריאה והפסולת יורדת ליצירה – וכן הלאה, עד שהפסולת הנמוכה ביותר מהווה את העולם הזה הגשמי.