חב"דפדיה:פארבריינגען: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
[[קטגוריה:מיזמי חב"דפדיה|*]] | [[קטגוריה:מיזמי חב"דפדיה|*]] | ||
{{ארכיון|מספר ארכיון=[[חב"דפדיה:א חסידישע פארבריינגען/ארכיון 1|תמוז תשס"ח - | {{ארכיון|מספר ארכיון=[[חב"דפדיה:א חסידישע פארבריינגען/ארכיון 1|תמוז תשס"ח - סיוון ה'פרצת]] | ||
}} | }} | ||
<!-- נא לא למחוק שורה זו ולא למחוק את השורות שמעליה - בבקשה כיתבו בתחתית העמוד. --> | <!-- נא לא למחוק שורה זו ולא למחוק את השורות שמעליה - בבקשה כיתבו בתחתית העמוד. --> |
גרסה מ־16:24, 10 ביוני 2010
משתתפים קבועים
- חסיד - יוזם (כ"א תמוז תשס"ח 10:25) - בכל בקשה ניתן לפנות אלי.
- חיים נהר - בעיקר קריאה ועזרה טכנית
- שלום - מתועד...
תיבת ארכיון
|
רעיון
לכל אחד מאיתנו יוצא ב"ה, לפתוח בכל שבוע לפחות שיחה אחת של הרבי על פרשת הרבי. כמעט בכל שיחה כזו ניתן למצוא מבט של הרבי על נושא בפרשת השבוע. לדוגמא השבוע הרבי לוקח את קרח ומסביר בדיוק איך האותיות ק ר ח מסמלות את השאלות והטענות של קורח, מה הייתה בדיוק הבעיה שלו ומה ההוראה בעבודת ה' שניתן ללמוד מקורח. (לקו"ש ח"ח שיחה ראשונה לפרשת קרח).
אולי כדאי בכל שבוע להעלות ערך שיכלול מבט חסידי על עניין בפרשת השבוע מתוך ביאורי תורת החסידות, הרבי וביאורי חסידים (בחסידשע פארבריינען...). --לל (מדברים) 06:27, 8 ביוני 2010 (UTC)
- מצטרף. מעניין לראות את השיחה המדוברת. אבל לענ"ד יש קודם כל להתמקד בחלקים א'-ד' מלקוטי שיחות, שהם היסוד והעיקר לכל תורתו של משיח. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- למה ומנין שהם היסוד? --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ו בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 07:40, 8 ביוני 2010 (UTC)
- בפי חסידים מקובל, וי"א שמהרבי עצמו היו התייחסויות לכך, שבארבעת החלקים הראשוים של לקו"ש נמצאים יסודות תורותו של משיח; יסודות השקפה יהודית; יסודות ההשקפה החסידית; ויסודות המופיע בלקו"ש כולו. ר' יואל כהן שי' קורא לחלקים אלו 'שולחן ערוך של הרבי'; היו וישנם חסידים שלא היו מתחילים להתפלל קבלת שבת עד שלא סיימו את כל השיחות לאותה פרשת שבוע מהחלקים הנ"ל, וכן נוהגים עד היום ריבוי גדול מחסידי חב"ד, וכותב השורות בתוכם. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- להקדים לדברי חסיד, שעצם זה שהם הכרכים הראשונים, הרי"ז כיון שהם יסודיים, שקודם מניחים היסודות ואח"כ הבניין, כידוע בכל עניין (ועיין לקו"ש ח"ה שיחה א' לפרשת בראשית על הרש"י הראשון). --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:20, 8 ביוני 2010 (UTC)
- בפי חסידים מקובל, וי"א שמהרבי עצמו היו התייחסויות לכך, שבארבעת החלקים הראשוים של לקו"ש נמצאים יסודות תורותו של משיח; יסודות השקפה יהודית; יסודות ההשקפה החסידית; ויסודות המופיע בלקו"ש כולו. ר' יואל כהן שי' קורא לחלקים אלו 'שולחן ערוך של הרבי'; היו וישנם חסידים שלא היו מתחילים להתפלל קבלת שבת עד שלא סיימו את כל השיחות לאותה פרשת שבוע מהחלקים הנ"ל, וכן נוהגים עד היום ריבוי גדול מחסידי חב"ד, וכותב השורות בתוכם. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- למה ומנין שהם היסוד? --חייבים בוט החלפות! אם אפשר, לפני ביאת משיח, היום כ"ו בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 07:40, 8 ביוני 2010 (UTC)
אברהם פריז
מי שמעריך את ר' אברהם פריז יהנה מהסיפור:
באחת הסעודות ב"בית-יוסף" בקומה השניה של 770, הרבי כידוע ישב משמאל לכסאו של כ"ק מוהריי"ץ, בצידו המערבי של חדר האוכל, אנ"ש המסובים ישבו לאורך השולחן, ור"א פאריז ע"ה ישב - כהרגלו - מצטנף בקצה, למרגלות השולחן. בקצהו המזרחי של השולחן, בסמוך למטבח שם.
הקהל ישב, הרבי יושב על מקומו, והנה יצאה גב' מ. (רעייתו של "הנכד") מן המטבח וראתה את ר"א. בהכירה את ר"א מהשנים הארוכות שהוא שהה בבית רבי - קראה לעברו "או ר' אברהם, הגעת? ברוך הבא" (או נוסח דומה), ואחר המשיכה ואמרה -
"אמאל האסטו געזאגט, אז דער איז משיח - בהצביעה על מקום מושבו של כ"ק מוהריי"ץ,
"היינט - זאגסטו אז דער איז משיח - בהצביעה לעבר הרבי, "וואס ווסעטו זאגן שפעטער?..."
כזכור - החדר מלא בחסידים, והרבי יושב על מקומו...
הקהל כבש פניו בתוך הצלחות, היה רגע מתוח מאוד - ואז בהרף עין, קם לעברה ר' אברהם בעוז וצעק למולה - תוך שהוא מניף בידו "שיקצע - ארויס"!!!
נראה לי כי סיפור כזה יכולים לספר אך ורק אל ר' אברהם... --שמואל מונקס 16:39, 8 ביוני 2010 (UTC)
- סיפור איום. מה מקורו? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:08, 8 ביוני 2010 (UTC)
- הגיע לידי דו-שיח מ'אנשי שעדרין' --שמואל מונקס 17:50, 8 ביוני 2010 (UTC)
- מתאים לאופיו של ר' אברהם, ולאופי' של מינא גורארי'.
- אגב, ר' מרדכי מנטליק לא הי' עולה לסעודות שם, כי לא רצה להגיע למקום בו הרבי לא יושב ברא שהשולחן.
- בענצ'ע שמטוב - עוד מעט יארצייט - אף הוא לא הי' עולה, כי לא רצה לראות את הרבי בגלות. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים
- הגיע לידי דו-שיח מ'אנשי שעדרין' --שמואל מונקס 17:50, 8 ביוני 2010 (UTC)