אור ושם: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (הסרת קטגוריה:תורת החסידות; הוספת קטגוריה:אורות וכלים באמצעות HotCat) |
מ (החלפת טקסט – "דוגמא " ב־"דוגמה ") |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
== החילוק ביניהם == | == החילוק ביניהם == | ||
החילוק בין התפשטות לגילוי הוא{{הערה|קומי אורי תשל"ג (מוגה תשמ"ט) אות ה'.}}, ד"התפשטות" הוא{{הערה|ספר המאמרים תקס"ב עמ' רפ.}} שמתפשט חוץ למקומו (וכמו האור שמתפשט בחלל העולם מחוץ להשמש, שהוא כמו חידוש והוספה על הדבר המתפשט), מה שאין כן "גילוי" הוא במקומו של הדבר המתגלה (ולא חוץ ממנו). ועל דרך זה הוא מה שהאדם פונה כשקוראין אותו בשמו: שעניין 'פניה' זו הוא רק זה '''שהוא''' פונה, מה שאין כן באור, כמו אור השמש | החילוק בין התפשטות לגילוי הוא{{הערה|קומי אורי תשל"ג (מוגה תשמ"ט) אות ה'.}}, ד"התפשטות" הוא{{הערה|ספר המאמרים תקס"ב עמ' רפ.}} שמתפשט חוץ למקומו (וכמו האור שמתפשט בחלל העולם מחוץ להשמש, שהוא כמו חידוש והוספה על הדבר המתפשט), מה שאין כן "גילוי" הוא במקומו של הדבר המתגלה (ולא חוץ ממנו). ועל דרך זה הוא מה שהאדם פונה כשקוראין אותו בשמו: שעניין 'פניה' זו הוא רק זה '''שהוא''' פונה, מה שאין כן באור, כמו אור השמש לדוגמה - נורגע בזה מה שנעשה '''אור''' לארץ ולדרים עליה, ולא זה '''שהשמש''' מתגלה. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:אורות וכלים]] | [[קטגוריה:אורות וכלים]] |
גרסה אחרונה מ־21:00, 11 בדצמבר 2024
גדרו של אור הוא "התפשטות", ואילו שם הוא "גילוי".
החילוק ביניהם[עריכה | עריכת קוד מקור]
החילוק בין התפשטות לגילוי הוא[1], ד"התפשטות" הוא[2] שמתפשט חוץ למקומו (וכמו האור שמתפשט בחלל העולם מחוץ להשמש, שהוא כמו חידוש והוספה על הדבר המתפשט), מה שאין כן "גילוי" הוא במקומו של הדבר המתגלה (ולא חוץ ממנו). ועל דרך זה הוא מה שהאדם פונה כשקוראין אותו בשמו: שעניין 'פניה' זו הוא רק זה שהוא פונה, מה שאין כן באור, כמו אור השמש לדוגמה - נורגע בזה מה שנעשה אור לארץ ולדרים עליה, ולא זה שהשמש מתגלה.