הבדלים בין גרסאות בדף "חושך"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
 
'''חושך''' הינו העדר האור.
 
'''חושך''' הינו העדר האור.
  
ישנו מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,{{הערת שוליים|רס״ג בס׳ האמונות ודעות מ״א. מו׳׳נ ח״ג פ"י והביאו הרמב״ן (שמות ד, יא). ועייג״כ זח״א רסג, א.}}
+
ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,{{הערת שוליים|רס״ג בס׳ האמונות ודעות מ״א. מו׳׳נ ח״ג פ"י והביאו הרמב״ן (שמות ד, יא). ועייג״כ זח״א רסג, א.}}
או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו״ר פט״ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא״ג מהרש״א תמיד לב, א. וראה ג׳׳כ ירושלמי כרכות פ״ח ה״ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. הרבי הכריע כדיעה השניה.
+
או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו״ר פט״ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא״ג מהרש״א תמיד לב, א. וראה ג׳׳כ ירושלמי כרכות פ״ח ה״ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. [[הרבי]] הכריע כדעה השניה.
  
הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדיעה השניה אינה חולקת על הדיעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה{{הערת שוליים|(ד"ה ויקח ה״א משנת תרצ״א — בקצור לשון קצת. ועיי׳׳ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה ג״כ שערי אורה ד״ה בכ״ה בכסלו פנ״ז).}}.
+
הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה{{הערת שוליים|(ד"ה ויקח ה״א משנת תרצ״א — בקצור לשון קצת. ועיי׳׳ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה ג״כ שערי אורה ד״ה בכ״ה בכסלו פנ״ז).}}.
  
 
== מקורות ==
 
== מקורות ==

גרסה מ־01:52, 4 ביוני 2010

חושך הינו העדר האור.

ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,[1] או בריאה לכשעצמה,[2] וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. הרבי הכריע כדעה השניה.

הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה[3].

מקורות

הרבי

הערות שוליים

  1. רס״ג בס׳ האמונות ודעות מ״א. מו׳׳נ ח״ג פ"י והביאו הרמב״ן (שמות ד, יא). ועייג״כ זח״א רסג, א.
  2. שמו״ר פט״ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא״ג מהרש״א תמיד לב, א. וראה ג׳׳כ ירושלמי כרכות פ״ח ה״ו.
  3. (ד"ה ויקח ה״א משנת תרצ״א — בקצור לשון קצת. ועיי׳׳ש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה ג״כ שערי אורה ד״ה בכ״ה בכסלו פנ״ז).