משתמש:ז.ר./תורה חדשה מאיתי תצא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "== נגלה דתורה == האבות ומשה רבינו, מצוה על כל אחד ללמד את כל התלמידים כ"א נכווה == פנימיות התורה - חידוש א' == גילויים לאן קץ, משיח ילמד לכולם התגלות טעמי וסודות התורה ישיקני == חידוש ב' - בהלכות התורה == שחיטה זו כשירה == ההתגלות == === מהקב"ה === ולא ילמדו, ידעו אותי...")
 
שורה 125: שורה 125:
<sup>[18]</sup>) ירמי' לא, לג.
<sup>[18]</sup>) ירמי' לא, לג.


<sup>[19]</sup>)  שמ"ת תשמ"ח, התוועדויות ע' 320.
<sup>[19]</sup>)  יום שמחת תורה תשמ"ח, התוועדויות ע' 320.


<sup>[20]</sup>) התוועדויות תשמ"ו ח"א ע' 88.
<sup>[20]</sup>) התוועדויות תשמ"ו ח"א ע' 88.

גרסה מ־03:41, 6 באוקטובר 2024

נגלה דתורה

האבות ומשה רבינו, מצוה על כל אחד ללמד את כל התלמידים

כ"א נכווה

פנימיות התורה - חידוש א'

גילויים לאן קץ, משיח ילמד לכולם

התגלות טעמי וסודות התורה

ישיקני

חידוש ב' - בהלכות התורה

שחיטה זו כשירה

ההתגלות

מהקב"ה

ולא ילמדו, ידעו אותי

מלך המשיח

ילמד את כל העם

משה רבינו

רבינו הוא נצחי


●       תורה חדשה מאתי תצא[1]

נגלה דתורה יהי' כו"כ דרגות, פנימי' התורה רק משיח ילמד, באופן דראי'[2].

המעלה של תורה חדשה על מ"ת[3].

אף שמ"ת הי' רק פ"א, לעת"ל יהי' בגילוי, והעבודה בתומ"צ ותשובה, דירה - לו ית'[4].

-כבר היה לעולמים:

אינו חידוש אמיתי[5].

מרע"ה, מעלתו שהוא מקבל התורה, גם לאחרי ביאת משיח, כ"י מ"ת לא יהי' עוה"פ[6].

גואל אחרון בכח גואל ראשון[7].

ילמד תורה באופן של ראי' דוגמא לזה, האריז"ל[8].

במ"ת לא הי' שכחה[9].

-מעשינו ועבודתנו:

מעשינו להוגה בתורה[10].

לימוד התורה עכשיו חינוך והכנה לתורה דלעת"ל[11].

עבודתינו באופן דהתאמתות דראי', לזה שמשיח ילמד באופן דראי'[12].

הכנה לזה לחדש חידושים, חידושי תורה[13].

כתית למאור, ע"י שעבוד בגלות, מגלים סוד טעמי' לעת"ל[14].

ע"י לימוד והפצת הענין דחידוש הבריאה בכל רגע שזהו מהענינים העקריים דתורת החסידות, מקרבים ענין . . תורה חדשה[15].

-טעימה, מעין, והתחלה:

לימוד פנימי' התורה הוא מעין גילוי פנימי' התורה לעת"ל. וכמובן שיש חידוש גדול לעת"ל לגבי עכשיו[16].

לקוטי שיחות, מעין תורתו של משיח, גאומ"ש[17].

●      ולא ילמדו עוד איש את רעהו . . לאמר דעו את הוי', כי כולם ידעו אותי, למקטנם ועד גדולם[18]

ולא ילמדו, כולם ידעו אותי - ידיעת העצמות, אך ללימוד התורה - יצטרכו לרב, ויהי' חילוקים (קטנם ועד גדולם)[19].

הקשר עם "אותי" הוא ע"י הממוצע המחבר (רבי)[20].

-כבר היה לעולמים:

-מעשינו ועבודתנו:

ע"י "ושננתם", הר"ז ממשיך ולא ילמדו[21].

"אותי" בשווה, ע"י לימוד הרמב"ם, לקטן ולגדול בשווה[22].

הכנה מעין השכר, שגם הקטנים ירבו בחכמה, אפי' רביי[23].

"כולם . . אותי" בשווה, ע"י עבודה שווה שיש לכולם, לעשות דירה בתחתונים.

ע"י שליחות פרטית של כ"א בפנ"ע (ישובי אוהל, בעלי עסק), עי"ז למקטנם ועד גדלם"[24].

-טעימה, מעין, והתחלה:

כשדברי תורה חדודין בפיך, שאי"צ לרב[25].

תרבה הדעה והחכמה[26]


[1]) ישעי' נא, ד. ויקרא רבה, שמיני יג, ג.

[2]) התוועדויות תשמ"ו ח"ג ע' 133. ראה ש"פ תזו"מ תשמ"ז חקירה בזה.

[3]) לקו"ש חי"א ע' 8.

[4]) ד"ה ביום השמיני תש"מ.

[5]) לקו"ש חל"ה ע' 206…

[6]) התוועדויות תשמ"ה ח"ה ???

[7]) חיי שרה תשנ"ב.

[8]) תו"מ חי"ט ע' 280. התוועדויות תשמ"ו ח"ג ע' 133. ד"ה אראנו ולא עתה תש"ל.

[9]) ד"ה מחר חודש תשל"א.

[10]) לקו"ש חי"א ע' 8.

[11]) לקו"ש חי"ט ע' 40. חכ"א ע' 287. ש"פ נשא תשל"ז סי"ג.

[12]) ד"ה אראנו ולא עתה תש"ל.

[13]) י"ב סיון תנש"א.

[14]) לקו"ש ח"ב ע' 488.

[15]) ד"ה אנכי תשמ"ט אות ו, סה"מ מלוקט ג ע' קפא.

[16]) התוועדויות תשמ"ג ח"ב ע' 873.

[17]) ש"פ תזו"מ תנש"א.

[18]) ירמי' לא, לג.

[19])  יום שמחת תורה תשמ"ח, התוועדויות ע' 320.

[20]) התוועדויות תשמ"ו ח"א ע' 88.

[21])  לקו"ש ח"ט ואתחנן סוף שיחה א', ע' 48. ש"פ ואתחנן תשכ"ח.

[22]) התוועדויות תשמ"ח ח"ב ע' 251.

[23]) ד"ה כימי צאתך תשכ"ח, תומ" התוועדויות ע' 267. י"ט כסלו תשל"ב שיחו"ק (הישן) סוס"ד.

[24]) סה"ש תשמ"ח ח"א ע' 142.

[25]) לקו"ש ח"ט ואתחנן סוף שיחה א', ע' 48.

[26]) ערב ל"ג בעומר תש"נ ס"ה.