משתמש:ז.ר./תורה חדשה מאיתי תצא: הבדלים בין גרסאות בדף
(יצירת דף עם התוכן "== נגלה דתורה == האבות ומשה רבינו, מצוה על כל אחד ללמד את כל התלמידים כ"א נכווה == פנימיות התורה - חידוש א' == גילויים לאן קץ, משיח ילמד לכולם התגלות טעמי וסודות התורה ישיקני == חידוש ב' - בהלכות התורה == שחיטה זו כשירה == ההתגלות == === מהקב"ה === ולא ילמדו, ידעו אותי...") |
|||
שורה 125: | שורה 125: | ||
<sup>[18]</sup>) ירמי' לא, לג. | <sup>[18]</sup>) ירמי' לא, לג. | ||
<sup>[19]</sup>) | <sup>[19]</sup>) יום שמחת תורה תשמ"ח, התוועדויות ע' 320. | ||
<sup>[20]</sup>) התוועדויות תשמ"ו ח"א ע' 88. | <sup>[20]</sup>) התוועדויות תשמ"ו ח"א ע' 88. |
גרסה מ־03:41, 6 באוקטובר 2024
נגלה דתורה
האבות ומשה רבינו, מצוה על כל אחד ללמד את כל התלמידים
כ"א נכווה
פנימיות התורה - חידוש א'
גילויים לאן קץ, משיח ילמד לכולם
התגלות טעמי וסודות התורה
ישיקני
חידוש ב' - בהלכות התורה
שחיטה זו כשירה
ההתגלות
מהקב"ה
ולא ילמדו, ידעו אותי
מלך המשיח
ילמד את כל העם
משה רבינו
רבינו הוא נצחי
● תורה חדשה מאתי תצא[1]
נגלה דתורה יהי' כו"כ דרגות, פנימי' התורה רק משיח ילמד, באופן דראי'[2].
המעלה של תורה חדשה על מ"ת[3].
אף שמ"ת הי' רק פ"א, לעת"ל יהי' בגילוי, והעבודה בתומ"צ ותשובה, דירה - לו ית'[4].
-כבר היה לעולמים:
אינו חידוש אמיתי[5].
מרע"ה, מעלתו שהוא מקבל התורה, גם לאחרי ביאת משיח, כ"י מ"ת לא יהי' עוה"פ[6].
גואל אחרון בכח גואל ראשון[7].
ילמד תורה באופן של ראי' דוגמא לזה, האריז"ל[8].
במ"ת לא הי' שכחה[9].
-מעשינו ועבודתנו:
מעשינו להוגה בתורה[10].
לימוד התורה עכשיו חינוך והכנה לתורה דלעת"ל[11].
עבודתינו באופן דהתאמתות דראי', לזה שמשיח ילמד באופן דראי'[12].
הכנה לזה לחדש חידושים, חידושי תורה[13].
כתית למאור, ע"י שעבוד בגלות, מגלים סוד טעמי' לעת"ל[14].
ע"י לימוד והפצת הענין דחידוש הבריאה בכל רגע שזהו מהענינים העקריים דתורת החסידות, מקרבים ענין . . תורה חדשה[15].
-טעימה, מעין, והתחלה:
לימוד פנימי' התורה הוא מעין גילוי פנימי' התורה לעת"ל. וכמובן שיש חידוש גדול לעת"ל לגבי עכשיו[16].
לקוטי שיחות, מעין תורתו של משיח, גאומ"ש[17].
● ולא ילמדו עוד איש את רעהו . . לאמר דעו את הוי', כי כולם ידעו אותי, למקטנם ועד גדולם[18]
ולא ילמדו, כולם ידעו אותי - ידיעת העצמות, אך ללימוד התורה - יצטרכו לרב, ויהי' חילוקים (קטנם ועד גדולם)[19].
הקשר עם "אותי" הוא ע"י הממוצע המחבר (רבי)[20].
-כבר היה לעולמים:
-מעשינו ועבודתנו:
ע"י "ושננתם", הר"ז ממשיך ולא ילמדו[21].
"אותי" בשווה, ע"י לימוד הרמב"ם, לקטן ולגדול בשווה[22].
הכנה מעין השכר, שגם הקטנים ירבו בחכמה, אפי' רביי[23].
"כולם . . אותי" בשווה, ע"י עבודה שווה שיש לכולם, לעשות דירה בתחתונים.
ע"י שליחות פרטית של כ"א בפנ"ע (ישובי אוהל, בעלי עסק), עי"ז למקטנם ועד גדלם"[24].
-טעימה, מעין, והתחלה:
כשדברי תורה חדודין בפיך, שאי"צ לרב[25].
תרבה הדעה והחכמה[26]
[1]) ישעי' נא, ד. ויקרא רבה, שמיני יג, ג.
[2]) התוועדויות תשמ"ו ח"ג ע' 133. ראה ש"פ תזו"מ תשמ"ז חקירה בזה.
[3]) לקו"ש חי"א ע' 8.
[4]) ד"ה ביום השמיני תש"מ.
[5]) לקו"ש חל"ה ע' 206…
[6]) התוועדויות תשמ"ה ח"ה ???
[7]) חיי שרה תשנ"ב.
[8]) תו"מ חי"ט ע' 280. התוועדויות תשמ"ו ח"ג ע' 133. ד"ה אראנו ולא עתה תש"ל.
[9]) ד"ה מחר חודש תשל"א.
[10]) לקו"ש חי"א ע' 8.
[11]) לקו"ש חי"ט ע' 40. חכ"א ע' 287. ש"פ נשא תשל"ז סי"ג.
[12]) ד"ה אראנו ולא עתה תש"ל.
[13]) י"ב סיון תנש"א.
[14]) לקו"ש ח"ב ע' 488.
[15]) ד"ה אנכי תשמ"ט אות ו, סה"מ מלוקט ג ע' קפא.
[16]) התוועדויות תשמ"ג ח"ב ע' 873.
[17]) ש"פ תזו"מ תנש"א.
[18]) ירמי' לא, לג.
[19]) יום שמחת תורה תשמ"ח, התוועדויות ע' 320.
[20]) התוועדויות תשמ"ו ח"א ע' 88.
[21]) לקו"ש ח"ט ואתחנן סוף שיחה א', ע' 48. ש"פ ואתחנן תשכ"ח.
[22]) התוועדויות תשמ"ח ח"ב ע' 251.
[23]) ד"ה כימי צאתך תשכ"ח, תומ" התוועדויות ע' 267. י"ט כסלו תשל"ב שיחו"ק (הישן) סוס"ד.
[24]) סה"ש תשמ"ח ח"א ע' 142.
[25]) לקו"ש ח"ט ואתחנן סוף שיחה א', ע' 48.
[26]) ערב ל"ג בעומר תש"נ ס"ה.