סיפורי התגלות חסידיים (ספר): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(עריכה)
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:סיפורי התגלות חסידיים.jpg|ממוזער|שמאל|250px|כריכת הספר]]
[[קובץ:סיפורי התגלות חסידיים.jpg|ממוזער|שמאל|250px|כריכת הספר]]
'''סיפורי התגלות החסידים''' הוא ספר המכיל סיפורים בהם בא לידי ביטוי "גילוי האור הפנימי אצל אדם פשוט, שמתוכו וממעמקיו נתעלה והיה על-פי דרכו לאדם העליון{{הערת שוליים|מתוך הקדמת המחבר לספר.}}". הספר (במהדורתו החדשה) מכיל גם סיפורים ששמע המחבר מאביו על [[רבותינו נשיאינו]]. בתחילת הספר סוקר המחבר את "רוח הסיפורים החבדיי"ם".
'''סיפורי התגלות החסידים''' הוא ספר סיפורים שבא לבטא את "גילוי האור הפנימי אצל אדם פשוט, שמתוכו וממעמקיו נתעלה והיה על-פי דרכו לאדם העליון{{הערת שוליים|מתוך הקדמת המחבר לספר.}}". נכתב על ידי הפרופסור ר' [[יהושע פישל שניאורסון]] ז"ל, בן נין של [[אדמו"ר הצמח צדק]].


בספר שלושה מדורים: 'התגלות שברוממות'. 'התגלות שבנחמה' צרור סיפורים של אמונה ונחמה אחרי צרות שעברו על עם ישראל. 'איש מפי איש', אלו סיפורים ששמע ר' פישל מאביו איש מפי איש על רבותינו נשאינו. המחבר סוקר תחילה את "רוח הסיפורים החבדיים".
הספר מחולק לשלושה מדורים; 'התגלות שברוממות', 'התגלות שבנחמה' - סיפורים על אמונה ונחמה אחרי צרות של עם ישראל, ו'איש מפי איש' - סיפורים על אדמו"רי חב"ד ששמע המחבר מאביו. כהקדמה לספר סוקר המחבר את "נשמת הסיפורים החבדיי"ם".


הספר נכתב על ידי הפרופסור ר' [[יהושע פישל שניאורסון]] ז"ל, בן נין של [[אדמו"ר הצמח צדק]].
הספר יצא במספר מהדורות. בינהם בשנים [[תשי"ז]] ו[[תשל"ט]] על ידי הוצאת 'יבנה'. בחודש [[אלול]] [[תשס"ט]] יצא לאור עם הוספת רשימות נוספות של המחבר על ידי "מכון כפליים".
 
יצא לאור בכמה מהדורות, בינהם בשנים [[תשי"ז]] ו[[תשל"ט]] על ידי הוצאת 'יבנה'. בחודש [[אלול]] [[תשס"ט]] יצא לאור מחדש עם הוספת רשימות נוספות של המחבר על ידי [[מכון כפליים]].
 
מתוך ההקדמה לספר:
 
"....יכול אדם לשמוע סיפור זהה משני מספרים שונים, ואעפ"כ יחוש בהבדל גדול, שכן האחד מספרו בקיצור נמרץ, ואילו חברו מספרו באריכות יתירה, ומשתדל להרחיב את היריעה די הצורך והותר, הן בסיפור המעשה עצמו והן בתיאור הדמויות הפועלות בו.
 
דומה הדבר להבדל שבין הגוף לנשמה: הגוף מוגבל ומדוד. לנשמה, לעומת זאת, אין גבול ומידה משום שהיא קשורה עם הבורא שאין לו גבול ותכלית
 
כך הוא גם הסיפור החסידי. ל 'גופו', היינו גופם של דברים, העובדות כמו שהן - יש גבול. ניתן להעבירו במילים מדודות ובזמן קצוב. לא כן 'נשמתו' של הסיפור, היינו התהליך ה 'נשמתי' שהסיפור אוצר בקרבו, עשיר הוא ורב תוכן, וביד המספר להרחיב בו ולהעמיקו. ככל שניחן כותב הסיפור ביכולת לחדור פנימה אל נשמת הסיפור - כך יגדל הסיפור ויתרחב אל מעבר לעובדות, והקורא ייחשף אל נשמת הדברים.
 
בסיפוריו אלו, התגלה המחבר, ר' י. פישל שניאורסון, כאמן הסיפורת החסידית, הלוקח את הקורא במסע מופלא פנימה, אל נשמת הסיפור. אין ספק כי הקורא בעל החושים המחודדים לא יישאר אדיש אל מול חוויה רוחנית עמוקה זו...."


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־12:04, 9 במאי 2010

כריכת הספר

סיפורי התגלות החסידים הוא ספר סיפורים שבא לבטא את "גילוי האור הפנימי אצל אדם פשוט, שמתוכו וממעמקיו נתעלה והיה על-פי דרכו לאדם העליון[1]". נכתב על ידי הפרופסור ר' יהושע פישל שניאורסון ז"ל, בן נין של אדמו"ר הצמח צדק.

הספר מחולק לשלושה מדורים; 'התגלות שברוממות', 'התגלות שבנחמה' - סיפורים על אמונה ונחמה אחרי צרות של עם ישראל, ו'איש מפי איש' - סיפורים על אדמו"רי חב"ד ששמע המחבר מאביו. כהקדמה לספר סוקר המחבר את "נשמת הסיפורים החבדיי"ם".

הספר יצא במספר מהדורות. בינהם בשנים תשי"ז ותשל"ט על ידי הוצאת 'יבנה'. בחודש אלול תשס"ט יצא לאור עם הוספת רשימות נוספות של המחבר על ידי "מכון כפליים".

ראו גם

קישורים חיצונים

הערות שוליים

  1. מתוך הקדמת המחבר לספר.