חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 30: שורה 30:
:קצת מעניין.. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ' באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 06:19, 4 במאי 2010 (UTC)
:קצת מעניין.. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם!  היום כ' באייר ה'תש"ע'''  [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 06:19, 4 במאי 2010 (UTC)
::ראה [[שיחה:יונה כהן]]. '''[[משיח]] נאו!''' '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' - '''היום כ' באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!'''
::ראה [[שיחה:יונה כהן]]. '''[[משיח]] נאו!''' '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שוחחו עימי!]]''' - '''היום כ' באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!'''
==מכתב נפלא==
לכל העוסקים כאן במלאכת הקודש.
ראיתי מכתב נפלא באגרות קודש בקשר לאנציקלופדיה, וכמדומני שיש ממנו לימוד רב ועצום לעבודה כאן, ובפרט לשאלת האיכות לגבי הכמות וכיו"ב. ברשותכם אביא המכתב כלשונו:
ב״ה, כ״א חשון, היתשל״א
ברוקלין, נ.י.
הרה״ג וו״ח אי״א נו״נ רב פעלים וכו׳
מוה״ר יהושע שיי הוטנר
שלום וברכה!
קבלתי כרך הי״ג של האנציקלופדי׳ התלמודית, ואתאפק לא אוכל מלהביע גודל ההתרשמות והשמחה לראות כרך נוסף זה, אשר אף שגם הכרכים שקדמוהו גדולים הם בגדלות האמיתית היא גדלות תורתנו, אשר ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, הרי כל כרך הנוסף - כפי שכמדומה לי אמרתי לכת״ר בשיחתנו - לא רק שמוסיף ביאור בכמה ענינים ובכמה כללים בכלל גדול ובכלל ס ת ם דתורה, אלא גם מוסיף בכל הכרכים הקודמים, [וכדיבורנו אז, אשר שונה עניו אנציקלופדי׳ ששלימות האמיתית של כרך הראשון תלוי הוא גם בכרך האחרון וערך האחרון אשר בו, וכמובן].
ובהמשך שיחתנו מאז, הרי כאן המקום להזכיר עוה״פ ועוה׳׳פ בכל לשון של בקשה וכו׳ ע״ד ההוצאה לאור של הכרכים הבאים בזריזות הצי גדולה, ובנוסח הידוע יפה שעה אחת קודם, אשר כאמור נוגע הדבר לכל הכרכים אשר כבר הופיעו וכו׳ וכוי. ובודאי לדכוותי׳ דמר אין צורך בביאור נוסף.
ויהי רצון אשר חפץ ה׳ יצליח ביד כל המשתתפים במפעל הכי נעלה האמור, להו׳׳ל כרך אחר כרך, וכאמור בזריזות האפשרית, ועד שיברכו בקרוב על המוגמר, ולאחרי זה להתחיל תיכף במהדורה שני׳(או הוספות וכוי) שהרי בודאי עצם הופעת הכרכים מוסיף בחידושי תורה בכלל ובסוג דאנציקלופדי׳ זו במיוחד, וכנ׳׳ל אשר ארוכה מארץ מדה.
ובזה מענה ג׳׳כ על הטענה ששמעתי אותה כמה פעמים, שעיכוב ההופעה הוא מפני ההשתדלות שתהי׳ כשלימות יותר ויותר וכו׳, אשר נוסף לתשובה שאם כן אין לדבר סוף, הנה כנ״ל אי אפשר שלא יתחדשו, ובודאי כבר נתחדשו כמה ענינים בערכים שכבר הופיעו, ולא עוד אלא שדוקא זהו מנפלאות התורה, חכמתו ורצונו של הקב׳׳ה, שהיא מעין ומקור מים חייס המפכים הלוך והוסיף, וכדברי המורה הגדול הוא הרמב״ם בסיום וחותם ספרו — מלאה הארץ דעה את הוי׳ כמים לים מכסים.
בכבוד ובברכה, ובפרט בברכת הצלחה בהאמור, לבשר טוב בקרוב ממש מהופעת כרך הי״ד, הט״ו וכו'.
כדרכי, ארשה לי להוסיף הערה בנוגע להאנציקלופדי׳, אשר מכבר עלתה בדעתי ונתחזקה ביותר בקבלת כרך זה, שחלקו החשוב הוא בענין חזקה, והיא: אשר כדאי להוסיף לביאור הערכים שמות הספרים המבארים עניני הערך במיוחד ובפרטיות וכוי, ורגיל הוא בכמה אנציקלופדיות להוסיף בסוף הערכים (ובפרט הערכים החשובים) מה שנקרא עתה בשם ״ביבליאוגרפי׳״, רשימת ספרים ומקורות כוי, ובפרט שבנידון דידו לא תהי׳ בזה טירחה (יתירה), שהרי בודאי כל אחד שעסק בערך מסויים השתמש ומשתמש בספרים אלה, ואין צורך כי א ם לברר הישנם עוד וכוי.
ואף שכבר הופיעו כמה כרכים ואין בהם ביבליאוגרפי׳ האמורה, הרי ודאי שאין בנידון דידן הדין ש״לא להוציא לעז על הראשונים״, ובפרט שנתוסף הענין על ידי המו״ל של הראשונים, ולהשלים הביבליאוגרפי׳ של הערכים שכבר הופיעו הרי יש מק ום להר׳ל חוברת מיוחדת של ביבליאוגרפי׳ לערכים אלו, [בפורמט והאותיות של האנציקלופדי׳].
פשוט, אשר אף שלכל ערך ישנם בתוך הערך כמה מראה מקומות וכו׳ [אשר נחוצים ומוכרחים הם ביותר] ובעשירות רבה, אבל אין בהם התועלת הצפוי׳ לביבליאוגרפי׳ האמורה, ובפרט אשר המראה מקומות רבים הם, ולא כל מוחא סביל לבחור מביניהם מה הם ספרי היסוד והמיוחדים וכוי.
את כת"ר הסליחה על הערות אלו, ותקותי אשר ידונו עליהן וזכות הרבים מסייעת, ומבשרי אחזה גודל התועלת הצפוי׳.
משתמש אלמוני