שירת הלויים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (שירה הועבר לשירה (בית המקדש): בעז"ה יהי' ערך על משמות השירה והנגינה בחסידות.)
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:מעלות.jpg|left|thumb|250px|תיאור מדריגות מהעזרת נשים לעזרת ישראל עליהם אמרו שירה (התיאור אינו מתאים כלל לפי דברי הרמב"ם]]
[[תמונה:מעלות.jpg|left|thumb|250px|תיאור מדריגות מהעזרת נשים לעזרת ישראל עליהם אמרו שירה. התיאור אינו מתאים כלל לפי דברי הרמב"ם]]
[[תמונה:מדריגות האולם.jpg|left|thumb|250px|מדריגות עזרת ישראל היו מקורים]]
[[תמונה:מדריגות האולם.jpg|left|thumb|250px|מדריגות עזרת ישראל היו מקורים]]
אחת מעבודות [[הלויים]] היתה - משוררין - לשורר על הקרבן בכל יום. מקום השירה היה חמש עשרה ה[[מעלות]] שהובילו מעזרת נשים לעזרת ישראל.
אחת מעבודות [[הלויים]] היתה - משוררין - לשורר על הקרבן בכל יום. מקום השירה היה חמש עשרה ה[[מעלות]] שהובילו מעזרת נשים לעזרת ישראל.

גרסה מ־23:43, 25 במרץ 2010

תיאור מדריגות מהעזרת נשים לעזרת ישראל עליהם אמרו שירה. התיאור אינו מתאים כלל לפי דברי הרמב"ם
מדריגות עזרת ישראל היו מקורים

אחת מעבודות הלויים היתה - משוררין - לשורר על הקרבן בכל יום. מקום השירה היה חמש עשרה המעלות שהובילו מעזרת נשים לעזרת ישראל.

זמן השירה

זמן אמירת השירה הוא: בשעת הקרבת עולות הציבור - עולות החובה, ועל שלמי עצרת בעת ניסוך היין. אבל עולות נדבה שמקריבין הציבור לקיץ למזבח, וכן הנסכין הבאין בפני עצמן אין אומרין עליהן שירה.

מספר המשוררים

לכל הפחות צריך להיות שנים עשר לוים העומדים על הדוכן בכל יום לומר שירה על הקרבן, אך אפשר להוסיף עוד ועוד.

לוים אלו אומרים שירה בפה בלא כלי, מפני שעיקר השירה היא עבודתה בפה.

אחרים היו עומדים שם מנגנין בכלי שיר. מהן לוים ומהן ישראלים מיוחסין המשיאין לכהונה.

כלי השירה

מנגנים בכלים אלו: נבלים, וחלילים, וכנורות, וחצוצרות, והצלצל.

אין פוחתין משני נבלים ולא מוסיפין על ששה. ואין פוחתין משני חלילים ולא מוסיפין על שנים עשר ואין פוחתין משתי חצוצרות ולא מוסיפין על עשרים ומאה. ואין פוחתין מתשעה כנורות ומוסיפין עד לעולם. והצלצל אחד בלבד.

קישורים חיצונים