נברא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 11: שורה 11:


== ביטול הנבראים בעולמות העליונים ==
== ביטול הנבראים בעולמות העליונים ==
אף בעולמות הנעלים ביותר, כגון ב[[[עולם הבריאה]], שבו ישנם [[מלאכים]] האומרים [[קדושה|קדוש]] פעם באלפיים שנה, ובין זמן לזמן הרי הם בביטול נעלה ביותר, הרי אף מלאכים אלו (וכל שכן נבראים נמוכים יותר) יש בהם בחינת מציאות כלשהי המעלימה ומסתרת על אלוקות.
אף בעולמות הנעלים ביותר, כגון ב[[עולם הבריאה]], שבו ישנם [[מלאכים]] האומרים [[קדושה|קדוש]] פעם באלפיים שנה, ובין זמן לזמן הרי הם בביטול נעלה ביותר, הרי אף מלאכים אלו (וכל שכן נבראים נמוכים יותר) יש בהם בחינת מציאות כלשהי המעלימה ומסתרת על אלוקות.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־18:57, 25 במרץ 2010

נברא הוא הכל זולתי הבורא ה' יתברך.

התחדשותם מהבורא בכל רגע

הנברא חייב להתחדש בכל רגע ע"י ה' יתברך, שכן כל מציאותו היא מנוגדת למציאות הבורא ורק הבורא בכוחו האין סופי הוא המהוום, בניגוד לכלי הנעשה ע"י אומן שמציאות הכלי (אף בהיותו חומר בלא צורה) מאפשרת את עשייתו לכלי.

מהו נברא

נברא הוא כל דבר שהוא חוץ ממציאותו ית', אף הנעלה ביותר. אולם נאמר שנשמות ישראל הם "אלוקות שנעשה נברא".

פעולתם בבורא

הנבראים מצד עצמם אינם יכולים לפעול מאומה בבורא, וכלשון הפסוק "אם חטאת מה תפעל בו ורבו פשעיך מה תעשה לו" [1]. אולם, מצד רצונו ית' ע"י קיום מצוות ולהיפך - עשיית עבירות - ח"ו, הרי פועלים המשכה וגילוי שמו ית' בעולם.

ביטול הנבראים בעולמות העליונים

אף בעולמות הנעלים ביותר, כגון בעולם הבריאה, שבו ישנם מלאכים האומרים קדוש פעם באלפיים שנה, ובין זמן לזמן הרי הם בביטול נעלה ביותר, הרי אף מלאכים אלו (וכל שכן נבראים נמוכים יותר) יש בהם בחינת מציאות כלשהי המעלימה ומסתרת על אלוקות.

הערות שוליים

  1. איוב לה, ו.