שיחה:איסר זלמן מלצר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 13: שורה 13:
--בברכה, '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ט"ז בכסלו ה'תשע"א, למניינם 18:56, 23 בנובמבר 2010 (UTC)
--בברכה, '''[[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים]]''' ט"ז בכסלו ה'תשע"א, למניינם 18:56, 23 בנובמבר 2010 (UTC)


== למדת את תורת החסידות ==
== למד את תורת החסידות ==


משום מה נכתב כי הוא למד את תורת החסידות, לכאורה מתוך מסקנה כי כשם שלמד את תורת הקבלה הוא אף למד את תורת החסידות, אך ממכתב הרבי נראה רק שלמד את תורת הקבלה ותו-לא.  
משום מה נכתב כי הוא למד את תורת החסידות, לכאורה מתוך מסקנה כי כשם שלמד את תורת הקבלה הוא אף למד את תורת החסידות, אך ממכתב הרבי נראה רק שלמד את תורת הקבלה ותו-לא.  
ולכן סר ה'חידוש' (תמיהה?) הכיצד הוא למד את תורת החסידות במקום בו התנגדו לזה, בשעה שלכאורה הוא לא עסק בה כלל.
ולכן סר ה'חידוש' (תמיהה?) הכיצד הוא למד את תורת החסידות במקום בו התנגדו לזה, בשעה שלכאורה הוא לא עסק בה כלל.
וההבדל בין חסידות לקבלה ברור למבין, כי בו בשעה שבירושלים דאז לא עסקו בתורת החסידות, בתורת הקבלה עסקו גם עסקו, דוגמת בעמח"ס "לשם שבו ואחלמה" שכל כולו ספר קבלי.
וההבדל בין חסידות לקבלה ברור למבין, כי בו בשעה שבירושלים דאז לא עסקו בתורת החסידות, בתורת הקבלה עסקו גם עסקו, דוגמת בעמח"ס "לשם שבו ואחלמה" שכל כולו ספר קבלי.

גרסה מ־15:25, 23 בינואר 2022

מקורות הערך

הנני מעתיק מרשימה שערכתי פעם ולא פורסמה לבסוף. מתי אבוא ואראה פני אבינו מלכינו?, חסיד חב"ד - שוחחו עימי!

מה היה הנושא של אותה רשימה? רק על הרב מלצר? או עוד חומר? --טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט! שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 18:56, 26 באפריל 2010 (UTC)

פטירתו

מתי נפטר?-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

ציינתי, תודה על ההערה. --טְרַאכְט גוּט, ווֶעט זַיין גוּט! שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 23:43, 26 באפריל 2010 (UTC)

פרסומת

ערך זה פורסם בחב"ד אינפו לרגל יום ההילולא.

הגאון רבי איסר זלמן מלצר ● תולדות חייו בתאריך י' כסלו, חל יום פטירתו של הגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ"ל. עוד בתקופת רבנותו בסלוצק, פעל יד ביד עם כ"ק אדמו"ר הרש"ב, ובארץ פעל יד ביד עם כ"ק אדמו"ר הריי"צ בפרשת הילדים הפליטים. תמך נמרצות בפעולות כ"ק אדמו"ר מה"מ ושלח מכתב ברכה מיוחדת לרגל קבלתו את עטרת הנשיאות החב"דית ● לערך המלא באנציקלופדיה החבדי"ת

--בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ז בכסלו ה'תשע"א, למניינם 18:56, 23 בנובמבר 2010 (UTC)

למד את תורת החסידות

משום מה נכתב כי הוא למד את תורת החסידות, לכאורה מתוך מסקנה כי כשם שלמד את תורת הקבלה הוא אף למד את תורת החסידות, אך ממכתב הרבי נראה רק שלמד את תורת הקבלה ותו-לא. ולכן סר ה'חידוש' (תמיהה?) הכיצד הוא למד את תורת החסידות במקום בו התנגדו לזה, בשעה שלכאורה הוא לא עסק בה כלל. וההבדל בין חסידות לקבלה ברור למבין, כי בו בשעה שבירושלים דאז לא עסקו בתורת החסידות, בתורת הקבלה עסקו גם עסקו, דוגמת בעמח"ס "לשם שבו ואחלמה" שכל כולו ספר קבלי.