432
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 214: | שורה 214: | ||
:::::::תלמד שוב את השיחות שהבאתי: הגיוני יותר שנשמה בגוף הכונה ברוחניות - מאשר שדברי הרבי הנ"ל רח"ל לא נכונים כביכול. נעלם וחוזר - אמרתי שלא סותר שזה יהיה באופן של הסתלקות - וידועים דברי הרבי בכגון זה. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 15:19, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 15:19, 5 באוקטובר 2021 (UTC) | :::::::תלמד שוב את השיחות שהבאתי: הגיוני יותר שנשמה בגוף הכונה ברוחניות - מאשר שדברי הרבי הנ"ל רח"ל לא נכונים כביכול. נעלם וחוזר - אמרתי שלא סותר שזה יהיה באופן של הסתלקות - וידועים דברי הרבי בכגון זה. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 15:19, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 15:19, 5 באוקטובר 2021 (UTC) | ||
::::::::את השיחות שהבאת למדתי עוד קודם שהבאת אותם (גם את המענות שבדף המשתמש שלך). לא מובן לי מאיזה כיוון ישנה סתירה בין מה שהסברתי לשיחות הרבי? ואשמח להסבר איך שייך מושג של נשמה בגוף ברוחניות והאם יש לזה אי פעם איזכור בתורתו של הרבי. ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 16:28 • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ב | ::::::::את השיחות שהבאת למדתי עוד קודם שהבאת אותם (גם את המענות שבדף המשתמש שלך). לא מובן לי מאיזה כיוון ישנה סתירה בין מה שהסברתי לשיחות הרבי? ואשמח להסבר איך שייך מושג של נשמה בגוף ברוחניות והאם יש לזה אי פעם איזכור בתורתו של הרבי. ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 16:28 • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ב | ||
:::::::::ידוע ומפורסם, שישנה דעה האומרת שהעולם הוא דמיון. היינו שיש רק אלוקות והעולם אינו מציאות (ולא כפי שחסידות מסבירה שהעולם ישנו רק שאינו מציאות אמיתית והוא תלוי בדבר ה' שמהווה אותו, אלא שאין עולם כלל). | :::::::::{{א|חלוקת קונטרסים|בקשר לדבריך}}:ידוע ומפורסם, שישנה דעה האומרת שהעולם הוא דמיון. היינו שיש רק אלוקות והעולם אינו מציאות (ולא כפי שחסידות מסבירה שהעולם ישנו רק שאינו מציאות אמיתית והוא תלוי בדבר ה' שמהווה אותו, אלא שאין עולם כלל). | ||
:::::::::בהשקפה ראשונה, נראה שזו שיטה מאמינה במאד, אף יותר משיטתנו. אבל אין האמת כן. לשיטתם, העולם סותר לאלוקות. לא יתכן לומר שיש עולם, ואעפ"כ הוא לא יפעל שום שינוי באלוקות. ע"כ חייבים הם לומר שאין עולם. | :::::::::בהשקפה ראשונה, נראה שזו שיטה מאמינה במאד, אף יותר משיטתנו. אבל אין האמת כן. לשיטתם, העולם סותר לאלוקות. לא יתכן לומר שיש עולם, ואעפ"כ הוא לא יפעל שום שינוי באלוקות. ע"כ חייבים הם לומר שאין עולם. | ||
:::::::::אך האמת היא שבעצם שיטה האומרת שרח"ל אין בורא, ושיטה זו, מגיעים מאותה נקודה, לפיה העולם '''סותר''' לאלוקות. אבל אנו יודעים האמת ש'''אדרבה''', צמצום לאו כפשוטו הפירוש הוא שאף שיש צמצום, שיש עולם, הרי הוא לאו כפשוטו שאינו פועל שינוי אמיתי באלוקות, ועד שבמאור עצמו לא נגע הצמצום כלל. זאת אומרת: אף ש'''ישנו עולם''', הנה במאור עצמו אין זה פועל שום שינוי, וגם בהאור, בקשר של הקב"ה עם העולם (דלכאורה עכ"פ בזה היה העולם צריך לפעול משהו), השינוי הוא לא אמיתי אלא שהאור הוא בהעלם אל המקבלים. וידוע המשל מאותיות, שאף שבאותיות יש את כל התוכן, הנה באם אדם לא יודע לקרוא, הוא לא יראה באותיות אלו שום דבר. | :::::::::אך האמת היא שבעצם שיטה האומרת שרח"ל אין בורא, ושיטה זו, מגיעים מאותה נקודה, לפיה העולם '''סותר''' לאלוקות. אבל אנו יודעים האמת ש'''אדרבה''', צמצום לאו כפשוטו הפירוש הוא שאף שיש צמצום, שיש עולם, הרי הוא לאו כפשוטו שאינו פועל שינוי אמיתי באלוקות, ועד שבמאור עצמו לא נגע הצמצום כלל. זאת אומרת: אף ש'''ישנו עולם''', הנה במאור עצמו אין זה פועל שום שינוי, וגם בהאור, בקשר של הקב"ה עם העולם (דלכאורה עכ"פ בזה היה העולם צריך לפעול משהו), השינוי הוא לא אמיתי אלא שהאור הוא בהעלם אל המקבלים. וידוע המשל מאותיות, שאף שבאותיות יש את כל התוכן, הנה באם אדם לא יודע לקרוא, הוא לא יראה באותיות אלו שום דבר. |
עריכות