432
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 214: | שורה 214: | ||
:::::::תלמד שוב את השיחות שהבאתי: הגיוני יותר שנשמה בגוף הכונה ברוחניות - מאשר שדברי הרבי הנ"ל רח"ל לא נכונים כביכול. נעלם וחוזר - אמרתי שלא סותר שזה יהיה באופן של הסתלקות - וידועים דברי הרבי בכגון זה. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 15:19, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 15:19, 5 באוקטובר 2021 (UTC) | :::::::תלמד שוב את השיחות שהבאתי: הגיוני יותר שנשמה בגוף הכונה ברוחניות - מאשר שדברי הרבי הנ"ל רח"ל לא נכונים כביכול. נעלם וחוזר - אמרתי שלא סותר שזה יהיה באופן של הסתלקות - וידועים דברי הרבי בכגון זה. [[משתמש:מנחם ספרא|מנחם ספרא]] - [[שיחת משתמש:מנחם ספרא|שיחה]], 15:19, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 15:19, 5 באוקטובר 2021 (UTC) | ||
::::::::את השיחות שהבאת למדתי עוד קודם שהבאת אותם (גם את המענות שבדף המשתמש שלך). לא מובן לי מאיזה כיוון ישנה סתירה בין מה שהסברתי לשיחות הרבי? ואשמח להסבר איך שייך מושג של נשמה בגוף ברוחניות והאם יש לזה אי פעם איזכור בתורתו של הרבי. ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 16:28 • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ב | ::::::::את השיחות שהבאת למדתי עוד קודם שהבאת אותם (גם את המענות שבדף המשתמש שלך). לא מובן לי מאיזה כיוון ישנה סתירה בין מה שהסברתי לשיחות הרבי? ואשמח להסבר איך שייך מושג של נשמה בגוף ברוחניות והאם יש לזה אי פעם איזכור בתורתו של הרבי. ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 16:28 • כ"ט בתשרי ה'תשפ"ב | ||
:::::::::ידוע ומפורסם, שישנה דעה האומרת שהעולם הוא דמיון. היינו שיש רק אלוקות והעולם אינו מציאות (ולא כפי שחסידות מסבירה שהעולם ישנו רק שאינו מציאות אמיתית והוא תלוי בדבר ה' שמהווה אותו, אלא שאין עולם כלל). | |||
:::::::::בהשקפה ראשונה, נראה שזו שיטה מאמינה במאד, אף יותר משיטתנו. אבל אין האמת כן. לשיטתם, העולם סותר לאלוקות. לא יתכן לומר שיש עולם, ואעפ"כ הוא לא יפעל שום שינוי באלוקות. ע"כ חייבים הם לומר שאין עולם. | |||
:::::::::אך האמת היא שבעצם שיטה האומרת שרח"ל אין בורא, ושיטה זו, מגיעים מאותה נקודה, לפיה העולם '''סותר''' לאלוקות. אבל אנו יודעים האמת ש'''אדרבה''', צמצום לאו כפשוטו הפירוש הוא שאף שיש צמצום, שיש עולם, הרי הוא לאו כפשוטו שאינו פועל שינוי אמיתי באלוקות, ועד שבמאור עצמו לא נגע הצמצום כלל. זאת אומרת: אף ש'''ישנו עולם''', הנה במאור עצמו אין זה פועל שום שינוי, וגם בהאור, בקשר של הקב"ה עם העולם (דלכאורה עכ"פ בזה היה העולם צריך לפעול משהו), השינוי הוא לא אמיתי אלא שהאור הוא בהעלם אל המקבלים. וידוע המשל מאותיות, שאף שבאותיות יש את כל התוכן, הנה באם אדם לא יודע לקרוא, הוא לא יראה באותיות אלו שום דבר. | |||
:::::::::ובנוגע לענינינו: לאחר שבג' תמוז אירע מאורע מסויים, ישנם שלוש שיטות כיצד להתייחס לכך. יש שתי שיטות המגיעות מאותה נקודה, והיא: מאורע זה של הסתלקות '''סותר''' להמשך היותו נשיא דורנו, והמשיח שבדורנו. ומכאן נחלקו לשתי שיטות. האחת, שנתפשטה בקרב רבים היא: מאורע זה לא היה. ע"ד מה שאומרים שהעולם הינו דמיון, כיון שלשיטתם סותר הוא לאלוקות. ע"כ חייבים לומר שמאורע זה לא היה. ובמילים אחרות: בעלי שיטה זו לוקחים ההסתלקות '''כפשוטו'''. וע"ז כבר נאמר שמי שחושב שהסתלקות פירושו שהרבי נסתלק מאיתנו, הלא הם אנשים פראיים, ווילדע מענטשן. שיטה שניה שהתפתחה מאותה נקודה, אבל לא גררה אחריה רבים (ב"ה) היא: מאורע זה אכן התרחש, וא"כ הרי הוא רח"ל כבר לא נשיא הדור. ושיטה זו מגיעה מאותה נקודה, לפיה הסתלקות היא כפשוטה וסותר להמשך הנהגתו. | |||
:::::::::השיטה השלישית היא המבוססת '''ע"פ דברי הרבי''' בשנת ההסתלקות של הרבי הקודם, שם מרבה להדגיש '''שיכולה להיות המשך הנהגתו אחרי הסתלקותו כמו בחייו.''' ומבאר בהרחבה שזהו בקל וחומר משמשון הגיבור, שענינו היה בעיקר הנהגה, משא"כ אצל נשיא הדור שהוא '''היחידה''', הרי ביחידה לא שייך הסתלקות כפשוטה וא"כ יכול להיות ממוצע המחבר, ובמק"א אומר שהוא ממוצע המחבר ע"י שמשתטחים על ציונו ועי"ז מקשר היחידה ביחידה, וע"ד יחידות ממש. וכן אומר מפורש שאף שמאורע זה קרה הרי הוא יכול לגאול את עם ישראל ע"י שיקום בתחיה של יחידים שלא קשורה עם תהליך הגאולה, כדמוכח שם. וע"ד שהיו צדיקים שהחיו מתים. ובאם ר' זירא למשל היה משיח שבדורו, ודאי שהיה יכול לגאול את עם ישראל אף שלמשך כמה שעות נשמתו לא היתה מלובשת בגופו, לאחר שסעד עם רבה את סעודת פורים. ומכיון שכך נאמר מפורשות שיכולה להיות המשך הנהגתו '''כמו בחייו,''' ולא יתכן שיסתור את דבריו לגמרי במה שאומר שמוכרח להיות בכל דור דוקא נשמה בגוף, אלא מוכרחים לומר שענין זה יכול להתקיים באופנים שונים, וכפי שמסביר הרבי בעצמו שהיחידה '''עדיין קשורה עם הגוף,''' ושיש להאהל תוקף של פס"ד של מורה הוראה בעוה"ז, שענין זה הוא חידוש גדול ומבהיל בהלכה - שהרי אין משגיחין בבת קול וכיו"ב. (ולא שתאמר ח"ו שענין זה רצוי הוא מלכתחילה, אלא ש'''צריך להיות נשמה בגוף ושיהיה הבריאות בשלימות,''' רק ש'''לאחרי''' שאירע מצב מר זה, הנה יש לדעת שענין זה דנשמה בגוף בעוה"ז הגשמי יכול להתקיים '''באופנים שונים.''' ע"ד שדברי הרבי שיכולה להיות המשך הנהגתו כמו בחייו עם אריכות הביאור שבזה, באו רק לאחר שאירע יו"ד שבט, וק"ל). | |||
:::::::::ומלמעלה למטה: במאור עצמו '''ודאי''' שמאורע זה לא פעל שום שינוי, כפי שהרבי אומר בנוגע לצדיקים בכלל שמכיון שגם כאשר היו בגופם הנה חייהם היו הרוחניות ולא הגשמיות, לכן כאשר אינם בחיי הגופים, חייהם ממשיכים '''בלי שום שינוי, ואדרבה.''' והחידוש הוא שכנ"ל בארוכה, גם בהאור, בקשר של נשיא הדור עם העם, השינוי הוא לא אמיתי. כיון שממשיך הנהגתו כמו בחייו והוא ממוצע המחבר. והיינו מפני שיודעים כנ"ל שהסתלקות זה לא כפשוטו. וזאת צריך לשים על ליבנו שהגשמיות והחומריות ומה שאנו רואים לעינים, אין זה אמת ח"ו, המציאות האמיתית היא דוקא זו הרוחנית, וא"כ מה שאינו נתפס בחושים גשמיים אין זה אומר שהוא לא קיים כדי שנאמר שמוכרח שכן יהי' בדוקא גשמי. אלא אדרבה: כאשר אומרים שהוא רוחני הוא קיים בכל התוקף, עוד יותר מהמציאות הגשמית, וא"כ אין צריך לבא לענינים בלתי נכונים. ומסיימים בטוב.--[[משתמש:Memke|Memke]] - [[שיחת משתמש:Memke|שיחה]], 16:49, כ"ט בתשרי, ה'תשפ"ב 16:49, 5 באוקטובר 2021 (UTC) |
עריכות